Avatar billede JenZen Novice
15. juli 2008 - 22:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

se om maskine er offline eller online

Hej, jeg har brug for et script det kan forespørge om maskine1, maskine2 og maskine 3 er online. (Sidder internt i netværk)
Og hvis maskinen er online skal den vise en grøn prik(green), og hvis ikke en rød prik (red.gif).
Regnede med den skulle gøre det ved at pinge maskinerne når jeg loader siden.
Og så sætter jeg en refesh på siden til at opdater hver 30 sek.

Nogen ideer ?
Avatar billede hojben Novice
15. juli 2008 - 23:38 #1
Avatar billede JenZen Novice
16. juli 2008 - 18:50 #2
Det er lidt som om det ikke rigtig hjalp mig til det jeg spurge om...
17. juli 2008 - 21:56 #3
Avatar billede JenZen Novice
17. juli 2008 - 22:02 #4
Hej Daniel, rimelig godt lavet.
Men problemet er jeg skal ligesom bruge den kode jeg skal sætte ind i et site fra start til slut et .asp dokument. kan du hjælpe med det ?
18. juli 2008 - 14:27 #5
Du kan ikke lave samme funkionalitet i ASP uden et tredjeparts komponent.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 16:09 #6
telekaeden> Egentligt er det du har brug for, det som hojben skrev i indlægget 15/07-2008 23:38:51.

Du skal lave lidt om på koden..

Jeg ville god mene at 30 sekunder bør sættes lidt op, da den ellers laver en masse forespørgsler i løbet af ingen tid. Men det kunne også være at det var meget vigtige maskiner, hvor det er meget vigtigt at de er oppe..

En ide til hvordan det kan gøres:
Find ud af hvordan formatet af svaret (fra ping) bliver gemt, og find ud af hvordan du trækker oplysningerne ud (enten i form af Regular Expressions eller via InStr, Left, Mid, Right, osv..).
Du kan bruge de 3 maskiners IP adresser som filnavne. Hvis du ønsker at tilføje til filer, i stedet for at overskrive, bruger du bare ">>" i bat-filen, i stedet for ">". Du kan indsætte et tidspunkt (dato og klokkeslæt), så du kan lave sortering eller ligende.
Disse ting kan bl.a. bruges til at lave statistikker.

Jeg håber at disse oplysninger giver dig lidt at arbejde med.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 16:09 #7
Rettelse: minus "god" i linien "Jeg ville god mene"

Stavefejl er gratis.. osv.. double op på stavefejl.. :-)
Avatar billede mortvader Nybegynder
23. juli 2008 - 13:48 #8
Du kunne dele en mappe på de 3 andre maskiner, med en dummy fil i.
Mappe de delte mapper som drev på webserveren, og bruge filesystemobjekt til at tjekke om dummyfilerne i de delte mapper eksisterer. Hvis ikke, må det være fordi maskinen er offline.
Avatar billede JenZen Novice
18. januar 2009 - 09:39 #9
Blev egentlig aldrig løst...
Avatar billede mortvader Nybegynder
18. januar 2009 - 10:58 #10
Det var synd. Det er ellers ikke så svært endda..