Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 17:16 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

Skærm Driver

Hej.
Efter jeg har geninstalleret min pc, har jeg forgæves forsøgt og finde en skærmdriver til mit grafik kort.
Eller rettere jeg har fundet den på fujitsu-siemens hjemmeside, men den virker ikke rigtig?

Hvordan finder jeg ud af hvilekt skærm kort jeg har?
og hvor kan jeg evt. finde driveren?
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 17:19 #1
I enhedshåndtering er der den der gule advarselstrekant, og der står bare SKÆRMKORT (VGA KOMPATIBEL)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 17:27 #2
der er sådan set 2 aktører med drivere til grafikkort.

www.nvidia.com

www.ati.com

nu da du ikke ved hvad det er for et kunne du tage siden af kassen og fysisk læse på kortet hvad det hedder men hvis du ikke gider det henter du det her gratis program der fortæller dig alt om din pc.

SIW

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 17:29 #3
jeg hentede siw standalone (english only)
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 17:33 #4
Tak der er dog et lille problem, alt info jeg får om skærmkortet er dette:

Property    Value
Device ID    PCI\VEN_1002DEV_5974SUBSYS_81EF1043REV_00\41C9EB71F02808
Status    0x01802400 Has Problem
Problem    0x0000001c (28)
Capabilities    0x00000000
Config Flags    0x00000040
Class    Display
Hardware IDs    PCI\VEN_1002DEV_5974SUBSYS_81EF1043REV_00
    PCI\VEN_1002DEV_5974SUBSYS_81EF1043
    PCI\VEN_1002DEV_5974CC_030000
    PCI\VEN_1002DEV_5974CC_0300
Compatible IDs    PCI\VEN_1002DEV_5974REV_00
    PCI\VEN_1002DEV_5974
    PCI\VEN_1002CC_030000
    PCI\VEN_1002CC_0300
    PCI\VEN_1002
    PCI\CC_030000
    PCI\CC_0300
Class GUID    {4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Location    PCI-bus 1, enhed 5, funktion 0
Bus number    0x00000001
Enumerator name    PCI
Description    Skærmkort (VGA-kompatibel)
Driver    {4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
Physical Object Name    \Device\NTPNP_PCI0020
UI number    0x00000005
Bustype GUID    {44203042-2046-4245-2043-382031302042}
Legacy bus type    0x00000005
Install State    0x00000002
Device Address    0x00050000

Class    Display
    Skærmkort
Installer32    Desk.Cpl,DisplayClassInstaller
TroubleShooter-0    hcp://help/tshoot/tsdisp.htm
Icon    -1

og det er rimelig sort snak for mig!
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2008 - 17:45 #5
Hvilken PC har du?`
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 19:02 #6
det må stå på kortet i maskinen

prøv det her.

gå på www.nvidia.com og hent den sidste nye driver og se hvad der sker.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_178.13_whql.html

hvis det er et ATI kort du har i kan du bare ikke installere den - det kan du da prøve.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 19:09 #7
ok så prøv det her program

http://www.zhangduo.com/udi.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 19:49 #8
prøv det her først  19:09:37

det her program kan måske også

http://www.halfdone.com/ukd/?aboutclick#DownloadNow

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 20:09 #9
http://fujitsu-siemens.dk/support/downloads.html
Brug serienummer på pc, så får du 100% korrekt driver.
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 22:43 #10
treatmenice; Prøver lige de links du har skrevet
John_stigers; Det har jeg prøvet, det var også sådan jeg fik alle de andre drivere, men når jeg installerer den siger den at den mangler en eller anden fil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 22:48 #11
Er den ellers opdateret med chipsæt drivere m.m.?
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 22:49 #12
Det som http://www.halfdone.com/ukd/?aboutclick#DownloadNow fortæller mig er at det er flg;
Unknown Device from ASUSTeK Computer Inc

Chip: Unknown Chipset from ATI Technologies

Altså det er et ATI, men hvilket? Når jeg kigger på ati.com, findes der jo et have af kort???
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:00 #13
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:02 #14
men jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke tager siden af og kigger på kortet.
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 23:02 #15
Der har jeg været inde, som jeg skriver 22.49, mener du helt seriøst jeg skal afprøve dem alle?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 23:03 #16
Hvad hedder din pc?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:10 #17
der står garanteret ati på kortet og andre oplysninger man skal bruge.
når jeg laver pc for folk bruger jeg aldrig andenhånds programmer for at finde drivere.

jeg tager siden af den og er det svært at se tager jeg kortet ud og nærlæser det.

nu er det altså bare sådan er der ikke er så mange forskellige drivere men der er flere typer.

kig nu på kortet
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 23:13 #18
Har jeg lige gjort, og det er gået op for mig det er onboard. Det begrænser det jo heldigvis lidt. Der står ikke noget om hvilken type det er på motherboardet???
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:16 #19
jamen så er det på producentens side du skal finde driveren.

med pc fulgte der en cd med drivere til bundkortet - smæk den i og instaler fra den.

eller har du den ikke - fortæl os noget så vi ikke sidder i tusmørke og leder.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:25 #20
http://www.fujitsu-siemens.dk/support/index.html

i bunden af pc eller på bagside eller på bogen om din pc står der type og nummer du skal bruge på dres side. det er et eller andet reference nummer producenten bruger til at finde de rette drivere.
de numre har du jo kun selv og dem har du IKKE oplyst.

det var blevet løst for længe siden hvis du havde opgivet data om pc

det her er det eneste vi ved om din pc - hvor mange modeller har de lavet???????

fujitsu-siemens

m.v.h
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 23:29 #21
Cd´en har jeg ikke, og har hentet alle drivere fra fujitsu-siemens.com, og den eneste som ikke virker, er den til grafikkortet.
Der står at grafikkortet er ATI Radeon XPRESS 200,1150.

