Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. februar 2009 - 22:11 Der er 201 kommentarer

Forslag til den ny eksperten her

Så er det nye Eksperten.dk i luften. Som altid med lidt kanter her og der - som der arbejdes på.

Men der er en oplagt funktion vi har misset? Noget du savner? En fed ide som vi kan bygge videre på i det nye design? Så kom endelig med dem.

DISCLAIMER: Selv de bedste ideer møder den hårde virkelighed hos bankrådgiveren, konen eller sin mor. Jeg kan ikke love andet end at alle ideer kommer med i kataloget til Service Pack 1 :-)

Husk også at læse lancerings-FAQ for Eksperten 5.0 her.
Avatar billede haverslevskone Nybegynder
02. februar 2009 - 22:19 #1
Tja, hvis man ikke er logget ind med bruger, så kan man åbenbart ikke komme i kontakt med jer - mangler der ikke en "kontakt os" eller "skriv til Admin" UDEN man skal være logget ind
F.eks har jeg ikke mulighed for at logge ind med min egen bruger ( haverslev ) da den bare opdatere siden hele tiden og siger jeg ikke har rettighed osv.
For at i det hele taget at komme i kontakt med eksperten/admin, så har/er jeg nødsaget til at oprette en ny bruger.
Det mener jeg bør kunne laves bedere :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. februar 2009 - 22:24 #2
Ja, vi er opmærksom på at den mangler. Jeg har personligt kigget alle teksterne igennem, lavet en fin FAQ til når det driller og importeret den fine eksterne FAQ som ildsjæle havde lavet.

...men den må du glæde dig til. Går ud fra at den kommer på i morgen.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 02:34 #3
Jeg kan kun finde toplist i menuen og den har kun total og sidste døgn.

Burde den ikke kunne søge i kategorier og tidsintervaller ligesom den gamle ?

Og burde der ikke vises en top 10 i kategorien under spørgsmål ?

Meget gerne en top 10 total + top 10 en sidste 12 måneder + top 10 sidste måned, da der jo er nogen kategorier, hvor det efterhånden er lidt svært at komme i top 10 total.
Avatar billede Beach Mester
03. februar 2009 - 02:49 #4
Har hurtigt været igennem mulighederne på den nye E -

Som der tidligere er nævnt så er det meget svært at se hvilke åbne ? man selv har liggende (og måske glemt) og derfor skal vi have en mulighed for både at se og søge på åbne ? fra en selv og selvfølgelig for andre så det er muligt at vurdere om man vil bruge tid på at hjælpe.

En anden ting jeg selv syntes er godt på F.eks. google er muligheden for at vælge hvor mange indlæg man vil se.
Er lige nu inde under de indlæg jeg selv deltager. I stedet for at klikke på næste 450 gange, kunne det være rart at kunne vælge at liste 20, 50, 100 eller 500 indlæg. De nuværende 20 er efter min mening for lidt hvis man lige skal skimme igennem for at finde noget. Igen mangler jeg de gamle flag med status på ?

For at gøre administrationen af Eksperten nemmere har vi desuden valgt at fjerne Eksperten Pro medlemskabet.
At fjerne betaling er jo fint nok, det bliver da billigere for mig:-) Men der skrives også om at der vil blive lavet tiltag der fremmer de profiler der er aktive og har brugt mange timer på E for at hjælpe andre. Nogle hints der kan afsløres nu?
Kan fjernelsen af pro være en taktik for at få flere reklamer ind i IDG butikken?

Mangler muligheden for at designe hvad jeg vil se, og hvad der ikke har interesse for mig.
Et godt eks. er på forsiden hvor jeg kan se de sidste 6 nye brugere på E. Kan altså ikke se hvad hulen jeg skal bruge det til!

---

Ovenstående er ikke ment som negativ men posetiv kritik fra en bruger der ønsker den bedste E for alle.... Tillykke med det nye design, om alt andet...godt gået :-)

//B
Avatar billede akyhne Nybegynder
03. februar 2009 - 02:50 #5
Det lader til søgningen på Eksperten er lige så dårlig som den plejer at være. Måske endnu dårligere...

