Avatar billede stenovitz Praktikant
28. september 2008 - 11:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WinXP Media Center uden live billede!

Hejsa folks!

Jeg har geninstalleret Windows XP Media Center Edition 2005 på opgraderet bundkort + CPU på min PC. Jeg kan fint optage (via mit Hauppauge MCE500 TV-kort, som jeg har haft i årevis), men der kommer intet livebillede! Temmelig irriterende, da jeg nu planlægger at lægge alle mine gamle VHS-bånd over på et digitalt medie.

Hvad kan grunden være til, at jeg ikke kan se et live billede i Media Center, men iøvrigt fint kan optage og se optagelserne bagefter.

Der kommer blot sort skærm uden lyd ved live-billedet!

Nogen idéer?
Avatar billede Jensen DK Novice
28. september 2008 - 13:20 #1
Gå i enhedshåntering og se om der er nogen gule spørgsmålstegn.
Avatar billede stenovitz Praktikant
29. september 2008 - 17:16 #2
Enhedshåndtering havde jeg skam allerede tjekket. I mellemtiden forsøgte jeg driveropdatering og 100 andre ting uden held.

Jeg har nu i går aftes istedet geninstalleret WinXP MCE 2005 helt fra bunden og det virker nu. Jeg har på fornemmelsen at rækkefølgen for installation af OS, servicepakker, driversoftware, Net Framework, Media Center software, sprogpakker er ret væsentlig.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
29. september 2008 - 18:05 #3
har selv haft samme problem. Installeret du media software til sidst så?
Avatar billede stenovitz Praktikant
29. september 2008 - 19:22 #4
Jeg gjorde følgende:
1. Installerede Windows XP MCE 2005
2. Installerede en downloaded version af Win XP SP3
3. Installerede Virusprogram
4. Installerede driver til netværkskort, så jeg kunne gå på nettet.
5. Hentede kritiske Windows opdateringer via Windows Update
6. Installerede driver til mit Hauppauge MCE 500 TV kort
7. Hentede .NET Framework 1.1
8. Hentede SP1 til .Net Framework 1.1
9. Hentede nødvendige opdateringer (der kom åbenbart nye kritiske).
10. Installerede Media Center Software fra CDROM
11. Hentede Hotfixes til Media Center Software
12. Hentede roll-up pakke til Media Center Software
13. Installerede sprogpakker til Media Center Ssoftware
14. Hentede yderligere kritiske opdateringer til Windows systemet.

Sådan kort, så tror jeg vistnok, det var det....
Avatar billede stenovitz Praktikant
29. september 2008 - 19:31 #5
Nånej, glemte lige at jeg installerede InterVideo WinDVD før jeg installerede Media Center softwaren. Uden denne eller tilsvarende video encoder kan jeg ikke få noget ud af optagelserne. Det er slående, at Microsoft ikke selv tilbyder en tilstrækkelig video encoder til alm. brug/efterbehandling af optagelser!

Så i min installationsliste vil det være:
10. Installation af InterVideo WinDVD (fra driver CDROM til mit grafikkort)
Avatar billede stenovitz Praktikant
29. oktober 2008 - 15:11 #6
Sørens også. Nu virker det ikke igen. InterVideos driver konflikter nu, sandsynligvis efter en opdatering. Nu sidder jeg på arbejde og har ikke den konkrete fejltekst. Jeg har googlet lidt på det i går og fandt et par svar, men ikke noget jeg har kunnet bruge. Nu har det så ikke engang hjulpet at sætte tilbage til restorepunkt.

Der må da være et væld af andre brugere med Hauppauge PVR-500MCE tunere som kører med WinXP MCE 2005! Nogen forslag til, hvad jeg skal bruge til mpeg2 encoder, nu det ikke spiller med InterVideo?
Avatar billede stenovitz Praktikant
12. juli 2015 - 15:01 #7
Svar