Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2008 - 20:18 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

SP3 mystik!

Jeg har på 3 pc´ere her i hjemmet sat dem til at fortælle når der er nye opdateringer til Windows.
De har alle sagt at SP3 er tilgængelig, så jeg klikkede ok til at hente på alle 3 og gik på arbejde. Regnede så med at den var færdig når jeg kom hjem men...
Det er stadig SP2 efter en reboot af samtlige pc´ere.
Så læser jeg dette: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35950

Spørgsmålet er: hvorfor kommer windows update og siger den er klar til download når den først kommer med i deres auto updatering i starten af Juni?????

Er det Microsoft i en nøddeskal eller er det et enkeltstående tilfælde....
Avatar billede overloaded Mester
07. maj 2008 - 20:28 #1
Har installeret den i dag via Windows Update men tror mere af navn end gavn med den SP3.
Avatar billede dong2007 Nybegynder
07. maj 2008 - 20:30 #2
Der skullle være dækket en del sikkerhedshuller med sp3, men ikk rigtig noget nye feature...

Mvh Dong2007
Avatar billede overloaded Mester
07. maj 2008 - 20:33 #3
Der skulle også komme lidt mere fart på computeren men syntes ikke rigtigt at det mærkes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2008 - 20:35 #4
I overser det jeg skriver...
Ja den er på windows update, men ikke i automatiske opdateringer, men update siger alligevel den er klar til download, men der sker intet når den skal downloades...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. maj 2008 - 20:39 #5
Oplevede det samme og har læst flere indlæg rundt omkring af andre, der undrer sig.

Men tror du selv har givet svaret: Det er nok M$ i en nøddeskal :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2008 - 20:40 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2008 - 20:42 #7
Det med hastigheden er en and :)

Læs mere på ovenstående links - her er kort hvad målet med SP3 er:

Windows XP SP3 combines all previously released performance, security, and stability updates. It also
provides a limited number of new and enhanced functionalities, although it does not significantly change the
Windows XP experience or bring functionality from newer versions of Windows to Windows XP. The goals of
Windows XP SP3 are to:
 Provide a new baseline for customers still deploying Windows XP, to help them avoid the inconvenience
of applying individual updates.
 Fill gaps in the updates users might have missed by declining individual updates when using Automatic
Updates, and to deliver updates not made available through Windows Update.
Windows Vista provides the most advanced security and management capability, but for PCs that cannot be
upgraded to Windows Vista right now, Windows XP SP3 ensures these PCs have all available updates and
allows these PCs to leverage some new Windows Server 2008 capabilities, such as Network Access
Protection (NAP).
Avatar billede heg Nybegynder
08. maj 2008 - 06:44 #8
Har lige forsøgt mig med at installere SP3.
Installationen lykkedes med ved genstart crashede computeren.
Kunne kun genstarte i fejlsikret tilstand og gendanne til et punkt før installationen.
Der er et eller andet helt galt med SP3. Den oplyste at der er installeret ny hardware. Det er ikke rigtigt.
Nu må Microsoft tage sig sammen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. maj 2008 - 06:54 #9
Har opdateret 5 stk. pc'ere uden problemer.

@heg: Har du nogle gule ? under Enhedshåndtering?
Avatar billede gurly Praktikant
08. maj 2008 - 08:03 #10
john_stigers > det samme er sket for mig, har indstillet windows til at den skal spørge mig inden den starter med at hente opdateringer.
(og derefter igen spørge inden den så instalere)
Og igår kom den så og spurgte om den måtte hente SP3, og det gav jeg den lov til, men den har stadig intet hentet, og en genstart har intet hjulpet.

Men det er bestemt ikke første gang jeg prøver det, det er sket flere gange tidligere at jeg har givet den lov at hente noget, at der så er gået flere dage inden den har hentet det.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2008 - 08:10 #11
Har lige installeret SP3, tilsyneladende uden problemer.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 12:12 #12
Har lige haft SP3 installeret, den satte så vores trådløse D-link ud funktion, har nogen en forklaring?
Avatar billede heg Nybegynder
08. maj 2008 - 17:49 #13
til sheriff: i enhedshåndtering er der ikke et eneste gult ?
men nu er jeg jo også tilbage med kun sp2 på maskinen. kan det tænkes at der opstår et problem efter installation af sp3 som kan rettes ved at åbne i fejlsikker tilstand ?
Det tager en frygtelig tid at gendanne hvis problemet opstår igen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. maj 2008 - 19:20 #14
Måske. Har som sagt ingen problemer haft, så kan nok ikke være til megen hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2008 - 20:20 #15
lukket - der er kun 2 der skriver vedrørende "problemet"...
Resten har ikke med sagen at gøre - alle kan hente netværksudgaven og installere den.
Avatar billede gurly Praktikant
09. maj 2008 - 23:15 #16
john stingers > ja right, spørgsmålet gik vel sådan set på automatisk win update,
nu er det så to dage siden jeg klikkede ja til at hente, men stadig intet er sket,
ja jeg kunne hente den selv, men det var jo ikke meningen med auto update ?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. maj 2008 - 06:50 #17
Jeg hentede sp3 dk manuelt i win update uden problemer, tror at problemerne opstår fordi man skal klikke ja til at man acceptere aftalen, og det kan man ikke når man ikke er ved maskinen.
Avatar billede heg Nybegynder
10. maj 2008 - 06:54 #18
ved at google har jeg fundet ud af, at maskiner med amd-processor tilsyneladende får et problem der skal rettes manuelt. fandt ogås flere indlæg med en løsning. den hjalp dog ikke hos mig. jeg tror jeg venter til microsoft får rettet fejlen.

problemet drejer sig om at der skal disables en fil der hedder "intelpmm"
Avatar billede heg Nybegynder
10. maj 2008 - 10:00 #20
sheriff: nøjagtig den vejledning jeg fulgte, da den omhandler den fejlmeddelelse jeg får. men jespers anvisning om run: cs config intelpmm=disabled hjalp ikke
Avatar billede gurly Praktikant
10. maj 2008 - 10:58 #21
Det har jo stadig intet at gøre med det john stingers spurgte om !
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2008 - 11:49 #22
heg> Jeg føler for dig da det er træls ikke at kunne opdatere, men er du sød at oprette et spørgsmål om dit problem? Tak :)

(jeg hader at skulle afmelde mails på egne spørgsmål...)
Avatar billede heg Nybegynder
10. maj 2008 - 15:49 #23
john stigers: undskyld, jeg venter med opdateringen til sp3 bliver rettet. ikke mere fra mig i dette spørgsmål