Hvad med lidt smileys til at pimpe lidt op? Ikke noget fancy, men alligevel.. http://smf.e-debatten.dk/Smileys/LightB/wink.gif

Og et par knapper over indlægsfeltet til BBC koderne.

Kan man i øvrigt rette et nyoprettet indlæg? Det finder jeg ud af når jeg har indsat dette indlæg.

UUps... prøvede et preview og min post forsvandt!! Heldigvis har man da en return knap http://smf.e-debatten.dk/Smileys/LightB/angry.gif
Avatar billede akyhne Nybegynder
03. februar 2009 - 02:52 #6
Det lader til søgningen på Eksperten er lige så dårlig som den plejer at være. Måske endnu dårligere...

Hvad med lidt smileys til at pimpe lidt op? Ikke noget fancy, men alligevel.. http://smf.e-debatten.dk/Smileys/LightB/wink.gif

Og et par knapper over indlægsfeltet til BBC koderne.

Kan man i øvrigt rette et nyoprettet indlæg? Det finder jeg ud af når jeg har indsat dette indlæg.

UUps.. min post forsvandt da jeg trykkede Preview!!! http://smf.e-debatten.dk/Smileys/LightB/angry.gif
Avatar billede akyhne Nybegynder
03. februar 2009 - 02:53 #7
Nå, billeder virker heller ikke :-/
Avatar billede Beach Mester
03. februar 2009 - 02:56 #8
Arne_v--->
Dem havde jeg glemt. Toplisterne... Må jo vide om jeg stadig ligger No. 1 i audio:-)

//B
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2009 - 05:35 #9
Rigtigt gode forslag indtil videre, det er noteret.

Toplister er en af stederne hvor vi skar for at blive klar til lancering, så det kommer. Jeg er selv ret inspireret af oversigten på Experts Exchange - den er ret fyldestgørende.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2009 - 06:35 #10
Jeg mangler en genvejstast til at poste... den brugte jeg altid.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2009 - 06:36 #11
og så synes jeg det er syndt man stadig ikke kan quote.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 07:12 #12
Det ville også give et bedre overblik hvis man havde mulighed for syntax-highlighting - specielt i artiklerne/guides.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 07:17 #13
Og mulighed for at se hvilken kategori de seneste spørgsmål/guides er postet i.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2009 - 08:27 #14
optælling af indlæg fungerer ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. februar 2009 - 09:06 #15
Jeg savner en "brugerkarakter", så det er muligt at springe brugere over, der ikke lige er så gode til at vende tilbage til deres spørgsmål.

Her tænker jeg ikke på karmasystemet, men en algoritme, der udregner en karakter på bagrund af kriterier som fx reaktionstid på kommentar fra andre brugere etc.

brugernavn(xx point yy ude) synes jeg er for tynd.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2009 - 09:20 #16
Synes at der mangler en tydelig kategori til at diskutere selve Eksperten i. Det varede lidt før at jeg fandt ind til Diverse > Fri Debat.

(pst, I ved godt at der er ged i Guiderne/Artiklerne? - html-tags vises)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 09:25 #17
man kunne også tilføje til spørgeren når han opretter spørgsmål at det er god ånd at vende tilbage til sit spørgsmål og lukke det. det kunne stå når man oprettede spørgsmål og hvordan de gjorde.

som sadan er det et frisk pust med en ny eksperten men den virker lidt rodet - den gamle var lettere at navigere rundt i selv om mail systemet ikke virkede

et eksempel:

havde en gammel konto liggende som blev slettet og det er fint men den email kunne overhovedet ikke bruges i den nye konto fordi den sikkert figurerede i jeres backup system og sikkert nok derfor var aktiv.
jeg kunne godt tænke mig at man ikke bare blev fejet af bordet med at kontoen er i orden når man modtager blanke email og ikke mail fra de spørgsmål man deltager i.

hvordan får man fat i administrator nu  --- ???????????
hvad med en link når man er logget ind.

for at være med i debatten.

m.v.h
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2009 - 10:10 #18
Er det korrekt forstået at I har gjort samtlige Guides gratis?
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2009 - 11:12 #19
treatmenice: Nu skal du lige forholde dig til hvad der rent faktisk er blevet sagt og gjort i den sag!

