Avatar billede emmani Nybegynder
22. marts 2008 - 09:08 Der er 163 kommentarer og
1 løsning

Hvor får man en kode til video på hjemmesiden?

Hvordan får man det lille program enkoder, som skal bruges på hjemmesiden, således at man kan afspille videoer på sin hjemmeside.Den skal kunne åbne videoklippet med det samme?. Og komprimere det, så det ikke tager så lang tid før det bliver afspillet?. Har Quicktime på min computer. Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 14:33 #1
du skal ikke bruge nogen enkoder, og videoen komprimeres ikke "LIVE"

Du starter derimod med at lave en videofil enten i WMV formet (windows media audio)
eller i FLV format (flash video)
og sørger for at videoen har en passende bitrate, skal eksempelvis en 512 kb internet linie kunne streame den, så lav videoen ca. 450 kb/s
du kan bruge super video konverter til at tilrette dine videoer, den er gratis.
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

nåer så du har lavet din video så skal du have indsat den på din webside
hvis du valgte WMV formatet, så skal du bruge en kode som indsætter en media player på siden, denne kan så afspille videoen.

hvis du valgte flash video, så skal du derimod indsætte en flash player på siden, det er en lille SWF player, som så loader / afspiller din FLV video
Du kan finde en gratis flash player her >
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player

Hvis du hellere vil bruge windows media player kan du bruge følgende kode på din side >

  <embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src="http://www.adressen.dk/filnavnet.wmv"
  name="RAOCXplayer"
  width="250"
  height="250"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="1">
  </embed>

Så skal du bare rette adressen til hvor du nu har din wmv video liggende.

Med flash playeren er det noget vanskeligere, til gengæld virker den på alle PC´er også dem der ikke har windows, eksempelvis machintos, Linux, osv
Avatar billede gurly Praktikant
23. marts 2008 - 23:52 #2
Respons ?
Avatar billede emmani Nybegynder
24. marts 2008 - 02:22 #3
Hej Gurly!
Du må undskylde at jeg ikke har reageren, men jeg har ikke haft tid før nu.
Jeg har ikke en pind forstand på hvordan man gør.
Mit kamera optager med ? det er et nikon coolpix 5600, men min com afspiller det i quicktime afspilleren, når jeg har hentet det ind.
Jeg kan godt se videoklip på you tube, men ved heller ikke, hvordan det virker og hvilket program der er brugt til det. Men jeg har hørt at man kan få en lille stump kode man kan lægge ind på sin hp og så skulle videoen starte af sig selv, når nogen åbner siden. Men hvordan.
MVH
Emmani
Avatar billede emmani Nybegynder
24. marts 2008 - 02:25 #4
Jeg fatter intet om det du forklarede i svaret på mit spørgsmål.
Alt det tekniske forstår jeg intet af.
Håber du kan hjælpe mig alligevel.
MVH Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
24. marts 2008 - 16:07 #5
Jeg kan ikke hjælpe dig når du ikke forstår hvad jeg skriver, desværre  c",)
har du overhovet prøvet om du kunne følge vejledningen ?
har du hentet "super video konverter" så du kunne komprimere din video ?
koden til at indsætte din video på din hjemmeside ligger jo i mit svar.

Altså

Punkt 1)
Hent super og konvater din video til en WMV video i passende størelse

Punkt 2)
Upload videoen til den server hvor din hjemmeside ligger

Punkt 3)
Indsæt den kode jeg gav dig på din hjemmeside, og sørg for at rette adressen til videoen.
Avatar billede gurly Praktikant
24. marts 2008 - 16:12 #6
og skal jeg forsøge at hjælpe nærmere, så må du smide et link til din hjemmeside
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 02:24 #7
Hej Gurly!
Ja du må meget undskyld at jeg ikke er så klog at jeg forstår det du skrev i dit første svar. Men det er jo også derfor jeg bad om hjælp.
Jeg har hentet program,du skrev først i din besked, og derinde valgte jeg alle installationerne, da jeg ikke viste, hvilken jeg skulle bruge.Det fandt jeg så alligevel ud af.Jeg har nu konverteret en video til WMV i den størrelse du anbefalede.
Og så har jeg lagt den kode ind du skrev jeg skulle bruge med adressen til min hp og med filens placering.Og derefter oploadede jeg filen til min hp.
Jeg har siddet hele aften og halvdelen af natten for at finde ud af det. Men det virker ikke. Du må meget gerne hjælpe mig mere, min hp er www.kennel-emmani.dk
MVH Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 09:10 #8
Hej Tina
Jeg syntes da ellers at du har gjort et rigtigt godt forsøg
Der er bare lige forskellige småting der skal på plads
Hvis jeg kigger i koden for din side, så kan jeg se at du bruger følgende adresse til video filen >
http://www.server1.webmasteren.info/Chilli27mdr.wmv
men der findes jo ingen video på denne adresse
Så du skal have rettet adressen til videofilen i playeren.
Ved at gætte lidt har jeg så regnet den rigtige adresse ud
den må jo næsten være følgende >
http://www.kennel-emmani.dk/Chilli27mdr.wmv
Er det korekt at det en denne fil du havde påtænkt at bruge ?

Så kommer så næste problem, for jeg har downloadet din video, men når jeg forsøger at afspille den, så kommer windows media player først med en advarsel om at fil type navnet ikke svarer til indholdet af filen, og klikker jeg ja til at jeg alligevel vil afspille filen, så siger mediaplayer at filen er beskadiget.

Du kan da formodentlig heller ikke selv afspille denne fil ?

