Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 17:59 Der er 55 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny hurtig og støjsvag computer + 30 tommer skærm

Jeg er på udkig efter den ultimative computer og den bedste 30 tommer skærm. Og da jeg INGEN forstand har på computere og skærme, så håber jeg der er nogen der vil hjælpe mig her.

Den skal primært bruges til internet poker og surfing på nettet og den skal kunne klare en 30 tommer skærm. Derudover skal den kunne arbejde hurtigt og dermed processe ting hurtigt.
Og computeren skal meget gerne være meget støjsvag.

Med andre ord. Den skal være mega nice.

Forslag til en 30 tommer skærm ønskes også. Den skal have en opløsning på 2560x1600. Jeg har overvejet Dell,Samsung og Apple, men har desværre ikke meget forstand på skærme heller.

Og hvad er bedst? Vista eller XP?

Og hvis nogle har forslag til tastatur + Mus der er godt til internet poker, så sig endelig til.

Mht. prisleje har jeg ca. 20-25.000 til alt. Dvs. Skærm til ca. 10.000 og så computer + mus + tastatur + Software til 10-15.000 kroner

Alle Inputs er velkomne :D

Og på forhånd mange tak for hjælpen

Mvh.
Thomas
Avatar billede squazz Novice
27. marts 2008 - 19:04 #1
Uha, tror du skal have en computer der minder om den jeg lige har købt :P
Her er computeren i diverse dele...

Antec Performance One P182
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012

ASUS P5E3 Deluxe AiLifestyle Series
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400652

Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419455

Cellshock 2x1GB PC3-12800 1600 MHz CL7
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398635

Western Digital Caviar 5000GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349250

ASUS 3870 TOP
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=410232

Corsair 620W
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542

ZALMAN CNPS 9700 NT
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257912

Samsung Super-WriteMaster
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403016

Samsung SyncMaster 226CW
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396195

Logitech G15 Keyboard
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404860

Logitech G5 Laser Mouse
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314085#

Microsoft Windows XP Professional w/SP2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100288

Samlet pris: 11.488 kr,-

Skærm:
Samsung SyncMaster
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=342386
10.243

Hvis du mener at prisen gerne må forhøjes kan vi gøre dette ved at skifte dit GFX ud med den nyere model :P
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 19:59 #2
Som sagt ved jeg desværre ikke meget om computere :(

Men det ser godt ud det der.

Men jeg vil da tro at 4 GB RAM vil gøre det meget bedre for mig end kun 2GB.

Og mht. musen, så har jeg godt læst om den og den ser nice ud. Men mht. Tastaturet. Er det da ikke muligt at det sådan at man kan flytte rundt på Numpaden?

Og sidst men ikke mindst. Vil denne computer kunne arbejde hurtigt med forskellige programmer (ikke grafiktunge)?

Og er den meget støjsvag?

Indtil videre tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. marts 2008 - 20:17 #3
Det er en god sammensætning Squazz har lavet. Strømforsyningen er lige til øllet, så hvis du har ønsker om at tilslutte mere end det som squazz har listet, f.eks en ekstra disk eller ekstra dvd drev, ville jeg nok vælge en strømforsyning der er lidt større.

Støjsvag ?, ja da, især hvis du lader bundkortet styre blæseren til CPU'en. I steder for den medfølgende kontroller, stikker du blot stikket fra køleren direkte i bundkortet ud for CPU_FAN.
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 20:20 #4
Nu ved jeg som sagt ikke ret meget om computere. Så regner med at få det sted jeg køber delene til at samle den for mig. Og dermed har jeg vel ingen indflydelse på hvor stikket kommer hen....
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. marts 2008 - 20:21 #5
www.shg.dk samler gerne en Pc for dig for en merpris på, tror jeg nok, kr. 450.
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 20:25 #6
Ja det var lige præcis dem jeg tænkte på.