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at der ikke var nogle problemer i dit tilfælde. Jeg har via email forklaret dig hvordan systemet hang sammen og foreslået dig en mulig løsning hvilket du ikke har takket ja til.

Eksperten.dk er en vidensdatabase så derfor sletter vi ikke ting med mindre der er en meget god grund til det. Derfor findes din gamle bruger stadigvæk i systemet, hvilket jeg også har forklaret dig tidligere - brugeren er blot blevet lukket!

Mht. mail problemet, så blev der ikke gjort synderligt ud af det eftersom du umiddelbart var den eneste der oplevede problemet og så var den nye version meget tæt på at gå i luften. Derfor vidste jeg, at IDG alligevel ikke ville bruge kræfter på at rette et problem i den gamle version. Det er derfor min forhåbning at det problem er blevet løst her i den nye version (når afsending af emails for alvor bliver slået til).

Snowball / Admin
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2009 - 11:22 #20
Liste med fejl og ønsker til Eksperten V5

* Der er pt. kun 3 dropdown boxe til at vælge kategori. Dette bevirker, at man pt. ikke kan oprette spørgsmål i kategorier der ligger på 4. niveau. F.eks. kan der pt. ikke oprettes spørgsmål i Linux kategorierne under Styresystemer -> Workstation.

Hvis det 4. niveau ikke kan tilføjes, så skal kategorierne på 3. niveau gøres "askable" så der kan oprettes spørgsmål på det niveau. Personligt så jeg hellere at en 4. box blev tilføjet så der ikke laves mere rod i det inden vi skal indføre en ny kategori-strktur

* Status på spørgsmål mangler. Man kan pt. ikke se hvilke af sine spørgsmål der er åbne, har et svar eller er afsluttet med et accepteret svar. Dette gør opfølgning på spørgsmål tæt på umuligt.

* Redigering af profil indeholde engelske fejlmeddelelser:

Fejl:
address er påkrævet.
postal er påkrævet.
city er påkrævet.
phone er påkrævet.

* Links til guides i "Seneste guides" åbner i nyt vindue

* Top-banner på http://www.eksperten.dk/jobs mangler - der står blot "Jobs" med rød skrift

* http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning bør indeholde en kort tekst om hvordan man tilføjer en overvågning

* Når jeg går ind på http://www.eksperten.dk/guide så er der i én eller flere af dropdown boxene nogle gange allerede valgt en kategori

* Kan ikke give en vurdering af en guide - der sker ingenting når man kører musen henover stjernerne

* Flere søgemuligheder. F.eks. så man kan søge på spørgsmål oprettet af Bruger1 og som har deltagelse/accepteret svar fra Bruger2

* Hvis man benytter Preview funktionen og derefter klikker på Opret, så ser det ud som om ens indlæg ikke blev gemt. Det er dog gemt hvilket kan ses hvis man klikker på Tilbage eller refresh'er siden - det kan dog skabe en del forvirring og give anledning til dobbelte indlæg.

* En anden ting ved Preview funktionen, er at hvis man fortryder sit indlæg (forstået på den måde, at man ikke klikker på "Opret"), så bliver det preview'ede indlæg hængende i spørgsmålet. Det forsvinder først hvis man logger ud og ind igen.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 11:16 #21
endnu et spørgsmål.

hvordan slår man overvågning til igen på en given ting f.eks netværk hvis man har slået det fra ved en fejl.

hvonår får man email herinde fra - skulle de ikke komme med det samme. jeg har indtil dette er skrevet 0 modtaget.

kører indtil nu med de indstillinger i har lavet.

