Avatar billede mcwagner Juniormester
01. maj 2008 - 16:38 Der er 3 kommentarer

køb af ny harddisk

Hej jer derude.

Jeg vil ud og have mig endnu en harddisk men ved ikke hvilken jeg skal købe. Jeg har flg. http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=0c6099f4fa74c010VgnVCM100000dd04090aRCRD harddisk. Jeg har overvejet en harddisk på 15000 rpm, men kan man mærke den er hurtigere end 7500rpm, og hvad mærke skal jeg mærke, er der forskel på dem. Jeg bruger min computer primær til spil og video redigering, håber der er nogen der vil hjælpe mig
Avatar billede off-line Nybegynder
01. maj 2008 - 18:40 #1
Med 15000 rpm bliver søge tiden halveret i forhold til det normale. Men vi taler
jo om milli sekunder, så med mindre man har meget at søge igennem, er det et
spørgsmål, om du vil mærke noget videre til det. Er det ikke også mindre harddiske,
f.eks 1,5GB? til gengæld er prisen temmelig meget større på de diske.
De fleste HD produkter er i dag udmærket, og Seagate er jo velrenomeret. Uanset
hvilket kendt mærke det drejer sig om, er der brugere, som har gjort en uheldig
erfaring. Jeg har selv både Maxtor, Seagate og Samsung, og de kører såmænd fint
allesammen.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2008 - 19:33 #2
Respons?
Avatar billede mcwagner Juniormester
30. september 2014 - 20:03 #3
æ