Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 19:07 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

DVD rip eller kopi, Hvilket freeware?

Hej

Jeg har nu kigget flere programmer igennem til at kopiere mine DVD-film over på en media-server, men hvad skal man bruge?

Hver gang jeg får hentet et der ser ud til at være freeware, så er det shareware, og når jeg så finder et shareware der ser rigtigt ud, kan det kun lave en halv film eller lægger tekst hen over filmen.

Kan det passe? og er der et program der kan det hele, altså ikke et det cracker DVD'en, derefter et andet der kan lave den til et brugbart format.

Det skal ganske enkelt være så jeg peger på mit DVD-drev, og så klarer programmet resten. Ellers er det s'gu nemmere at skifte skiven ud i DVD afspilleren.
Avatar billede zagger Juniormester
05. januar 2008 - 19:13 #1
Skal dvd'en kopieres direkte over eller skal den laves om til divx?
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 19:18 #2
Det er sådan set ligyldigt, bare tekst og lyd er i top, men DiVX vil være perfekt.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 19:25 #3
Evt. en kombination af Ripit4me og AutoGK?
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 19:29 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 19:30 #5
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 19:30 #6
? Kender ikke meget til programmer på dette område. Og jeg har heller ikke beskæftiget mig med DVD kopiering eller download af film og den slags.

Jeg er bare ude efter et program hvor jeg næsten kun behøver trykke på start, og så klarer det selv resten.
Avatar billede zagger Juniormester
05. januar 2008 - 19:33 #7
DVDx er nemt at bruge og freeware.

http://nemli.dk/hent.php?navn=DVDx
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 20:10 #8
Dem jeg har linket til, er nogle af dem, som du skal lave mindst ved ;P De "gode" måder er ofte meget mere besværlige :P
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 20:10 #9
Er i fuld gang.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 21:05 #10
DVDx "Programmet er holdt op med at virke", (har prøvet på 2 pc'er) og de 2 andre links er hvordan jeg bruger et program.

Troede der fandtes et let og godt program.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 22:38 #11
"de 2 andre links er hvordan jeg bruger et program."

Det skal du vel også vide? Du kan jo bare hente programmerne ;P Det er ikke svært at finde ud af:

SimpleDivX: http://google.com/search?q=simpledivx+download
FairUseWizard: http://google.com/search?q=fairusewizard+download
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 22:59 #12
Er lige pt ved at prøve SimpleDivX. Så er det bare kvaliteten af det der kommer ud.

Ved du om det kan køre på vista?

Har også prøvet movie2x DVD Ripper. Det kørte også rimeligt.

Manualer er ikke til læsning, men fyld. Mener nødløsning.

Man bliver lidt overrasket over hvor meget/lang tid der skal til for at lægge dvd på sin hd.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. januar 2008 - 23:05 #13
Det var nu heller ikke manualer, men tutorials, jeg linkede til ;)

Jeg går ud fra at både SimpleDivX og FairUseWizard virker under Vista 32bit, ved ikke med 64bit...

Ja, det tager lang tid at lave en god komprimering! Den skal jo gerne kunne komprimere en video på 1:30 som fylder ~4000MB ned til omkring 700MB uden det store kvalitetstab ;)
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 23:32 #14
Det er ikke plads jeg mangler, ellers har de så meget af det ude i byen at de sælger af det. Jeg ripper ikke til cd-størrelse, men så god kvalitet som muligt. Hvis det ville virke kopierede jeg bare mine dvd'er over på serveren, men så er der problemet med undertekster og lydsamplingen. Hvem gider se Angelina Jolie med græsk tale f.eks.

Hvis det var for at gøre dem mindre kunne jeg bare købe cd-dvd'er og lægge dem over på serveren.

Har lige prøvekørt en stump film fra SimplDivX, og den lagger temmelig meget. Hvis billedet bare flytter sig lidt bliver det til store firkanter.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 00:34 #15
Har lige prøvekørt en stump film fra SimplDivX,

Vrøvl,det var movie2x DVD Ripper
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 00:37 #16
Og hvordan var det lige med undertekster?
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 01:06 #17
Så er FairUse downloaded og i gang.

Er meget let at bruge umiddelbart. Så håber resultatet bliver ligeså godt.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
14. januar 2008 - 21:41 #18
Jeg vil foreslå dig at bruge DVD Fab Platinum http://dvdfab.com/download.htm Det er et program der er beregnet til at kopiere dvd'er med. Men du kan som target, som typisk skal være et dvd-drev, vælge en hvilken som helst tilgængelig mappe - altså også din media-server.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
14. januar 2008 - 21:42 #19
Når du så skal afspille filmen vælge du bare en mappe som kilde, sådan gør jeg i nero 7.
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2008 - 22:52 #20
Kan man vælge undertekster og lign.?

Størrelsen på filerne er ligegyldigt, filmene skal bare virke ordentligt.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
14. januar 2008 - 23:31 #21
der er nøjagtig de samme muligheder for undertekster osv som ved alm dvd-håndtering på tv'et.
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2008 - 23:45 #22
Det skal lige prøves.
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2008 - 23:49 #23
Kender du også prisen på programmet?
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2008 - 01:17 #24
Det her er ikke et program til det jeg søger!!!

Det er pro-gram-met!!! Ganske enkelt genialt.

Smid et svar, jorgenveisig.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
15. januar 2008 - 19:22 #25
Jamen det var da godt - her er et svar
Avatar billede justrace Novice
19. januar 2008 - 16:11 #26
Der er lige et spørgsmål der melder sig.

Hvilken framerate skal jeg vælge for det bedste resultat?