nu deltager jeg i denne tråd så får jeg vel sendt en email om eventuelle svar eller gør jeg ikke.
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2009 - 11:23 #22
Mit Preview indlæg kom så lige frem igen da jeg klikkede Opret til ovenstående indlæg!
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 11:32 #23
snowball
jeg har også taget det ganske roligt men det er for MIG dybt irreterende at jeg ikke modtog mail i de tråde jeg deltog i.

hvis jeg forstår dig ret er mail systemet slået fra nu - er det rigtig forstået.

hvornåer bliver det slået til

glæder mig til at jeg får email herinde fra

i forvejen er folk ikke særlig flinke til at svare tilbage og det ved jeg fra proffer der har stillet spørgsmål herinde som jeg konfronterede med deres manglende svar. det er alment og for dem lige gyldigt om tingene herinde bliver afsluttet bare de får dere svar og sådan er det.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. februar 2009 - 11:52 #24
Savner underkategorier på forsiden (evt. selvvalgte).
Er blevet meget besværligt at komme ind i kategorier nu, med mindre jeg har overset noget.

Ville også gerne have mulighed for at rykke rundt på ting, og gøre siden bredere da der er meget spildplads. Selve spørgsmåls spalten fylder 1/3.
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. februar 2009 - 12:13 #25
Fejl (måske): På min profilside fremgår der samlede vurderinger på alle guides - også de, hvor der endnu ikke er tre vurderinger.
Avatar billede majbom Novice
03. februar 2009 - 12:21 #26
lige et punkt til fejllisten:

- det er muligt at vælge mellem svar og kommentar, selvom et spørgsmål er besvaret med accepteret svar.
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. februar 2009 - 12:30 #27
splazz > Det kan jeg ikke...
Avatar billede majbom Novice
03. februar 2009 - 12:40 #28
-> jensgram - det kan jeg heller ikke :) havde bare set at "svar" var der, ikke at den var disabled :S er vant til at den slet ikke er der...
Avatar billede majbom Novice
03. februar 2009 - 13:01 #29
de tre nyeste indlæg på forsiden fortæller ikke i hvilken kategori de ligger, ligesom de efterfølgende...
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2009 - 13:13 #30
Hvordan gives point, til en, eller flere,hvad med afvis svar, meget forvirrende?
Avatar billede majbom Novice
03. februar 2009 - 13:46 #31
-> jensgram - jo det kan jeg faktisk; hvis jeg klikker på linket "Skriv et svar" under en kommentar eller spørgsmålet. så bliver prikken flyttet til "svar". jeg ved dog ikke om det bliver oprettet som et svar, da jeg ikke vil spamme i andres tråde...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 14:00 #32
Kommer der rss-feeds igen? Det savner jeg allerede :)
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 14:24 #33
Før kunne man som "betalende" super-user slå reklamer og div. ting fra. Kan nu slet ikke se det nogen steder. ?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
03. februar 2009 - 14:57 #34
Jeg har nu modtaget foelgende email 7 gange og det er det samme spoergsmaal der bliver linket til hver gang (samme ID), den eneste forskel er Message-ID i headeren som indikere at det er fysiske forskellige emails hver gang, og ikke samme email der kommer frem mange gange.
Jeg har ikke vaeret inde og se dette spoergsmaal foer, og dette er foerste gang jeg er logget ind paa det nye design, for at lave denne post.

Derudover har jeg min email klient opsat til at vise alle email headers, og med den gengivelse I ser herunder saa kan jeg ikke se bodyen med mindre jeg kigger i mailens kildekode pga alle de gengivelser af mailer agent.

