Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
14. juni 2008 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datafejl (cyklisk redundanscheck)

Hej allesammen!

Jeg er desværre løbet ind i et uheldigt problem.

For et par dage siden kopierede jeg nogle billeder og videoklip fra mit digitalkamera til min computer.

Og så nu idag, da jeg ville lave en backup af filerne, kunne 5 ud af 26 filer ikke kopieres.

Her fik jeg denne fejlmeddelelse:

"Det er ikke muligt at kopiere [filnavn]: datafejl (cyklisk redundanscheck)"

Jeg ved ikke hvad det betyder, men det lyder ikke godt.

Jeg kan godt afspille/se videoklippene og billederne uden problemer.

Mvh.
Mr. Buchwald

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2008 - 15:10 #1
Prøv at køre en "chkdsk /f /r" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede hcma Novice
14. juni 2008 - 16:29 #2
og så lige en forklaring:
Cyklisk redundancecheck
det plejer at være en dårlig cd/disk/hd, når den siger det..
noget med at checksummen ikke stemmer overens..

1.
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en
checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres,
sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny
genereret checksum ved modtagelsen.  Hvis der er uoverensstemmelser,
meddeles CRC-fejl. Kan skyldes alt lige fra dårlige kabler til dårlige
brændinger.

2.
Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. Det er en checksum udfra hvilken
det kan ses om data er valide.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
17. juni 2008 - 21:15 #3
Tusind tak helgec! Det virkede 100% som det skulle  :)

Lægger du lige et svar, så kan du få dine mere end velfortjente points!
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2008 - 21:21 #4
Gerne