Men det kræver jo stadig at jeg ved hvad jeg vil have ;O)

Og eftersom jeg intet ved om computer hardware, så håber jeg på flere meninger omkring dette emne :)
Avatar billede squazz Novice
27. marts 2008 - 21:30 #7
De ram jeg har valgt er DDR3 på 1600 MHz, 2 Gb til vil koste omkring 2.3K :P
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 22:00 #8
Ja okay.

Men er 4 GB DDR2 RAM ikke bedre en 2GB DDR3 RAM?
Avatar billede justrace Novice
27. marts 2008 - 23:47 #9
Du kunne jo tage listen son squazz har lavet med til shg.dk, og evt. nævne strømforsyningen. Pointere at støjniveauet er ret væsentligt, og bede dem om et udspil, evt. rettelser, forbedringer. De er ret gode til at skrue ting sammen der bare spiller godt.
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. marts 2008 - 23:48 #10
Ja det tror jeg jeg vil gøre.

Det er altid godt med flere meninger.
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 07:21 #11
Det bundkort jeg har skrevet på min liste understøtter kun DDR3, og da DDR3 er den nye teknologi, ville jeg kun varmt kunne anbefale at man køber DDR3, og måske udvidder det med 2x1 GB senere, så de er faldet lidt i pris :P
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. marts 2008 - 08:02 #12
Enig med squazz. DDR2 blivr ikke hurtigere, hvorimod DDR3 lige er startet på hastighedsstigen.
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 09:24 #13
Men da rammene er dyre i øjeblikket, anbefaler jeg at man måske nøjes med 2GB ;)
Derimod kunne jeg anbefale et RADEON 3870x2 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434321 som du måske senere, eller nu, kunne sætte i Crossfire...
Mange vil anbefale et Nvidea gfx, men da du har en Intel Processor er Radeon bedre hvis du skal have 2 kort i, (Og det skal der vel til) :)
Ang Strømforsyning kan jeg godt se at I har ret... Måske en af disse kunne bruges?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397211 750W
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434353  1KW

Og ja, computeren er meget støjsvag, med de komponenter der er valgt, er vores største problem med støjen harddisken... (28dB)

Ang. drev kunne jeg måske anbefale at man købte en dvdbrænder? Nogen der kan slutte op om den idé? (Jeg har ikke forstand på optiske drev)...

Sry, jeg kan se at jeg har postet en skærm til dig, Samsung SyncMaster 226CW er ikke medregnet, og skulle ikke være linket til...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
28. marts 2008 - 10:56 #14
Okay. Dvs. jeg bør vælge DDR3. Fint nok.

Men jeg forstår ikke det her.

"Derimod kunne jeg anbefale et RADEON 3870x2 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434321 som du måske senere, eller nu, kunne sætte i Crossfire...
Mange vil anbefale et Nvidea gfx, men da du har en Intel Processor er Radeon bedre hvis du skal have 2 kort i, (Og det skal der vel til) :)"

Hvad mener du med det? :)

Skærmen du har postet ser da meget fin ud..
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 14:46 #15
Det var lige så meget ment til de andre, om de syntes det var en god idé:P Og om de mente du skulle købe til Crossfire nu, eller om du skulle vente med at opgradere den på det punkt;)

Ang. processor, så er det bare det at jeg syntes du skal have et RADEON grafikkort og ikke et Nvidea da jeg personligt føler det giver bedre performance med en INtel Procossor og Radeon graffikkort...

Jeg har postet 2 skærme, og det er den dyreste du skal gå efter ;)

Undskyld forvirringen :)
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
28. marts 2008 - 18:11 #16
Okay tak for hjælpen :)

Nu har jeg været i en IT butik for at høre hvad se synes jeg skulle købe.

