Avatar billede raabn Nybegynder
13. september 2008 - 15:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af .dbx filer til .fol filer

hej.
jeg har anvendt outlook express ver. 6 som mail program og har nu konverteret til Vista og ønsker nu fremover at anvende windows mail.

jeg har forsøgt at konvertere alle filerne fra outlook express v.hj.a. den funktion for samme der gives i windows mail men uden held.
jeg får beskeden : Ingen filer at vise i mappen ?

kan jeg få hjælp til få alle mine outlook express ver. 6 filer hentet over i windows mail er jeg super glad :-)

mvh.
rené
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2008 - 15:57 #1
Dine mails ligger her i Outlook Express:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Det er .dbx filer.

Dem kopierer du over på din nye PC, læg dem f.eks. på skrivebordet i en mappe.

Herefter bruger du import-funktionen i Windoes mail, (Filer -> Import) så burde det funke.
Det er vigtigt at filerne ligger på harddisken, du kan ikke gøre det fra f.eks. en brændt CD.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2008 - 16:21 #2
Hvis det er det du har prøvet, er problemet måske det samme som her:
http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/browse_thread/thread/be4da9fefad9fe9e
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2008 - 16:23 #3
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2008 - 18:16 #4
Ku det bruges?
Avatar billede raabn Nybegynder
14. september 2008 - 21:35 #5
Ja og tusind tak. Jeg er atter en glad mand med alle mine mails :-)
Det var fremgangsmåden fra microsoft du videregav, der var fremgangsmåden, men også den jeg selv havde fulgt uden held fordi mapperne var skjulte ..suk.
Opdagede dog en skrivefejl i fremgangsmåden fra Microsoft hvor der refereres til Windows kalender men der menes Windows mail.

Tak endnu en gang.

Mvh.
René
Avatar billede raabn Nybegynder
14. september 2008 - 21:37 #6
Dien points skulle være i hus :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2008 - 19:07 #7
Velbekomme, så kommer her et "Svar"

Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter".  :-)
Avatar billede raabn Nybegynder
15. september 2008 - 19:36 #8
Tak for endnu et svar :-)
Avatar billede raabn Nybegynder
15. september 2008 - 19:36 #9
Jeg er lidt ny her på siden ...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2008 - 21:00 #10
Det er helt okay, vi har jo alle været "nye" engang.
Tak for point.  :-)