Avatar billede pazau Nybegynder
29. november 2008 - 11:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mappe lægger Xubuntu flytbare drev?

Hej alle.

I forbindelse med brug af netbank, skal min mor bruge sin USB-nøgle for at logge på. Computeren hun bruger kører med Linux Xubuntu 8.10 med Xubuntu Retricted Extras-pakken installeret, som også inderholder den nyeste Java version.

Men før da computeren havde Xubuntu 8.04, der skulle man skrive /media i åben boksen - akkurat som gjort her:
http://img341.imageshack.us/img341/6020/70309800je8.png

Hun har dog kunne skrive /media i 8.10 før, 2 gange. Men pludselig ligger nøglen ikke derinde mere. Jeg har ikke pillet ved noget. Det skete bare pludseligt.

Jeg bruger min computer med Ubuntu 8.10 til at oprette det her spørgsmål, og KINGSTON på billedet er så en erstatning for min mors nøgle for at I kan se hvad jeg mener.
Når man skriver /media, så dukker hendes nøgle ikke op, og hun kan dermed ikke komme på netbank.

Mine spørgsmål er så:

Hvad skal man skrive for at finde nøglen?
Kan man få Xubuntu til at lægge nøglen i Media?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 14:49 #1
Kan du ikke bare oprette et "mountpoint" f.eks. /mnt/bank og så mounte USB nøglen der
Avatar billede pazau Nybegynder
30. november 2008 - 13:41 #2
Hvad mener du?
Kan du skrive præcist hvad en totalt nybegynder som jeg skal gøre? :D
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 18:08 #3
Sakset fra din egen profil betegnelse -----> Mit primære område er Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Linux Ubuntu, og Linux openSUSE. Internetopkobling, Hardware, og Overclocking.<------

Hvordan syntes du selv det passer sammen med at du nu 18 mdr. senere beskriver dig selv som "totalt nybegynder"
Avatar billede pazau Nybegynder
30. november 2008 - 20:24 #4
Totalt Nybegynder er en metafor for at jeg stadig ikke kender så meget til Linux. Hvis du ikke skulle have opfattet det.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. december 2008 - 18:24 #5
Jeg klarer nok ikke å huske alle Linux distroer fra hverandre, en for de som har grafisk gensesnitt og KDE så pleier det da å være tilgang for USB pinnen via file manager. USB pinnen pleier også vanligvis å bli automounted når man setter den in. Det skulle således bare være å sette inn USB pinnen og klikke litt rundt fra file manageren.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. december 2008 - 18:26 #6
Ett eller annet sted så finnes det vel et symbol "home" eller noe slikt og da klikker man seg vel formodenrlig inn i file manageren.
Avatar billede pazau Nybegynder
02. december 2008 - 18:53 #7
Langbein:

Det er Xubuntu med XFCE som skrivebordsmiljø. Den mounter pinden når man sætter den ind, for hvis man går ind i File Manager så er den under Media som den skal være. Det er den bare ikke når man skal på Nordea.
Avatar billede pazau Nybegynder
31. august 2013 - 09:40 #8
Lukker. Omtalte system er skrottet.