De sagde følgende:

Antec Solution S NSK4480BLACK
Intel Core 2 Duo E6550,2.33Ghz
4GB DDR 2 PC5300/6400
Inno3D SL7N73UM, s775,7050+HDMI
Samsung SP1614C, 160GB, SATA2
Silverstone NT05 HeatSink+70Fa

Samnlet pris inkl. montering

5989.00kr

Hvad siger i til det?
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 19:49 #17
Altså, det er vel en ok computer, men den kan på ingen måde måle sig med den jeg har anbefalet dig... Der er jo også omkring 4000 kr forskel...
Avatar billede justrace Novice
28. marts 2008 - 22:03 #18
Tænkte på om du havde taget forklæde på? Altså så han troede du skulle bruge den til at google opskrifter på pandekager med. *GG*
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
28. marts 2008 - 22:24 #19
Er den virkelig så dårlig?

Nå men så vil jeg da tage derned på mandag igen og sige de skal tage sig sammen, hvis dette er sandt...
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 22:51 #20
Sig at du har 15K som du vil bruge på en computer, og at med i prisen skal være keyboard, mus og windows...

Du kunne evt printe vores forslag ud?
(Jeg laver lige en ny sammensætning til dig så det er nemmere at få printet ud (hitte rede i hvad der skal bruges) :P

Antec Performance One P182
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012

ASUS P5E3 Deluxe AiLifestyle Series
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400652

Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419455

Cellshock 2x1GB PC3-12800 1600 MHz CL7
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398635

Western Digital Caviar 5000GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349250

MSI R3870X2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434321

Corsair 1000W
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434353

ZALMAN CNPS 9700 NT
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257912

Samsung Super-WriteMaster
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403016

Logitech G15 Keyboard
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404860

Logitech G5 Laser Mouse
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314085#

Microsoft Windows XP Professional w/SP2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100288
Avatar billede squazz Novice
28. marts 2008 - 22:51 #21
Kender du nogen som evt kan over clocke en for dig?
Avatar billede justrace Novice
28. marts 2008 - 22:53 #22
Nej, den er ikke dårlig, mange husmor pc'ere vil nok blegne ved siden af, men sammenlignet med den første, så er den til "forklæde og pandekager".
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
28. marts 2008 - 23:00 #23
Mange tak for oversigten :D

"Kender du nogen som evt kan over clocke en for dig?"

Måske, men er ikke sikker. Er det når man får Computeren til at arbejde hurtigere? Eller...?

Har i erfaringer med dette Tastatur + Mus? Jeg vil nemlig gerne kunne flytte rundt med Numpaden.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150485
Avatar billede squazz Novice
29. marts 2008 - 09:35 #24
Overclocking er, når man tilfører mere strøm til de forskellige komponenter, dette gør at de bliver varmere, men nøjes du med at over clocke CPU'en og så bruger den køler som også er med i sættet, burde du kunne op omkring 30% ekstra performance ;) Så ja, det er når man får den til at køre hurtigere...

Ang. tastatur og mus har jeg ingen erfaringer med det sæt du har postet, dog ved jeg, at den mus jeg har postet er utroligt dejlig, da jeg selv bruger den, og tastaturet er et jeg har smidt på min "ønskeliste" :P
Jeg mener at man kan købe et numpad ved siden af som du så kan flytte rundt på:P
Avatar billede squazz Novice
29. marts 2008 - 09:43 #25
Jeg har kigget lidt nermere på dit budget, og jeg tror du måske skal have denne CPU istedet :P

Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429432

Det er 1000 kr. mere, men mon ikke dette betaler sig i performance? :P
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
29. marts 2008 - 09:56 #26
Mange tak for alt din hjælp :D

Men jo større din CPU er, jo mere larmer den vel? Fordi dem i butikken mente at der slet ingen grund var til at få Quad fremfor Duo til det jeg skal bruge computeren til.

Og min Computer skal jo gerne være så lydsvag så muligt...
Avatar billede squazz Novice
29. marts 2008 - 22:51 #27
CPU'en larmer ikke, det blæsere som gør dette, men den blæser jeg har valgt til systemet larmer ikke mere end harddisken...

Hvis du vil bruge 15K på en stationær, så synes jeg du skal købe dig en Q9550, det er nok noget af det ultimative hvis du ikke skal op og betale MEGET store summer for en CPU :P
Quad er klart at foretrække frem for Duo, hvorfor vælge lillebroderen?