PS. du bor eller ret tæt på, jeg er fra Nykøbing  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 09:19 #9
Når du har fundet ud af at lave en video der ikke er i stykker, og fundet ud af at bruge den rigtige adresse til videoen i Playeren.
Så er du klar til at gå videre med en lidt mere avanseret model.
hvis du har brug for det kan jeg lære at lave din en player, hvor der ligger en
"rul ned liste" oven over playeren, så kan du skifte imellem forskellige videoer i playeren, er det noget du kan bruge ?
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 09:54 #10
angående super video converter, er du sikker på at det var den rigtige du fik downloadet, jeg kan næsten heller ikke selv finde rundt på deres sider
men kig ind på den her side >
http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html
næsten helt nederst på siden er der så et sted hvor der står
Download SUPER ©  setup file
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 09:57 #11
Næ der lavede jeg en fejl, finder lige på noget andet
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 10:02 #12
Hej igen, nu fik jeg simpelthen nok af at skøjte rundt på deres sider, de vil vist gerne have en til at læse alt deres tekst inden man finder ud af at downloade
men det kan være meget svært at finde ud af at få det downloadet.
men jeg ved at du kan downloade super her i stedet >
http://peecee.dk/upload/download/105716
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 14:17 #13
Jeg har dog alligevel downloaded det rigtige program. Og konvertet videoen rigtig. Og jeg kan selv se den i media pkayeren, nu har jeg rettet adressen og oploadet den på min server.Men den virker stadig ikke desværre. Suk
Jeg bor i Nakskov.
MVH
Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 15:32 #14
Ja men det skyldes 100%  sikkert at video filen som ligger på følgende adresse er defekt / i stykker
http://www.kennel-emmani.dk/Chilli27mdr.wmv
playeren kan ikke afspille en defekt fil.

for at afprøve om min påstand holder i landsretten, så syntes jeg at du lige starter med at rette adressen, og så bruge en adresse til en videofil som jeg ved virker
http://www.jeroenwijering.com/upload/afraid.wmv
prøv at bruge denne adresse i playeren, så skal du se så virker det.
Nakskov, jo det kunne jeg jo se på din hjemmeside c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 15:34 #15
TIP > prøv at klikke på adresserne til videofilerne.
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 16:31 #16
Hej igen!
Nu har jeg fået koden til hp. Den var lidt forkert den du sendte. Jeg fik min hp mand til at hjælpe mig med det. Og nu kan jeg se videoen i front page. Så nu burde den virke på min hp. Han tjekkede lige om videoen lå på hans server og det gjorde den. Men som du sagde var filen beskadet. Så jeg hentede den endnu engang til media playeren. Og nu virker den. Tusind tak for din hjælp.Jeg havde ikke klaret det uden din hjælp. Så nu har jeg bare et spørgsmål, hvordan fjerner jeg lyden fra videoen?
Jeg vil nemlig ikke have lyden på.
MVH Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 16:46 #17
Nej den var bestemt ikke forkert den kode jeg sendte
jeg vil påstå at den er væsentligt mere velfungerende end den kejtede player du er begyndt at bruge nu.
Du kan hilse din mand og sige at hvis i vil være sikre på at playeren funger i alle browsere, så hold jer til den jeg gav dig.

Du skulle have fjernet lyden under konvateringen
i super kan du sætte kryds i "disable audio"
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 16:49 #18
PS, du svarede slet ikke på tilbudet om en player der kan afspille flere videoer
nå men det er måske fordi du slet ikke har brug for det c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 16:51 #19
PPS.  Du skal lige huske at markere mit svar ude til venstre og acceptere det, først der får jeg pointne
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 16:53 #20
Jo da, men havde slet ikke set det. Vil meget gerne have en der kan afspille flere videoer. Jeg vil da gerne have det bedste til min hp. MVH Emmani
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 16:55 #21
Fik du pointene? Ja jeg er helt ny herinde, men jeg lære det jo nok!!!
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 16:56 #22
Nej jeg fik ingen point, merker mit svar som ligger lige til venstre for hvor du skriver, og klik accepter
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 16:56 #23
okay, men så finder jeg dig lige en player som kan det, 2 minutter  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:06 #24
Det var filen som du sagde der ikke virkede ordenligt.
Så jeg konverterede den om igen.
Nu må jeg jo prøve at lave lyden om.
Jeg har sat den kode ind du skrev og den virker fint, så dit svar var rigtigt.
Ja jeg kan ikke gennemskue om det er forkert eller rigtigt. men jeg lare det vel med tiden. Nu kan jeg da finde lidt ud af programkoder og hvor jeg skal sætte dem ind.
MVH
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 17:11 #25
Du kan se et eksempel her
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/video%20player/videoplayer-med-rulnedliste.htm
Bemærk at foruden at den har rulned boks hvor du kan vælge video, så har den også den fordel at den ikke blokeres i explorer som de mere simple playere gør, altså du ved med en ramme rundt om playeren "klik for at aktivere dette objekt"
Derfor er der også en medfølgende fil, som skal ligge på serveren så playeren kan hente den, nemlig filen "NyNoIEActivate.js"
denne fil sørger altså for at fjerne aktiverings rammen rundt om playeren
som ellers er et problem i explorer.

Du kan downloade hele eksempel playeren, plus den tilhørende fil her >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/Video%20Player.zip
pakken indeholder i øvrigt to forskellige playere.

men hvis vi holder os til udgaven med rulned liste, så ser koden jo sådan her ud >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="NyNoIEActivate.js"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg kanal Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://www.jeroenwijering.com/upload/afraid.wmv">Afraid in the Dark</option>
  <option value="http://www.jeroenwijering.com/upload/corrie.wmv">Coronation Street</option>
  <option value="http://dl3.streamzilla.jet-stream.nl/demo/windowsmedia.wmv">streamzilla.jet</option>
</select>

<span id="music">
  <embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="223"
  height="200"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </embed>
</span>

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>

Det optimale er at plasere de to øverste script i sidens head, men det vil også virke hvis i bare indsætter det hele samlet.
Husk at i det øverste script skal du rette adressen til hvor du har filen NyNoIEActivate.js liggende, filen er som sagt med i download pakken
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 17:12 #26
ps, download pakken er jo en winzip fil du lige skal pakke ud

