Avatar billede jim_snaps Nybegynder
28. juli 2008 - 10:15 Der er 21 kommentarer

Oprette en kompetence-database

Hej alle.

Jeg skal lave en database (i Access 2002) som kan give et overblik over hvilke medarbejdere der har hvilke kompetencer.

Således at man kan se at Kurt har kursus1 og kursus2 men ikke kursus3, og at Hans har kursus1 og kursus3 men ikke 2.

Udover det skal der være mulighed for at skrive flere kurser på, og en mulighed for at lave et udtræk så alle kan få en kompetenceoversigt.

Jeg skal også bruge muligheden for at skrive noget fritekst in - såsom adresse og anden personlig information.

I må gerne betragte mig som komplet uvidende - der er ikke noget der kan forklares for grundlæggende og detaljeret.

På forhånd tak.
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2008 - 10:21 #1
Hej.

Jeg har tidligere udviklet en Kandidatdatabase, som jeg tror umiddelbart tilftedsstiller dine behov. Læg din mail adresse, så kan jeg sende den som inspiration
Avatar billede mugs Novice
28. juli 2008 - 10:32 #2
Lav flg tabeller:

TBLmedarbejder med felter:
FLDmaID (PK)
FLDadresse
FLDtelefon
og øvrige relevante felter

TBLkurser:
FLDkursisID (PK)
FLDkursus

En 3. tabel med kombinationsbokse der slår op i de øvrige. Der skal være relationer fra denne til øvrige tabeller.'
En Query med ale 3 tabeller. Så skulle du være kørende.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 10:45 #3
jensen> må jeg også se!~)

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2008 - 10:48 #4
spg > sendt
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2008 - 10:49 #5
!~)
Avatar billede jim_snaps Nybegynder
28. juli 2008 - 10:55 #6
Hej Jensen. Du kan sende den til fonggong@hotmail.com
Avatar billede jim_snaps Nybegynder
28. juli 2008 - 13:39 #7
Jensen - det ser lige rigeligt kompliceret ud - men mange tak for hjælpen.

Mugs - den 3. tabel du beskriver, hvordan skal den se ud? (Kombinationsbokse??)
Avatar billede mugs Novice
28. juli 2008 - 14:28 #8
I tabellen vælger du fanen "opslag". Her vælger du konmbinationsboks og udfylder egenskaberne.

Denne tabel skal kun indeholde 3 felter:

- En combo der plukker FLDmaID
- En anden combo der vælger FLDkursisID
- Et numerisk felt (autonummerering) der er tabellens primære nøgle
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. juli 2008 - 15:15 #9
jensen363> kan en anden en få lov at smugkigge? Er ved at lave noget her på job som skal indeholde noget CV lignende så det kunne jo være der var et par fif i din db.

hp snabela consol punktum dk
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2008 - 15:34 #10
hugo > smugkig / plank hvad du har behov for :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. juli 2008 - 17:23 #11
1000 tak
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. juli 2008 - 07:19 #12
jensen363> af en eller anden grund er der ikke ankommet nogen mail her til morgen da jeg møder på arbejde.
Avatar billede jensen363 Forsker
29. juli 2008 - 08:15 #13
Hugo > jeg prøver igen
Avatar billede maxd Nybegynder
14. august 2008 - 17:57 #14
Hejsa

Den kunne jeg også godt tænke mig at se...lyder spændende

mtd@nti.dk
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 08:11 #15
Hvordan går det her?~)
Avatar billede jensen363 Forsker
23. september 2008 - 08:24 #16
spg > det går da udemærket :-)
Avatar billede mibale Nybegynder
14. oktober 2008 - 12:57 #17
Hej jensen, må jeg også se?

:-) michael@yogi.dk
Avatar billede jensen363 Forsker
14. oktober 2008 - 13:34 #18
Sendt
Avatar billede plato Juniormester
25. august 2014 - 20:06 #19
Er der mulighed, selvom det er meget sendt, at få ovenstående tilsendt?

muzz.razz snabela gmail.com
Avatar billede plato Juniormester
13. december 2015 - 15:46 #20
Lukket. Har ingen relavans mere. Og byggede eget system.
Avatar billede plato Juniormester
13. december 2015 - 15:47 #21
Beklager. Tog fejl af indlæg. :)