Hvad er det for en butik? Lyder til at de trænger til undervisning;)
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
30. marts 2008 - 16:36 #28
Hehe ja okay...

Jeg vil hører hvad de siger i morgen :)

Mange tak for hjælpen i hvert fald :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. marts 2008 - 20:10 #29
Du skal huske på, at butikken er til for at sælge deres varer, og det kan ikke undgå at påvirke deres råd til dig.
De vil aldrig sammensætte en maskine med varer som de ikke lige har tilgænglig. Det kunne også tænkes, at de har et meget stort lager af en given vare, og vil selvfølgelig gerne forsøge at reducere dette ved at rådgive dig til deres fordel.
Avatar billede squazz Novice
30. marts 2008 - 22:00 #30
Der vil jeg give dragonknight ret, men kan finde meget hjælp i butikkerne, men ofte råder de til deres egen fordel, er ked af at sige det, men sådan er verdenen idag...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
30. marts 2008 - 22:50 #31
Okay

Mange tak for jeres synespunkter og jeg er nu godt klar over hvordan butikkerne gør i forvejen ;O)

Nu må vi se hvad de siger når jeg nu kommer igen, hehe.

Tak for hjælpen
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 19:18 #32
Har du været inde forbi dem? :P
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
04. april 2008 - 19:21 #33
Hey, ja det har jeg:

De foreslog nu følgende:

Antec Solution S. NSK4480BLACK
Intel Core 2 Duo E6550, 2.33Ghz (Jeg vil nok gerne have Quad her)
4GB DDR 2 PC5300/6400
Inno3D SL7N73UM,s775,7050+HDMI
Western Dig. Raptor 74GB SATA (Den skulle arbejde 20% hurtigere end "normale" harddiske)
Silverstone NT05 HeatSink+70Fa
Pioneer DVR-115, 20x Black
HAUPPAUGE PVR 150, OEM/BULK (Tv stik )
MS Windows Vista Premium
MS Office 2007

Og derudover skal jeg have et grafikkort i, da jeg ikke tror dette har Dual DVI som skal bruges til en 30 tommer.
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 20:02 #34
Det kan godt være det bare er mig, men her er mine "ændringer"

- Jeg mener altså at vi skal af med det DDR2 og så have fat i noget DDR3 istedet?
- Quad core (Q9450) klart det bedste til pengene!
- Du skal have fat i enten 2x RADEON 3870 eller et RADEON 3870x2 :P (den sidste mulighed kan jo så senere puttes i Crossfire)
- Ja, en Raptor harddisk er hurtigere, men de larmer ofte forfærdeligt, og så får du ikke meget plads for pengene, 74 GB er hurtigt væk: min. 20 er væk bare til "basale programemr"... Derimod ville jeg anbefale at du kørte RAID5, og evt købte 3x250GB HD.
- Personligt er jeg ikke glad for Vista... Kan du få fat i XP pro vil jeg klart anbefale dette...

Vil holde på at det forslag jeg har givet dig er noget af det mest optimale du kan få for pengene...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
04. april 2008 - 22:05 #35
Okay tak for dine kommentare....

Jeg vil tænke over det....

Mange tak for hjælpen
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 22:32 #36
Du skal bare sige til, så kigger vi på om der kan laves et bedre set for de 15K end det jeg har foreslået:P

Men vil lige vide, hvilke programmer vil du gerne have med i prisen? Office 2007, et
styresystem, mere?
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
04. april 2008 - 23:04 #37
Jeg skal vel bruge, Vista, Office og et virus program...?
Avatar billede squazz Novice
05. april 2008 - 10:40 #38
Hmm, du vil gerne have Vista?
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
05. april 2008 - 11:11 #39
Ja det vil jeg gerne....
Avatar billede squazz Novice
24. april 2008 - 14:02 #40
har du fået købt computer?
Eller hvordan står det til?
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
24. april 2008 - 15:59 #41
Ikke helt endnu. Der kom nogle ting i vejen. Men jeg tror jeg har fundet den endelige PC:

