Avatar billede bruger2004 Nybegynder
04. april 2008 - 15:33 Der er 3 kommentarer

Indlæs cvs eller xml fil med varer i MS Dynamic C5 2008

Hej alle sammen,

Jeg skriver fordi jeg sidder med en Microsoft Dynamic C5 2008 og mine 2 leverandør er så vendelige at de levere både en xml og en cvs fil med alle varenummer, grupper, beskrevelse, priser, lagerbeholdning. og da vi ikke køre med selvstændigt lager og men får sendt direkte fra leverandøren til slutbrugeren, og vores leverandør opdater disse filer flere gange hver dag vil jeg høre om der ikke er en nem måde man kan få C5 til at indlæse disse oplysninger evt. gerne hvis man kan lave det sådan den tager filen fra en online kilde og måske endag automatisk da leverandør har oplyst at direkte adgang til den er http://www.domain.tld/prislist.cvs?user=voresbrugernavn&pass=voreskodeord det samme med xml...

og ellers bare hvordan man får det ind manuelt ved først at downloade disse filer.
Avatar billede mariaf Juniormester
04. april 2008 - 19:22 #1
Det er en relativ tilgængelig opgave, som du jo selv kan prøve at lege med. Prøv i dmo-regnskabet først :-)
Du skal have styr på feltrækkefølgen, og du skal oprette dine varer som ydelser. Du skal også have styr på at grupperne oprettes korrekt, og du skal have en beslutning omkring forretningsgangen med lagerbeholdningen - den er jo ikke din, så du kan ikke bruge standard, men måske bare indlæse i et nyt felt.

Vælg en csv-fil, da xml-formatet er rædselsfuldt at arbejde med.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
15. maj 2008 - 11:35 #2
Hej, jeg beklager jeg ikke lige har fået gjordt noget ved dette spm, eller problemstilling endnu....

Men jeg er ikke sikker på hvad du tænker på mht.forretningsgangen...?
En anden ting er hvor i C5 kan jeg lave denne indlæsning af csv filen?
Avatar billede mariaf Juniormester
15. maj 2008 - 19:47 #3
Forretningsgang: Lageret er jo ikke dit, så vil du holde styr på lagerbehodlningen hos din leverandør?
Du kan importere csv-filer under Generelt/Periodisk - datamanipulation.