PS du fik stadig ikke givet mig point  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:13 #27
Jeg har downloaded prism video converter til at ændre videoens formatet til wmv. men jeg ved ikke, hvor jeg skal slukke lyden fra derinde.?
Vil du hjælpe mig med det?: MVH Emmani
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:16 #28
Jeg har markeret dit svar og accepteret men jeg kan ikke finde ud af det.
Forklar mig det kige skridt for skodt, du skal selvfølgelig have dine point.
MVH
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 17:20 #29
Lige til venstre for feltet hvor du skriver et et felt hvor der står "gurly"
merker det og klik "accepter"

prism video converter ?
kender den ikke jeg foreslog dig jo "super video konverter"
som du kan hente her
http://peecee.dk/upload/download/105716
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:22 #30
Hvordan retter jeg den NyNoIEActivate.js til henne i koden og hvad skal jeg skrive? Jeg har downloaded den player til flere videoer. Men hvordan virker det?
Og hvor i koden skal jeg rette adressen på min fil?
MVH
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:25 #31
Du må undskylde jeg er så dum, men jeg er først lige begyndt at forstå noget af det med at lave hp selv. inden da kendte jeg intet til html koder
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:33 #32
Nu har jeg super video vil du hjælpe mig med at få de rette str på den?
fik du pointene?
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:39 #33
video klippet fylder hele skærmen og er mega utydelig og flimmerende
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:44 #34
Har fundet ud af det med str og flimmeren, nu er den fin. Jeg har disable audio men den afspiller stadig lyden?
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 17:47 #35
Jeg skal i byen nu, så det bliver tidligst i aften jeg skriver eller i morgen  c",)
Hilsen Gurly
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:50 #36
Respons?
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 17:51 #37
Skal køre om 30 min!!!
Ville godt ha rettet den kode på min hp?
MVH Emmani
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 18:07 #38
Kommer hjem omkring ved 21.30 tiden.
Jeg har rettet adressen på min video og slettet de andre videoer som var en andens. nu mangler jeg kun dat ændre den NyNoIEActivate.js
Der står nu skrips fejl. Så jeg er nok tæt på at det virker. God tur
MVH Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 18:31 #39
Der hvor du skal rette i koden ser sådan ud >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="NyNoIEActivate.js"></script>

hvis du har filen liggende på samme adresse som siden har du ikke nøde at rette adressen, eller ret den til noget ligende >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.din-adresse/NyNoIEActivate.js"></script>

Du skal jo så have uploadet filen til din server, ligesom med videoen

jeg kan stadig kun se den gamle player inde på din hp
så jeg kan ikke se hvor tæt på du er på at få det til at virke

Angående "super"
Åben programmet
Træk den fil du vil konvatere ind og ligge nederst i programmet,
øverst vælger du i boksen til højre formatet "wmv"
i midterste boks for oven vælger du "wmv 8"
i boksen til højre for oven vælger du "wma"
vælg så passende billedstørelse og bitrate for video
Nede midt i programmet i sektionen "audio" sætter du kryds i "disable audio"

klik så på "encode (active files)"

så skulle du da meget gerne få en video uden lyd
det gør jeg i hvert fal når jeg gør det.

PS.  Scriptfejl, ja det sker hvis siden ikke kan loade filen nynoieactivate.js
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 22:41 #40
De er nogle sene "21.30 tiden" du holder dig  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 22:56 #41
Er lige kommet hjem. Det tog lidt længere tid end forventet.
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:26 #42
okay, sid nu ikke oppe og rode med det til 02:24:37, som du gjorde den 25/03-2008 c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:29 #43
hallo, det er helt galt det her >
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src=""http://www.kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv/NyNoIEActivate.js"></script>

Du skal da ikke havve video navnet med i scriptet der loader nynoieactivate
det skal vel nærme se sådan her ud >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src=""http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js"></script>
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:33 #44
næste fejl er så det her >

function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

Du mangler jo linien der er starten på scriptet >
den ser jo sådan her ud >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--

så det samlet ser sådan her ud >

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

dette script kan du i øvrigt også sagtens plasere oppe i sidens head hvis det er
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:35 #45
Jeg har sat det ind på min hp og nu kan jeg se det på eksempelet i front page.
Så nu oploader jeg det.
Men hvordan ændre man på størrelsen af den viste video?
:-)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:35 #46
Tredie fejl

nede under det nedeste script er for meget kode
du har >

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>
  </embed>

men det er for meget, slet >

  </embed>

Sikkert noget du ikke har slettet fra de tidligere koder
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:37 #47
ændre størelsen, det kan vi sagtens, men få det nu lige til at køre først  c",)

laste du de 3 fejl jeg skrev ?  nå men jeg ved jo heller ikke hvor aktuelt det er når du er ved at uploade en ny
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:38 #48
JUUUUBIIII NU VIRKER DEN PÅ MIN HP!!!!!
Men skal dog stadig lave videoen større så man bedre kan se den og det er stagig galt med lyden den bliver spillet og det lyder ikk godt. øv
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:40 #49
hvad sker der lige nu, nogle af scriptene ligger både 2 og 3 gange på siden nu
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:41 #50
lige nu ser din side sådan her ud >

function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="NyNoIEActivate.js"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://www.kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>

</select>

                    <p align="center">
                                        <span id="music">
  <embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="500"
  height="400"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </embed>
</span>

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>
</span>

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>
  </embed>
</span>

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>
  </embed>
</embed><p align="center">
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:44 #51
når du retter størelsen på playeren så skal du rette den 2 steder, både i selve playeren som du også har gjort, men du skal også rette størelsen oppe i det script som reloader playeren, altså i scriptet "play"  da det er dette script der definere playeren når den spiller
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:46 #52
læser du hvad jeg skriver til dig ?
du kommentere ikke på det c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:46 #53
Prøver lige at rette det igen, TAK for din tålmodighed!!!
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:48 #54
så start lige helt oppe på 25/03-2008 23:29:29  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:53 #55
Den forstod jeg ikk????
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:57 #56
Jeg læser alt hvad du skriver til mig endag meget bogstaveligt og jeg prøver at gøre alt det du skriver også selvom jeg ikke altid fatter hvad jeg laver,,, men jeg prøver da at forstå det:-)
Avatar billede emmani Nybegynder
25. marts 2008 - 23:58 #57
Er det hele rigtig nu?
Jeg gør mig megen umage og det gør du også. Det er jeg glad for kan du tro.
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 23:59 #58
jeg mente starte med at læse fra post > 25/03-2008 23:29:29

har du fået uploadet filen nynoieaktivate.js  til din server ?
jeg kan ikke finde den på adressen >
http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js

Du kan godt undlade denne fil, men så skal vi slette en hel del kode i playeren,filen gør som sagt at playeren ikke får den der ramme
"klik mellemrum eller enter for at aktivere dette objekt"
som en et problem der kun vises ved brug af explorer, og hvis den er fuldt opdateret
men dette problem hindre nynoieaktivate. js  altså
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:08 #59
nej det er ikke i orden nu, du har stadig alt for meget kode

scriptet 2play" har du liggende to gange over hindanden

det øverste mangler starten, det nedderste ser rigtigt ud
Det ser sådan her ud på din side >

function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="NyNoIEActivate.js"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='500' height='400' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

og så har du stadig følgende liggende nede under det nederste script >

  </embed>

sikkert en rest fra tidligere playere.