NorthQ Fanless NQ-4350GP,500w
Silverstone TJ09 Silver,NO PSU
Gainward 8600GT,PCI-E,256 1gb ram
FAN-CPU-ZIF Asus Silent Knight AL
Asus MAXIMUS FORMULA, s775
Intel Quad Core Q9300, 2.5Ghz
4GB PC8500 DDR2 RAM
Samsung 160GB, SATA
HAPPAUGE WinTV-HVR-1300MCE
Pioneer DVR-212, 18x BlackSATA
Dinovo Media Desktop Laser
Samsung  305T 1 Stk

Den skulle vist kunne klare jobbet tror jeg :D
Avatar billede squazz Novice
26. april 2008 - 23:15 #42
Hmm, hvor har du fundet dette tilbud? Og hvor meget skal du give for det?
Personligt syntes jeg at det jeg vejledte dig til er bedre end det du her fundet her...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
26. april 2008 - 23:38 #43
Det er fundet i den lokale IT Shop. Og jeg har snakket med forskellige folk der kender til PC'ere. Og de vurderede at det du foreslog var mere en Gaming PC end det jeg skal bruge den til.

Den jeg har fået sammensat i butikken skulle være meget støjsvag og kunne arbejde hurtigt.

jeg har udskiftet den lille Harddisk med to hurtige samsung Harddiske der Raider.

Men du skal have mange tak for hjælpen.
Avatar billede squazz Novice
27. april 2008 - 08:57 #44
Det er selvfølgeligt stadigt dit valg, men skal man have DDR2, ville jeg nok anbefale nogle PC2-9600 som disse http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261664
Derudover vil jeg klart anbefale dig at få fat i en Q9450'er i stedet for Q9300... Ydelsen på Q9450 er meget bedre, dog skal man så også vente til den kommer til Danmark...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
27. april 2008 - 11:16 #45
Okay.

Tak for hjælpen igen igen inge :)

Jeg vil da helt klart overveje det.

Mange tak
Avatar billede squazz Novice
28. april 2008 - 10:53 #46
Hehe så lidt :D

Men overvejer lidt om det overhovedet er dig nødvendigt med en sådan maskine hvis du ikke skal spille d store spil på den...
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
28. april 2008 - 11:04 #47
Det har jeg overvejet. Og jeg har snakket med forskellige folk omkring det også.

Og nu gider jeg ikke bruge mere tid på det. Så nu skal den bare bestilles og så færdig :) Og tror sgu nok jeg skal blive glad for den...

Tak for din tid...
Avatar billede squazz Novice
30. april 2008 - 19:06 #48
Hehe, jeg tror også du nok skal blive glad for den, den ser ok ud ;)
Husk lige at få lukket spørgsmålet når du mener det er færdig debatteret :)
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
01. maj 2008 - 13:32 #49
Hvordan gør man det? :O/
Avatar billede squazz Novice
03. maj 2008 - 11:08 #50
Enten beder du en smide et svar som du accepterer, ellers også skriver du selv et svar (gøres ved at markere svar istedet for kommentar ude til venstre)
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
04. maj 2008 - 16:25 #51
Tak for hjælpen igen igen igen :D
Avatar billede squazz Novice
12. maj 2008 - 16:42 #52
Du fik det bare ikke gjort :P
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
12. maj 2008 - 16:45 #53
Jeg har trykket Accepter. Men det bliver med at stå der...
Avatar billede squazz Novice
26. maj 2008 - 07:48 #54
Har du husket at klikke på dig selv ude til venstre og så derefter accepter? :P
Avatar billede squazz Novice
26. maj 2008 - 07:48 #55
Smid evt. et svar til, og klik derefter på dig selv og accepeter :)
Avatar billede sirthomasf Nybegynder
26. maj 2008 - 11:15 #56
SVAR