Avatar billede celal Nybegynder
16. januar 2009 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

langsom internet hastighed med trådløs router

Jeg har en trådløs D-link (DI-624) router som kan klare 54 Mbps. Min internet hastighed er på 80-90 Mbps (ved test på TDC hjemmeside). Når jeg kobler min komputer til routeren via et af de ledige porte på routeren, så kan jeg køre 50 Mbps, som jo er rigtigt nok, men når jeg er trådløs kan jeg kun komme op på 13,5 Mbps, og det er lige gyldigt hvilken computer jeg bruger.

Før jeg opdaterede firmwaren kunne køre 9 Mb, og det var ligegyldigt om det var trådløs eller med kabel til routeren, men da jeg opdaterede firmwaren på routeren, så kom den op på 54 Mbps med kabel til routeren og 13,5 Mbps med trådløst forbindelse.

Men hvad kan det skyldes at jeg ikke kan komme over 13,5 Mbps ved download (kommer op på 15,5 Mbps ved upload). Jeg er sikker på at problemet ligger på routeren da det er alle computerne som har samme problem. Kan det være en opsætning på routeren?
Avatar billede lablo Nybegynder
16. januar 2009 - 22:04 #1
nu spørger jeg sikkert dumt. men den maskine du kobler til med, har den et netkort der kan køre 54 mbps ?

Kører du noget kryptering ( hvis ja, så prøv at disable det for lige at teste hastigheden)

måske lidt søgt, men forsøget værd :-)
Du kan evt prøve at skifte kanal, det kan være du har naboer der kører samme kanal. Det kan give lidt støj (det burde ikke kunne blokkere for hastigheden, men jeg har oplevet at det kan give lidt tilgangs problemer til nettet)
Avatar billede celal Nybegynder
23. januar 2009 - 00:07 #2
Jeg køre WEP Encryption, men har samme problem med hastigheden når jeg slukker for WEP.
Min maskine understøtter agn fborbindelse. Min bærbar er ny, så det skulle den meget gerne, hvor kan jeg i øvrigt undersøge om den understøtter 54mbps?

Jeg tror ikke det er pga. kanalen, for har samme hastighed på 13,5 Mbps lige gyldgit hvornår jeg prøver, men det kunne være jeg skulle prøve alligevel, hvor skifter jeg kanal?
Avatar billede lablo Nybegynder
25. januar 2009 - 16:00 #3
Du skal være i fanebladet home og vælge i menuen Wlan.
Fandt dette link =  http://support.dlink.com/Emulators/di624_revC/h_wireless.html
Der kan du skifte din kanal :-)
jeg tror jeg ville leget lidt med hvad de forskellige settings derinde. Det lidt afhængigt af de kort du har dine bærbare enheder. det der super G virker måske ikke med alle enheder (ved det ikke har ikke kunne teste det), men prøv at slå alle de ekstra "lækre" detaljer fra og se om det ikke skulle ændre noget.