ved du hvordan du åbner din side i notepad så du kan se den reelle kode fra siden ?
eventuelt kan du i explorer klikke med højre musse tast på det lysserøde og vælge "vis kilde"  så kan du se hele koden for din side, se om koden ser ud som den skal, men det kan du måske også i frontpage (kender det ikke)
jeg bruger kun notepad, ren tekst editor.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:09 #60
svare du på 25/03-2008 23:59:08  ? ? ?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:11 #61
Hold da kæft det er svært.... pyha
Jeg prøver altså lige at slette alt det jeg har sat ind og starter oppefra igen. Jeg får først dine svar senere end når du skriver dem. Min msn er også helt fuck up.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:12 #62
okay  c",) svare du på 25/03-2008 23:59:08  ? ? ?

okay, jeg her ikke MSN
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:13 #63
Ps. jeg kan også se programkoderne i front page jeg har set fra 25/03-2008 men jeg tror det er nemmere hvis jeg starter forfra det kan da ikk være så svært nu forstår jeg lidt bedre
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:17 #64
ja start helt oppe fra > 25/03-2008 17:11:06
Du kunne nu godt lige svare på  25/03-2008 23:59:08  ? ? ?
om du har forstået at denne fil skal ligge på din server

du burde nu kunne se program koden i frontpage
men ellers kan du jo bare åbne siden med noteblok eller notepad
allepc´er er udstyret med sådan en c",)

eller højreklikke i explorer, og vælge "vis kilde"
jo også denne metode du bruger til at se koden i andre sider på nettet
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:22 #65
måske også bedre jeg havde givet dig denne player tidligere, men viste ikke om du havde brug for det, viste heller ikke hvor meget du magtede
har i 4 dage forsøgt at få en yngre mand (tror jeg) til at forstå brugen af samme player http://www.eksperten.dk/spm/824742
men det går noget dårligere, du klare dig ind til videre langt bedre  c",)
tror nok det sakl lykkedes for dig c",)

nu skal du nok have ro til det, men jeg har en halt kande kaffe endnu, og andre ting jeg kigger på også, så du skriver bare for mere hjælp c",)

Tror jeg vil have en tast tå mit tastatur der ser sådan her ud >  c",)  hæ hæ
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:26 #66
Hehe nej da!!! Det går nok bedre med kartoflerne***
Nu startede jeg helt forfra og slettede det hele og nu skulle det være rigtigt altsammen, men får stadig skrips fejl. Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:33 #67
Er du på vej i seng?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:36 #68
næ, side og rodder med lidt forskelligt  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:37 #69
kigge lige på det en gang så, to minutter
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:41 #70
Okay. Ja det gør jeg også.Hihi ;-) :P)
Nu har jeg rette det hele.
Og det virker på min hp, men jeg får stadig lyden på og det er selvom jeg har deaktiveret den i super under audio. Men jeg har nok gjort det forkert. Jeg får stadig script fejl, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:42 #71
for det første så har du jo ikke filen "nynoieaktivate.js" liggende på denne adresse
http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js

jeg har efterhånden spurg 40 gange om du har forstået at denne fil skal du uploade til din server, spurg dig om du har gjort det, men du har jo aldrig svaret mig ? ? ?

filen er jo som sagt med i danne pakke >

http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/Video%20Player.zip
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:43 #72
og så længe filen ikke befinder sig på den adresse du bruger i scriptet, så vil du få script fejl
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:43 #73
Ja men hvordan skal jeg oploade den? Og hvor ligger den på com?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:48 #74
ja du fik slettet en del af den gamle kode, men der er stadig for meget, scriptet
der hedder "funktion play()"  har du stadig liggende 2 steder på siden, det øverste ligge aller øverst på din side, oppe i sidens head, og der ligger det egentlig helt korrekt
men så har du det liggende en gang til nede ved den synlige player, og det skal du jo så ikke, når det allerede ligger længere oppe.

scriptet der henter filen nynoieactivate.js, bør også plaseres oppe i sidens head hvis du kan det.

fik du lagt den fil ind på din server eller hvordan ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:50 #75
har du ikke downloadet den pakker har ?????
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/Video%20Player.zip
og pakket den ud ? ? ?

så har du jo filen, den skal jo bare ligge samme sted som siden,
hvordan du uploader den ? ligesom hvis det var en billed fil eller video eller hvilken som helst anden fil c",)

sådan at den ligger på denne adresse >
http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:53 #76
ja
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 00:56 #77
Nåe jeg havde bare åbnet den og så lå den i temp, men nu har jeg gemt den i mine dokumenter og har nu oploadet den på min hp, så nu skulle den være der. Håber jeg da. fniiis.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 00:58 #78
men den ligger der jo ikke endnu, men det kommer den vel til  c",)

det er i øvrigt meget brugt, at man har forskellige javascript liggende i særskilte filer, da dette er mest korrekt, man kunne godt tage indholdet af filen og indsætte direkte på siden, men det er ukorrekt at gøre det.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:00 #79
du kan jo selv klikke på linket >
http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js
hvius filen befandt sig der, ville den spørge om jeg ville downloade eller åbne den,
men den skriver bare "siden kan ikke vises" hvilket betyder at så ligge den der ikke c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:00 #80
Okay jeg har kopieret den fil og lagt den ind i min oploader og så oploadet den til min hp, så den skulle altså være der nu!!! Hvis ikke ved jeg ikk hvad jeg gør forkert
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:03 #81
læste du godt det jeg skrev klokken 00:48:23  ? ? ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:04 #82
klik på linket, der ligger ingen ting
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:05 #83
http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js
objekt not found, skriver den
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:09 #84
hvad mente du egentlig med at du fandt filen i "temp"
har du ikke filen i download pakken som du pakkede ud ?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:11 #85
Ja jeg læser alt det du skriver. Jeg kopierede den der fil NyNoIEActivate.js fra der den ligger og satte den ind i mit oploader program GlobalSCAPE og den ligger derinde nu, men jeg kan godt se der ikke er nogen når jeg klikker på linket. Og det forstår jeg ikke.???
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:12 #86
har forreset lige opdaget at downloadpakken vae en gammel udgave, som ikke svarede helt til de koder du har fået her
men jeg har lige updateret indholdet af pakken >
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/Video%20Player.zip
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:12 #87
Aner det ikke, hvordan kan jeg tjekke det? Jeg trykkede bare på gem og i dokumenter og der ligger den som en mappe med lynlås på
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:15 #88
lige de ting der kan jeg ikke hjælpe dig med, jeg har min ejen server kørende på privat adressen, så når jeg laver noget så laver jeg det direkte på min server, så jeg skal ikke uploade noget, jeg har aldrig prøvet at have en side hostet nogen andre steder end hos mig selv

