Avatar billede majbom Novice
18. juni 2008 - 10:38 Der er 1 løsning

Trådløs bridge mellem 2 Zyxel NWA570N

hej experter

jeg har købt 2 zyxel nwa570n som kan køre bridge mode på wlan, da jeg skal have forbundet 2 lans.

jeg har sat begge op til bridge, givet dem hver en fast ip og sat mac-adressen på den anden ind i listen over peers den skal bridge til, og når jeg kigger på associations-listn, står der også adressen på den anden bridge.

jeg har sat den ene bridge til netværket hvor der er en DHCP-server (192.168.2.3) og en gateway (192.168.2.1).
den anden bridge har jeg sat i min bærbar som er sat op til automatisk ip adresse.

min laptop får en ip fra dhcp'en og den får at vide at gateway'en er 192.168.2.1 hvilket jo er rigtigt, så langt så godt.

jeg kan ikke pinge andet end den bridge min bærbar er sat til og jeg kan heller ikke komme på nettet self.

jeg har prøvet at sætte gateway'en på bridgen til ipadressen på den anden bridge, men det gør ingen forskel.

det er første gang at jeg roder med wireless bridges, så der er sikkert noget jeg gør forkert, men hvad?

på forhånd tak
Avatar billede majbom Novice
18. juni 2008 - 11:21 #1
well, der skulle åbenbart bare en reboot af hele setuppet til...