Nu har jeg prøvet at hente og installere driveren for både 200 & 1150, fra ati´s hjemmeside, men den siger ved begge 2;
Installationsprogrammet kunne ikke startes:
klassen er ikke registreret.

??? HAr du evt. Lyst & tid til at hjælpe på msn? Mickey_rasmussen_odense@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 23:40 #22
så tror jeg det er denne her.

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/integrated-xp

på ati side gør du sådan her.

du vælger windows xp pro og intergrated/motherboard og radeon xpress 200.

god fornøjelse
Avatar billede egmose Novice
11. oktober 2008 - 23:56 #23
Hvorfor PRO når jeg har home edition?

Harl ige prøvet den du nøvner og her siger den også;
Installationsprogrammet kunne ikke startes:
klassen er ikke registreret.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 08:14 #24
du har jo ligesom ikke noget valg.

så må du prøve den anden vej rundt.

http://www.fujitsu-siemens.dk/support/index.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 11:20 #25
her er drivere til xp.

http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html

men vil du ikke godt skrive hvad det er for en maskine du har.

hvad hedder den - john stigers forespurgte 22:48:53 og du har endnu ikke svaret på det.

min pc hedder
motherboard
ram
grafikkort
og så videre -

det er de almene oplysninger man  skal give. hvis du gik til en mekanikker og sagde jeg har en bil der ikke vil køre ville han nok svare så kom igen når du ved hvad det er for en.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 11:21 #26
i øverste højre hjørne skriv win xp og search så komme de frem til xp

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 11:23 #27
Det er som om du ikke rigtigt forstår det...

Du skal hente driverne på FS hjemmeside. Ikke de nyeste drivere, men de er testet som værende bedst til din hardware.

Desuden vil jeg gerne vide hvilken pc du har, som jeg skrev tidligere + hvilken fil du får at vide der mangler.
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 11:45 #28
Det er en fujitsu siemens Scaleo Ja 1603.

grafikkortet er så et onboard ATI Radeon XPRESS 200,1150
896 mb ram (??????)

Når jeg installerer driveren fra fujitsu siemens hjemmeside, skriver den flg.: installationsprogrammet kan ikke kopiere filen ati2mtag.sy_
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 12:22 #29
serienummer?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 13:28 #30
jeg sender et program til dig du installerer og det hedder deskupdate fundet på denne lamme side.
de numre du opgiver 1603 er der ikke noget der hedder - de hedder alt muligt andet.

det er sendt til den email du har opgivet og DER ER IKKE VIRUS I DEN.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 13:36 #31
det her er en prøve for at se om den vises korrekt

http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html

du har fået mail fra mig der fylder 1.59 mb
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 13:38 #32
det her står der til højre på skærmen og det er det program du skal bruge til at finde dine drivere med.

  Automatic driver update with DeskUpdate
  What product and operating system supports Deskupdate

slut og tak for denne gang
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 15:05 #33
Det er lidt ligesom i ikke rigtig læser det jeg skrier - HAR HENTET DEN FRA FS´s side, og den virker ikke. TASTET SERIE nr et, og den virker ikke. Det jo det der er mit problem, og som hele det her spørgsmål omhandler!
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 15:21 #34
Deskupdate siger der ikke mangler nogen drivere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 16:05 #35
dvs. du prøver at installere en driver til dit onboard grafikkort fordi der mangler noget iflg. enhedshåndtering?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 16:06 #36
for 3. gang...
Serienummer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 16:11 #37
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 16:11 #38
så prøv det simple i system slet den og genstart og prøv så at lægge den ind igen.
eller prøv med deskupdate uden install af grafik driver

og jo vi læser men sidder og gætter os frem - jeg ved ikke hvor mange tråde vi brugte bare på at få at vide hvad pc hedder

12:22:44 se her hvad du ikke svarer på men det er måske lige meget

den pc har et nummer stående som regel bagpå men kan stå andre steder - det er det nummer john stigers spørger efter for så kan han tjekke det - vi kan ikke komme ind hvor du kan - det var derfor jeg i min naivitet tænkte der må være et program der kan læse det og det var der.

der er nok af drivere at vælge hvis der er det

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=18

du skal også huske på at vi ved ikke hvad du laver og du må gøre det forkert hvis ikke maskinen er i stykker hvad jeg bestemt ikke regner med - det kan være windows installationen der er "defekt" det kan vi ikke vide.

m.v.h
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 17:29 #39
Seie nr.: YSDN 168787 - men det hjælper ikke noget at hente driveren med serie nr´et.

Har prøvet og slette den og installere den igen, det ændrer ikke rigtig noget;(
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 17:46 #40
der ligger faktisk også en der hedder  chipset ati har du også hentet den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 18:19 #41
den hedder chipset ATI 17.08.06 den har du sikkert glemt at installere.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 18:21 #42
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 18:33 #43
her er også en side

http://bluwiki.com/go/ASUS_M2R-FVM

nu er det slut
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 19:35 #44
Avatar billede egmose Novice
15. oktober 2008 - 21:27 #45
Hej igen treatmenice & John_Stigers
Tusind tak fordi i har prøvet og hjælpe mig, dog har jeg ikke kunne få det til og fungere, så har installeret vista, og vupti så virker det. praktisk taget af sig selv hmm....

I kan få lov og dele pointene som tak for jeres tid!

//Egmose
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 22:15 #46
ok og tak

ja det er let med windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2008 - 22:40 #47
Takker :)