men det lyder da som om du gør det rigtige,men har filen nu det helt samme navn som vi bruger i adressen ?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:23 #89
Den hedder video player
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:24 #90
det du skrev >
Kommentar: emmani

ja men en mappe med lynlås er jo en komprimeret mappe, også kaldet en winzip fil
den kan du pakke ud / lyne ned med winzip eller winrar
har du aldrig pakket en winzip fil ud før ?

Du kan også downloade filen direkte fra mig, højreklik på linket og vælg
"gem destination som"
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/video%20player/NyNoIEActivate.js
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:28 #91
Ja det har jeg nu gjort og nu har jeg oploadet den
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:31 #92
og ellers, hele pakken, hvor indholdet lige er opdateret
http://www.aelling.lir.dk/public/eksempler/baerens/Video%20Player.zip
ja den hedeer videoplayer.zip
og er en winzip fil

så længe man ikke har instaleret enten winzip
http://www.winzip.com/index.htm
eller winrar
http://www.rarlab.com/
så ser dwindows den bare som en komprimeret mappe, med lynlås på, men denne mappe burde du kunne åbne og kopiere filerne.
men du kan kun lave en komprimeret fil ved selv at have et af programmerne, det brufes jo for at man kan have mange filer i en, man kan jo ikke eksempemaile  en almindelig mappe med filer i, så skal man sende hver enkelt fil, men pakker man mappen, så bliver det til en´ fil, og så fylder det i øvrigt mindre.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:32 #93
Yes nu ligger den hvor den skal  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:33 #94
men der er stadig nogle problemer med playeren, jeg kigger lige på det og vender tilbage
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:34 #95
Nu skriver den ikke script fejl længere og videoen afspiller, men nu kan jeg ikke decode den næste video den melder error når jeg forsøger. Jeg prøvede også denne video vi har arbejdet med altså at få lyden væk, men der skriver den også error
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:35 #96
Det var da godt, jeg er ikke helt dum altså hihi.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:42 #97
for det første > det script der hedder "function play()"
det har du liggende to steder på siden, det skaber problemer, slet det ene af dem

så har du fået slettet slutningen på det aller nederste script
lige nu ser det sådan ud på din side <

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}

</embed>

Det mangler slutningen, til gengæld ligger der stadig et <embed> fra en gamme player

scriptet skal jo se sådan ud >

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:43 #98
Nej du er bestemt ikke dum, men inden du bekymre dig om næste video, så burde du prøve at rette de fejl jeg lige har påpeget
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:48 #99
Så er det rettet kig så om det er rigtigt:
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 01:50 #100
Er denne kode ikke også forkert?

<strong>
                                        <font face="Tempus Sans ITC" size="5" color="#000000">
                                        </font></strong><p align="center">
                                        &nbsp;<p align="center">
                                        &nbsp;</td>
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:51 #101
Scriptet som du har fået slettet noget af aller neders sørger i øvrigt for at funktionen nynoieaktivate "køres" når siden loades, så playeren ikke blokeres når siden åbnes.
når du skifter kanal i <select> boksen, så kan du i koden til select boksen se at den kalder på funktionen igen
i select boksen står  onchange="play();NyNoIeActivate();"
hvilket betyder, "ved forandring, kør script play() og script nynoieaktivate()
scriptet play() reloader så en ny player på det sted som har "ID music"
playeren bliver altså udskiftet med en ny, og funktionen nynoieaktivate køres så igen.
Filnavnet får den så ud fra at det i select er defineret med id="cancion"
scriptet henter så filnavnet ud fra denne ID ved at bruge adressen
src='"+document.getElementById('cancion').value+"'

bare lidt om hvordan det virker, måske forstår du det hvis du læser det et par gange  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:52 #102
okay, du havde skrevet i mellem tiden, men kigger lige på det så
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:55 #103
jeg kan se to playere på siden lige nu, men det er fordi du ikke fik slettet hele det øverste script, der ligger stadig dette tilbage >

document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='223' height='200' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

så du fik kun slettet en smule af det

tingene var tusind gange lettere hvis du højreklikker på din side og vælger "åben med" og så vælger noteblok

så du kan se koden og rette i den manuelt.
siden kan jo sagtens siden hen åbnes i frontpage
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 01:58 #104
men det aller nedderst script fik du repareret

der ligger stadig en gammel stump </embed>
fra en gammel player, men tør næsten ikke sige at du bør slette det,
for så ryger scriptet vel med igen  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:01 #105
Den kode du sendte 01.55.58 der var forkert kan jeg altså ikke finde
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:04 #106
Så skulle den sidste stump forneden være slettet
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:05 #107
Ja nu fik du også rettet det øverst på siden  c",)

men du har også småfejl i selve den synlige player
det ser sådan ud på din side >

<span id="music">&nbsp;<span id="music"><embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="500"
  height="400"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </span></span>

fejlene er at du starter koden med <span id="music">  2 gange i træk
og ligedan afslutter du koden med </span> 2 gange i træk

det kan let blive et alvorligt problem at have en span id 2 steder
det er sikkert gammel kode fra sidste forsæøg du ikke har fået fjernet.
eller skal vi sige at frontpage ikke har c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:06 #108
Kan du ikke komme og besøge mig en dag. Jeg vil gerne servere en middag som tak for din hjælp. Du har været til stor hjælp og jeg kan finde ud af det nu. Og jeg tror ikke at jeg får problemer med at sætte nye videoer ind. Jeg skal jo bare kopiere den kodelinie med den video der er på hp nu ikk
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:06 #109
hæ hæ, det at du har to span ID lige i træk gør at når man starter en video, så ligger der to playere oven / under hinanden
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:07 #110
hvad siger din mand til det ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:10 #111
<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://www.kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>

jo du plasere bare flere videoer her
bare sørg for at slut taget herunder afslutter det hele