(og superfedt man skal have javascript slaaet til for at poste her)

Received: from idg5.armadahosting.com (217.116.236.226)
  by x with SMTP; 3 Feb 2009 12:40:18 -0000
Received: from www.eksperten.dk (unknown [10.200.19.32])
    by idg5.armadahosting.com (Postfix) with SMTP id CBA76D0D10
    for <x>; Tue,  3 Feb 2009 13:40:17 +0100 (CET)
Received: from phpmailer ([217.116.236.226])
    by www.eksperten.dk with HTTP (phpmailer);
    Tue, 3 Feb 2009 13:40:18 +0100
Date: Tue, 3 Feb 2009 13:40:18 +0100
To: x
From: Eksperten mailrobot <noreply@eksperten.dk>
Subject: Internet / Webhotel  / Webhotel med Intranet : 200
Message-ID: <x>
X-Priority: 3
X-Mailer: phpmailer [version 1.65]
X-Mailer: PHP/5.1.6
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-1"

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head>
<title>Eksperten E-Mail</title>
<style type="text/css">
.expbody,.exptd,.expth{background-color:#ffffff;color:#000000;font-family:verdana,arial,helvetica,sans-serif;font-size:9pt;}
.expth{text-align:left;padding-right:10px;}
.exptd,.expth{padding:2px;}
.exph1{font-size:13pt;}
a:hover.explink{text-decoration:none;color:#006699;}
.expsynopsis{background-color:#f0f5fa;border:1px solid #dde4ee;padding:5px;font-size:10pt;}
</style>
</head>
<body class="expbody" bgcolor="#ffffff" text="#000000" link="#006699" alink="#006699" vlink="#006699">
<h1 class="exph1"><a href="http://www.eksperten.dk/spm/862150" class="explink">Internet / Webhotel  :: Webhotel med Intranet</a></h1>

<table>
<tr><th class="expth">Spørgsmål</th><td class="exptd"><a href="http://www.eksperten.dk/spm/862150" class="explink">Webhotel med Intranet</a></td></tr><tr><th class="expth">Bruger</th><td class="exptd"><a href="http://www.eksperten.dk/profil/ice_man" class="explink">ice_man</a></td></tr><tr><th class="expth">Kategori</th><td class="exptd"><a href="http://www.eksperten.dk/spm/Internet/">Internet</a> / <a href="http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webhotel/">Webhotel</a> </td></tr><tr><th class="expth">Point</th><td class="exptd">200</td></tr></table>

<p>Ønsker du ikke længere at abonnere på kategorien kan du vælge den fra via din <a href="http://www.eksperten.dk/bruger" class="explink">konto side</a>.</p>
<p>Venlig hilsen Eksperten</p></body></html>
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 15:00 #35
Ikke for at være negativ, mere for at sige min mening: Jeg synes også der er alt for lidt plads til det, som det hele handler om: Nemlig spørgsmål og svar.
At der er problemer med log in, opdatering af indlæg i spørgsmål, mails fra Eksperten og lign., er jeg sikker på bliver rettet, det nye layout bekymrer mig meget mere.
Eksperten ligner nu meget alle andre ligegyldige fora på nettet, hvor det mest drejer sig om "gøgl" og reklamer.
Det er muligt det gamle Eksperten ikke var tidssvarende/moderne rent layout-mæssigt, men hold da op, hvor var det endog meget mere brugervenligt/overskueligt end det nye.
Det var bare et lille suk fra én som bruger/brugte mange timer hver dag på Eksperten.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 15:02 #36
der er ikke meget der funker mere herinde.
giv dem lige en chance et par dage.

jeg modtager også mange kopier af den samme mail

bare jeg snart får 1 i en af de tråde der er svar i??????????

ses i morgen
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 15:04 #37
Og så fik jeg lige min første mail fra "det nye Eksperten", hurra. :-)
Dog mangler jeg teksten fra indlægget/svaret i mailen, den fik jeg før som pro-medlem.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2009 - 15:07 #38
Prøver at samle op:

1) Der kommer RSS-feed - på *alt*

2) Mail har været slået fra og er ved at blive slået fra. Update: Har lige fået min første "nye" mail.

