Avatar billede jarson Nybegynder
28. januar 2009 - 20:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Der ingen lyd i min pc

Hej

Jeg har købt en ny grafikkort en
( Club3D ATI Radeon HD4850 Overclocked Edition )

Jeg har så installeret den, og alle drivers som høre sammen med.
Men der et problem. Der ingen lyd??
Lydet det helt væk??
Jeg har set andre som har samme problem.
Men jeg kunne ikke rigtig løse den.

Lydet virket fint nok med min gamle grafikkort.
Men hvad skal jeg gør, det rigtig nederen uden lyd!??
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2009 - 21:07 #1
Har du åbnet lydindstillinger i kontrol panel, og skiftet fra HDMI Sound interface på dit nye grafikkort til dit gamle lydkort ?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2009 - 21:09 #2
Kan du se dit lydkort, uden noget signal i enhedshåndtering ? - Altså ser det ud som om driveren er korrekt installeret ?
Avatar billede jarson Nybegynder
28. januar 2009 - 22:15 #3
Jeg tror ikke det muligt og kan skifte. For Lydstyrke, lydenheder og stemme de helt væk, jeg kan ikke trykke på noget som helst.

Ja altså jeg har været ind under Device manager, og kigget efter det her
ATI Function Driver for High Definition Audio- ATI AA01
egenskaber, så under enhedsstatus stod der det er det virker korrekt.

Men før jeg installeret driver som er i den cd jeg fik med,
der kunne jeg godt se lyd ikonet i højre hjørnet og skure op og ned alt det,
men jeg kunne stadigvæk ikke høre noget lyd.

Men det helt sikker gået galt efter jeg installeret driveren som er i cd'en.
Avatar billede jarson Nybegynder
28. januar 2009 - 22:25 #4
Jeg tror ikke det muligt og kan skifte. For Lydstyrke, lydenheder og stemme de helt væk, jeg kan ikke trykke på noget som helst.

Ja altså jeg har været ind under Device manager, og kigget efter det her
ATI Function Driver for High Definition Audio- ATI AA01
egenskaber, så under enhedsstatus stod der det er det virker korrekt.

Men før jeg installeret driver som er i den cd jeg fik med,
der kunne jeg godt se lyd ikonet i højre hjørnet og skure op og ned alt det,
men jeg kunne stadigvæk ikke høre noget lyd.

Men det helt sikker gået galt efter jeg installeret driveren som er i cd'en.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2009 - 09:10 #5
Ahh gå ind i tilføj og fjern programmer, og slet alt det der hedder "high definition audio", prøv at genstarte, hvis det ikke er nok, skal du lige have dine drivers på til lydkortet igen.

Hvad lydkort har du ? - sidder det på bundkortet, i givet fald, hvilket bundkort har du ?
Avatar billede jarson Nybegynder
29. januar 2009 - 14:25 #6
Lydkort den kunne jeg ikke finde ud af at finde.

Men mit bundkort det er:

Manufacturer    ASUSTek Computer INC.
Model            EMERY2
Version            2.00

North Bridge    Intel i945P Revision A1
South Bridge    Intel 82801GB (ICH7/R) Revision A1

CPU    Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.40GHz
Cpu Socket    Socket 775 LGA

System Slots    6 PCI

Memory Summary
Maximum Capacity    4096 MBytes
Maximum Memory Module Size    1024 MBytes
Memory Slots    4
Error Correction    None
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2009 - 14:47 #7
Avatar billede jarson Nybegynder
29. januar 2009 - 19:43 #8
Jeg har prøvet at skifte lyd under lydenheder som er vist her
http://www.gigabyte.com.tw/FileList/FAQ/2007_vga_faq/faq_ati-rtl-hda_eng.pdf

Men jeg kunne ikke finde andet end  ( ATI HD AUdio rear output ) der under.

Jeg har så også prøvet at kigge ind under Device Manager, lyd
så der kunne jeg heller ikke finde den driver  ( Realtek High Definition Audio )
under sound, video and game controllers, der var den der ikke.

Og jeg har altså installeret  Realtek High Definition Audio Driver.
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2009 - 20:20 #9
Prøv at kigge i BIOS og undersøg, om din onboard-lyd er blevet afbrudt. Du burde kunne se, hvordan du kommer ind til din BIOS vha. din vejledning til bundkortet.

Dine problemer kan skyldes, at lyddriveren på dit nye grafikkort har overtaget styringen af lyd på din computer. Hvis driverne til din onboard-lydchip stadig er intakte, burde du kunne se dem her: Enhedshåndtering > Enheder til lyd, video og spil > Udover din ATI-lyd burde du også kunne se din Realtek-lyd > Hvis du dobbeltklikker på Realtek-lydenheden og derefter på "Generelt", hvad står der så under "Brug af enheden"?

Fremgangsmåden ovenfor er for XP.
Avatar billede jarson Nybegynder
29. januar 2009 - 21:49 #10
Jamen hvordan kan jeg gå ind i BIOS og kigge efter onboard og aktivere lyd eller afbryde det?
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2009 - 00:26 #11
Hvis du svarer på mit spørgsmål 29/01-2009 20:20:16, kan vi måske komme videre?
Avatar billede jarson Nybegynder
30. januar 2009 - 10:06 #12
Jeg har fundet ud af det nu.

Jeg har kigget under BIOS og der var min( Onboard Audio ) sæt til Auto
Jeg sæt det så til  ( Enabled ).
Det virker nu.
Tusind tak (:
Avatar billede mads89fakse Nybegynder
08. juli 2009 - 13:29 #13
hej jeg har samme problem?! hvordan kom du ind i BIOS ?