</select>
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:11 #112
Jeg har ingen mand. Kun min datter herhjemme hun er 17 år. Så det er ikk et problem. Jeg har lige slettet de dobbelte filer så nu kan der sq ikke være mere eller?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:12 #113
men nu virker super ikk mere æv
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:17 #114
din player virker da heller ikke, hvis jeg går ind på siden og starter en video, så fremkommer der TO playere på siden, og den ene player skupper den anden op og ligge oven på rul ned listen så man ikke kan se den mere

Problemet skyldes at du har to span id
den ene befinder sig UNDER playeren c",)

din side ser sådan ud >

                                        <span id="music">&nbsp;<embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="500"
  height="400"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </span>
                    <p align="center">
                                        &nbsp;<p align="center">
                                        <span id="music">
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:19 #115
Skal lige genstarte har lige installeret super igen. Kommer om lidt igen.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:21 #116
ok, men bemærk den <span id="music"> som er for meget ligger aller nederst i det jeg lige skrev
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:28 #117
skrev lige i din gæstebog c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:36 #118
Det er da dejligt! Har jeg ikke slettet den nu eller er </span> stadig for meget?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:40 #119
Tak for din søde besked i min gb. Ja jeg er lærenem, men du er også en god lærer. Hehe Selvom du i starten måske virkede lidt grov i betrækket :-)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:42 #120
Jeg tror vi har fået det hele til at virke rigtigt og at koderne er korrekte nu!
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:44 #121
jo du fik vist slettet det jeg sagde
det er rigtigt at den afsluttes med </span>
men der er stadig to player på siden når man starter den

jeg har så lige fået øje på en helt fjerde span id
og den ligger lige over det script som loader nynoieaktivate
det ser sådan ud på din side

                                        &nbsp;<p align="center">
                                        <span id="music">
  <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js"></script>

centrings linien skal nok ikke slettes, det er nog frontpage der har indsat den for at centrere, men så ligger der jo sørme en <span id="music">
og den skal da væk
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:46 #122
tro vi fik det til at virke skriver du ? har du selv afprøvet siden ?  c",)
det ser jo ikke for godt ud, men skyldes det jeg påpegede lige her over
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:47 #123
jo den køre da, men når du starter den, så fremkommer en tom player neden under den der køre, og den der køre skuppes op over rulnedlisten
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 02:51 #124
Nåe dada. Det må jeg så lige rette.
Den tomme player er en video jeg skal sætte ind, men er lige ved at konverterer den.
Er det ikke rigtig da?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:55 #125
nej det duer ikke med to playere på siden, det er på grund af den fejl jeg skrev
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 02:56 #126
Der skal jo kun være EN player, når du indsætter flere videoer kommer de jo bare med i rul ned listen
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:00 #127
man kan heller ikke se videoen Hvalpene 2008
<option value="http://kennel-emmani.dk/.wmv">Hvalpene 2008</option>
fordi du mangler fil navnet i adressen
din video hededer vel ikke bare .wmv
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 03:06 #128
Nå okay, hvordan sætter man så flere videoer ind på siden?
Jeg ved godt at videoen af hvalpene mangler fil navnet det er fordi jeg ikke har skrevet det endnu. Fyyyy det var da ikke pænt gjort
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:12 #129
Hvordan du sætte flere videoer ind på siden ?
ja men hele ide´en i det er da netop at du indsætter dem i rul ned listen så man kan skifte imellem dem der.

Derfor skal der jo også kun ligge EN player på siden, som afspiller alle videoerne
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 03:13 #130
Nu må det være rigtigt. Jeg skulle nu kun have 1 video player på siden. Og jeg har fjernet alle dobbelte koder, tror jeg da.. Nu mangler jeg bare at lære, hvordan man sætter flere film ind i koden. Men det må jeg lære imorgen.
Nu er jeg træt og vil i seng.
Tusind tak for all din hjælp. Sov godt, når du når dertil. Vi skrives ved imorgen.
Jeg regner med at komme online omkring kl 14
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:14 #131
ja så virker den som den skal
hvad skal vi så snakke om  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 03:16 #132
Godnat og sov godt.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:16 #133
<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://www.kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>

jo du plasere bare flere videoer her
bare sørg for at slut taget herunder afslutter det hele

</select>
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:17 #134
okay, så snakkes vi ved 14 tiden
Godnatter c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 03:20 #135
man kan ikke emaile til dig, så kommer den retur med beskeden  >

    host mail.kennel-emmani.dk[88.80.197.181] said: 554
    Service unavailable; Client host [195.41.46.235] blocked using
    relays.ordb.org; ordb.org was shut down on December 18, 2006. Please remove
    from your mailserver. (in reply to RCPT TO command)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 13:59 #136
Hej Gurly!
Er du online nu?
Det du skrev kl 03.17.29 Skal jeg bare kopiere det og sætte det ind.
Eller hvordan skal jeg gøre?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 14:00 #137
Mailede du til pudler@kennel-emmani.dk ? Den virker da. Jeg har fået mail på den.
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 14:05 #138
Det vil altså sige at når jeg skal sætte video ind til min mors hp og på hendes video side så skal jeg bruge denne kode ikke?

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='500' height='400' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>
  </select></span><p align="center">
                                        <span id="music">&nbsp;<embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="500"
  height="400"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </span>
                    <p align="center">
                                        &nbsp;<p align="center">

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>

</embed><p align="center">

Og så bare rette adressen og fil navnet?
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 14:31 #139
Jeg skal køre kl 15.
Er hjemme igen ved 21.30 tiden
Så må vi skrives ved der.
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 16:02 #140
Nu har jeg sat den video ind jeg skulle tilføje og den er i medis playeren og er konverteret, men den vil ikke loade i hp. Hvad har jeg gjort forkert?
Jeg køre nu, men er som sagt hjemme igen ved 21.30 tiden hvis alt går som det skal.
Men du må godt skrive alligevel jeg tjekker det når jeg kommer hjem.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 16:25 #141
Din mail
jeg gik ind på denne side
http://www.kennel-emmani.dk/kontakt.htm
og klikkede på din mail adresse, så åbnede outlook, og ja det ser ellers ud til at være rigtig adresse, men den kom altså retur med den fejl medelelse jeg skrev.

