Avatar billede brianmilan Juniormester
15. april 2008 - 09:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne bestemt faneblad i Excel fil.

Hej,

Jeg har en Excel fil, hvor jeg har nogle faneblade i med forskellige data - (2006, 2007, 2008) Fanebladet 2008 indeholder nogle data, som jeg trækker fra en anden Excel fil, kan jeg fra den Excel fil angive at jeg gerne vil have data'en fra faneblad (2008)?

Jeg har en sti inde Visual Basic der hedder
Set wb = Workbooks.Open("C:\Kunder\Kunder.xls")

Kan i evt. hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 09:21 #1
du kan referer til et fanablad med wb.Worksheets("2008") og derfra hænte verdier i de enkelte celler med Range("A1").Value

så noget der ligner: wb.Worksheets("2008").Range("A1").Value
Avatar billede brianmilan Juniormester
15. april 2008 - 09:34 #2
Hej jape44, jeg er ikke lige klar over hvor jeg skal skrive wb.Worksheets("2008")? Jeg har prøvet lige efter Set wb = Workbooks.Open("C:\Kunder\Kunder.xls") men det kunne jeg ikke få til at virke..
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 09:56 #3
umm... noget i stil med:

dim X
Set wb = Workbooks.Open("C:\Kunder\Kunder.xls")
x = wb.Worksheets("2008").Range("A1").Value
Avatar billede brianmilan Juniormester
23. februar 2011 - 22:50 #4
Hej Jape44 kunne jeg få dig til at lægge et svar, så skal jeg nok få givet dig point.
Avatar billede brianmilan Juniormester
28. august 2014 - 20:34 #5
Lukkes.