Avatar billede ellesoe Nybegynder
22. juni 2008 - 22:37 Der er 6 kommentarer

Opsætning Zyxel Router og Linksys WRV200

Kan ikke fatte hvad jer gør galt:
Har en Zyxel P2602R-D1A fra Dansk Net, den har DHCP "Server", puljen kører fra 192.168.1.33 og 32 adresser frem.

Efterfølgende har jeg en LINKSYS WRV200
Kablet fra Zyxel går i LAN port på Linksys.
Linksys har DHCP disablet, og en fast IP på 192.168.1.67

Og når man kobler pc på Linksys er der begrænset forbindelse.
Man kan ikke logge ind på 192.168.1.67

Any suggestions?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 00:21 #1
prøv først at checke kablet.
når du får begrænset forbindelse får du en ip der starter med 169.254.x.x med en subnet der hedder 255.255.0.0
derfor kan du ikke kontakte 192.168.1.67 (du har ingen gateway der kan lave forbindelsen)

hvad er subnet masken på dit netværk
Avatar billede ellesoe Nybegynder
23. juni 2008 - 09:38 #2
Hej
Du har ret i jeg får en helt hen i vejret IP på PC forbundet på Linksys.
Subnet på Zyxel er default 255.255.255.0

Det er som om at DHCP fra Zyxel ikke kan nå mig.
Kabler er fabriks std. Ethernet lige igennem. (Går ud fra det er dem du mener :-))

Jacob
Avatar billede ellesoe Nybegynder
23. juni 2008 - 12:20 #3
Update
Talte med dansknet, de sætter zyxel til en ny ip
Og så skulle jeg bare plugge routeren ind, Lan i Zyxel til WAN i Linksys.

Så vi ser hvad der sker...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 15:33 #4
med hensyn til det med at checke kablet, der mente jeg at du skulle checke at kablet ikke var gået i stykker, det er nemlig set før

men lad os se hvad der sker
Avatar billede ellesoe Nybegynder
25. juni 2008 - 23:13 #5
Hejsa
Har chekket kabler, prøvet med krydset kabel. No go.
Har haft Linksys'en på bordet hos den forhandler som jeg købte den af, de har sat den op... ny firmware, "så nu skulle det virke"...No go.
Det underlige er at jeg kan ikke logge ind på den...taster koden og intet sker.
Har siddet og gloet på skærmen i 10 min.
Har prøvet Firefox og IE....No Go.
Efter en hardware reset...fik jeg et forkvaklet billed af første side i webinterface.
Klikkede jeg videre skete der intet.
Selv om der ikke er kabel i "Internet" til Zyxel sker der intet. (Så er DHCP server i Linksys alene)
Kan fejlen ligge hos mig, alt er std. instillinger til bredbånd.
Hrmf!!!
Avatar billede ellesoe Nybegynder
30. juni 2008 - 11:31 #6
Jeg lukker tråden.

Router er sendt tilbage da problemet ikke blev løst.