Så skrev du > Er du online nu?
Næ det var jeg ikke, beklager c",)

Og så skrev du > Det du skrev kl 03.17.29 Skal jeg bare kopiere det og sætte det ind. Eller hvordan skal jeg gøre?
Det er svært at svare på, for der skrev jeg "Godnatter c",)"
Men du skal da være velkommen til at kopiere det og indsætte det et sted *gnæg*

Jeg vil gætte på at du i stedet ville spørge til det jeg skrev 26/03-2008 03:16:36
nemlig angående at ligge flere videoer ind i rulned listen
Hvis man bruger notepad eller noteblok til det så er det jo ingen sag at tilføje en enkelt linie mere i en kode på en side.
Men nu ved jeg jo ikke når du bruger frontpage, om du kan tilføje en linie til en kode du tidlige har indsat på siden.
Men så må du jo gøre sådan at du først sletter koden til rulned listen
og så tilføjer den igen med flere videoer i

Altså slet dette >

<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>
  </select>

Og så indsæt den igen med flere videoer i >

<select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili28mdr.wmv">Chili sommeren 2008</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili29mdr.wmv">Chili sommeren 2009</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili23mdr.wmv">Chili sommeren 2010</option>
  </select>

I øvrigt er det antallet af :  i linien med "Vælg Video Her"
som bestemmer hvor bred rulned listen skal være
hvis er tittel på en video skulle fylde mere vil det dog tvinge listen bredere.

Angående det du spørger 26/03-2008 14:05:55
Jeg fristes jo til at svare at du skal bare gøre som du gjorde med din ejen side c",)
Men NEJ den er ikke helt rigtig den kode du viser, fordi den er blevet "snavset til"
med kode som ikke oprindelig høre til, det er forskellige småting som sikkert skyldes frontpage, som har tilføjet kode for at centrere playeren og lignende
Det er derfor du burde prøve at lære at bruge notepad/noteblok til at rette i dine sider.

Men her er så koden uden fejl >

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.kennel-emmani.dk/NyNoIEActivate.js"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--
function play(){
document.getElementById('music').innerHTML="<embed type='application/x-mplayer2' classid='CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' standby='Loading Windows Media Player components...' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='"+document.getElementById('cancion').value+"' name='MediaPlayer1' width='500' height='400' controltype='2' showcontrols='1'  Volume='0' showstatusbar='1' ShowDisplay='0' ShowPositionControls='0' AutoStart='1'></embed>";
}
//-->
</script>

  <select  id="cancion" onchange="play();NyNoIeActivate();" size="1">
  <option value="">:::::::::::::::: Vælg Video Her ::::::::::::::::</option>
  <option value="http://kennel-emmani.dk/chili27mdr.wmv">Chili sommeren 2007</option>
  </select>

  <span id="music">&nbsp;<embed type="application/x-mplayer2" id="music1"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src=""
  name="RAOCXplayer"
  width="500"
  height="400"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="0">
  </span>

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
NyNoIeActivate();
}
</script>

Jeg har slettet følgende som ikke rigtigt hørte til >

</span><p align="center">

                    <p align="center">
                                        &nbsp;<p align="center">

</embed><p align="center">

Og ja bare huske at rette adressen til videoen / filnavnet
men husk nu også filen nynoieaktivate, at din mor også skal have den / rette adressen

OBS OBS
Nu kiggede jeg så på din mors hjemmeside > http://petitoschihuahua.dk/
Og for mig at se så ligner den en side der ligger inde på "1 2 3 hjemmeside"
er det korrekt ?
Jeg er meget stærkt i tvivl om hun så kan bruge sådan en videoplayer her
jeg tror at de har spærret for brug af javascript på siden
det plejer denne slags sider at gøre, det er som regel ret begrænset hvad man kan på sådan en side.
så det tror jeg ikke at hun kan.
Men jeg mener at 123 selv har et eller andet man kan bruge til at indsætte en video på siden, som hun i stedet kan bruge, deres player er vist ikke så tosset, man kan bare kun have en video i hver player.
Og ellers så kan hun muligvis bruge den aller første player du fik af mig
som jeg postede 22/03-2008 14:33:11
Da den køre uden brug af javascript.

Angående det du skrev til sidst 26/03-2008 16:02:47
Det ved jeg ikke, på din hjemmeside ligger kun en video, både på siden og i koden
så det ved jeg ikke ?

Jeg takker mange gange for tilbudet om en middag
det lyder ellers rigtigt fristende *SS*
Men det går desværre nok ikke rigtigt
min kæreste ville nok blive jaluex hvis jeg kørete til middags besøg
hos en godte jeg havde mødt på eksperten.

PS.  fik du set min hjemmeside ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 16:28 #142
Den nye video du forsøger med, har du oploadet den til serveren ?
har du tilføjet den til rulned listen med rden rigtige adresse ?
så skal den også virke hvis videoen eller er i orden altså.
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 21:52 #143
Hej Igen!
Jeg ved godt at min mors lige nu er en 123hp men det er ved at blive ændret.
Jeg har dog lavet hendes nye hp og det er på den jeg også skal bruge koden.
Jeg kan altså ikke få den super konverter til at virke.
Den melder error hele tiden. Jeg har prøvet at downloade den igen men jeg får altså fejl hver gang. Når jeg åbner super så kommer der en tekst hvor der står download på og når jeg trykker der så kommer prisme frem. Hvad gør jeg forkert. Jeg har oploadet den anden video til min hp og sat den rigtig ind på min videoside. Så det kan vel kun ligge i konverteringen.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 23:25 #144
jeg har godt nok aldrig fået super til at komme med et vindue der hedder download, troede bestemt ikke den kan downloade noget.
jeg ved ikke hvad "prisme" er ?
har du afinstaleret den inden du forsøger instalationen igen ?
Du kan downloade super direkte fra dette link >
http://peecee.dk/upload/download/105716

Du kan bruge "windows movie maker" i stedet, hvis du har windows XP så har du også windovs movie maker, kig i programmer, den kan muligvis befinde sig i "tilbehør" det kommer lidt and på windows udgaven hvor du har den.

Men åben movie maker, over til højre klik "importer video"
i vinduer der åbner vælger du video, nederst i vinduet fjern krydste i "opret klip"
når du har importeret videoen så klik på klippet med musen, og hold tasten nede, træk så klippet ned i tidslinien for neden.
når klippet så ligger nede i tidslinien så kan du højreklikke på klippet og vælge "lydstyrke" og skrue ned for volumen (det efterlyste du jo)
klik så oppe på "gem videoen på computeren"

Hvis windows media player ikke vil importere dit video klop, så skyldes det måske manglende codec
du kan hente K lite codec pakke som indeholder alle de codec man får brug for
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
bemærk at under instalationen vil den måske fortælle dig at nogle af codec´ne har du allerede, og foreslå at den kan slette dem først, så skal du give den lov til det.

Dette kan muligvis også få super til at virke bedre.
måske i virkeligheden bedst at instalere codec pakken INDEN super video converter.

Jeg kender ikke andre gratis convetere, og super er faktisk en af dem der kan håndtere aller flest formater.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 23:33 #145
Skrive fejl, jeg mente "hvis windows movie maker ikke vil importere"

PS
Ja problemet med din nye video >
http://kennel-emmani.dk/DSCN0950.wmv
Det er at videoen er i stykker.
Samme problem som du havde med den første video.
Er du sikke på at du lader super arbejde til den er færdig ?
jeg oplever nogen gange under en konvatering at der opstår en fejl, så hjælper det gerne at fjerne krydste oppe i "Direct show decode"
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 23:35 #146
Så nåede vi 145 indlæg i spørgsmålet her, vi må snart få en pris for ekspertens længste spørgsmål  c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
26. marts 2008 - 23:36 #147
Okay det prøver jeg så lige, men har ellers fået det til at virke alligevel, nu håber jeg ikke at der er flere fejl.
Og jeg takker dig rigtig meget for din hjælp og tålmodighed.
Jeg er da blevet en hel del klogere nu.
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 23:39 #148
Hvalpe 2008 virker da ikke, videoen er i stykker

ja man lære jo noget hver gang man forsøger lidt nyt med siden. Fik du set min ?
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 00:05 #149
Nej det har jeg ikke nået endnu men send mig lige linket så kigger jeg senere, nu skal jeg lige hygge med mine unger inden de går i seng.
Avatar billede gurly Praktikant
27. marts 2008 - 00:16 #150
Jeg skrev det jo til dig i din gæstebog
den har jo plads til hjemmeside link øverste
og ellers skulle du nok kunde regne adressen ud ved at kigge på adressen til alle eksemplerne jeg postede.  (troede ellers kvinder var nysgerrigec",)
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 00:29 #151
Nå ja det har jeg helt glemt. Skal nok kigge imorgen, men nu er jeg træt og vil i seng.
Avatar billede gurly Praktikant
27. marts 2008 - 22:10 #152
Fik du det til at virke c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 22:28 #153
Jeps det skulle den nu. Du kan jo tjekke det!
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 22:36 #154
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal indsætte linket til chart, har koden liggende. Kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 22:36 #155
Hvordan virker det point system herinde?
Avatar billede gurly Praktikant
27. marts 2008 - 22:42 #156
Hvad mener du ? jeg har jo fået point
Avatar billede gurly Praktikant
27. marts 2008 - 22:53 #157
Jo nu virker begge videoer, jeg kan se de køre med en bitrate på 520kb
da skal du så tænke på at så kræver det faktisk en 1024kb linie at kunne se dem streamet, for en 512kb linie magter i praksis kun omkring 450kb til 470kb
hvis folks linie er for langsom, så vil mediaplayer ikke streame videon, i stedet henter den hele videoen inden den afspiller
Avatar billede emmani Nybegynder
27. marts 2008 - 23:01 #158
Okay det er jeg så opmærksom på næste gang jeg skal konvertere en video.
Jeg vil ikke lave det om lige nu, men jeg gør det når jeg har tid en dag.
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 00:09 #159
Jeg plejer nemlig ikke at bruge mit rigtige navn på nettet, men nu ved jeg godt hvor du har det fra, jeg sendte det jo selv til dig c",)

Jeg kom nok til at slette din besked i gæstebogen, derinde er jeg nemlig bare aelling c",)

Fik lige øje på at du havde spurgt om Chart ?
er det en tæller fra chart du mener ?
Du gør vel på samme måde som da du indsatte din tæller fra Newbie  ! ! !
Jeg ved jo intet om frontpage, du indsætter vel bare koden.
Avatar billede emmani Nybegynder
28. marts 2008 - 00:10 #160
Jeg mente, hvordan systemet virker... Hvad sker der når man har opbrugt sine point? Skal man så købe nye?
Avatar billede emmani Nybegynder
28. marts 2008 - 00:12 #161
Nåe undskyld, jeg vidste ikke at jeg ikke måtte skrive dit navn.
Ja det er den tæller, men jeg kan også finde ud af det på en anden måde, men tak for svaret!
Avatar billede emmani Nybegynder
28. marts 2008 - 00:18 #162
Det var rigtigt, jeg skulle bare sætte koden ind ligesom den anden tæller newbie. Tak for svaret!!!
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 01:31 #163
Købe nye point, nej du hjælper da bare nogle andre, så tjæner du jo selv point c",)
men du får også automatisk tildelt lidt point af systemet ind i mellem, jeg kan dog ikke huske hvor mange det er.

Jeg har lige fået en film på, som er ret omtalt i disse dage,
en film fra en hollendsk pollitikker ved navn geert wilders, filmen hedder Fitna. ingen tv stationer vil / tør vise den, den er muhamed fjensk.
en amerikansk side ved navn www.liveleak.com havde valgt at de ville bringe den,
og den kom på i eftermiddags, men så fik de overbelastning og muslimske hacker angreb, så de har måtted lukke af for at man kan se den der.
Men jeg bringer den på min hjemmeside, så jeg resikere også at Hr. muhamed bliver sur på mig, og det er jo så endnu en grund til jeg bare hedder aelling  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
29. marts 2008 - 23:17 #164
Så har jeg fundet ud af hvad du mente med PRISM
HÆ hæ, det er jo fordi det slet ikke er "super video converter" du har downloadet, du her derimod klikket på en reklame inde på deres hjemmeside, så det er en hel anden video converter du har downloadet, sikkert derfor du ikke kunne fjerne lyden som jeg beskrev,
jeg ved godt at det er lidt svært at gennemskue "supers" hjemmeside,
men også derfor jeg sagde at du kunne hente den her >
http://peecee.dk/upload/download/105716