3) Der er ikke længere en Pro-mode uden reklamer. Det er *ikke* et forsøg på at vise flere reklamer (forsvindende få brugte muligheden for det) og så meget tjener man ikke på 600 visninnger mere om dagen. Men fordi det ikke gav mening at udvikle et ekstra system for meget få brugere (ca. 6 ny pro-brugere / md i 2008) i forhold til at bruge ressourcerne på at udvikle ting for alle brugere.

4) Der skal laves en ny kategoristruktur, men en elefant spiser man en bid af gangen. Vi regner derfor med at flytte alle kat. 4. spørgsmål op i moderkategorien. Og så komme ud over stepperne med en ny struktur (dette bliver annonceret på bloggen til høring senere).

5) Kategorien fremgår ikke af de første 3 spørgsmål, det skal de.

6) Se mit tidligere svar om toplister, det er prioriteret højt. Gerne flere forslag om gode lister.

7) Jeg overvejer at lave en bug-brugere-som-ikke-lukker-svar-mail-til-de-dør, dvs. sende dem en mail hver uge (hver dag? :-)) til de tager sig sammen og lukker spørgsmål med svar i.
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 15:09 #39
Jeps. Kan vi få brugerren ud i et felt ved siden af indlægget, og Skriv Svar - Skriv Kommentar - Anmeld indlæg på den anden side af et indlæge ville enddog MEGET være nået. :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. februar 2009 - 15:09 #40
lars_pcworld.dk > Ad pkt 7: Hvorfor ikke tvangslukke (efter passende antal advarsler) og inddrage de afsatte points til Eksperten?
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. februar 2009 - 15:10 #41
Ok - min forrige kommentar kunne misforstås: Jeg mener tvanslukke *spørgsmålet*, ikke brugerens konto.
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 15:12 #42
... eller det dobbelte i straf.
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2009 - 15:48 #43
vejmand > enig, den nye minder om alle andre forums - ingen "sjæl" mere, må da håber at den bliver frisket lidt op.
Tillige skulle man have testet den noget mere for at finde bugs og lave den mere færdigt - inden lanceringen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. februar 2009 - 15:58 #44
@haverslev: Stevie Wonder har skam testet løs...
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 16:17 #45
Jeg har lige opdaget en fejl mere (Det tror jeg da, det er)
Under "Redigér profil" er der et felt til "Rigtig navn".
Her kan man så fjerne flueben i "Vis navn".

Jeg opfatter det som om man kan vælge at være anonym på Eksperten, dog kan Admin se det rigtige navn.

Men hvis man klikker på en bruger, og ser brugerens profil, så står navnet øverst, selv om man har fjernet omtalte flueben.
Jeg har testet ved at gå ind på siden, uden at være logget ind.
Derfor har jeg nu udskiftet mit rigtige navn med mit nick.

Er det korrekt opfattet, at det er en fejl?
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 16:24 #46
Jeg kan ikke se noget når jeg ikke er logget ind.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 16:35 #47
justrace >> Underligt, jeg kan sagtens se dit rigtige navn, selv om jeg ikke er logget ind???
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 16:48 #48
Jeps, var ikke opmærksom på den der grå bjælke foroven. :)

Godt jeg har en tid hos øjenlægen i næste måned.
Avatar billede kabbak Professor
03. februar 2009 - 17:28 #49
Hvor finder man listen over de spørgsmål, som der sidst var svar/bemærkninger på, i de spørgsmål man abonnerer på.

I den gamle, havde jeg den i venstre side, så det var nemt at se om der havde været indlæg.

Jeg synes også at den gamle menustyring var bedre, der kunne man klikke direkte på Access, VisualBasic og regneark, nu skal man klikke 3 gange for det samme ;-((
Avatar billede kabbak Professor
03. februar 2009 - 17:40 #50
Hvorfor er teksten, fra spørgsmålet ikke med i mailen, det var den før, nu er der kun overskriften. ??
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 18:15 #51
Pro-medlem funktioner er åbenbart slettet sammen med medlemsskabet.
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 18:17 #52
Syntes det er lidt tåbeligt, da man havde mulighed for at se kommentar/svar, og derfra vurdere om man skulle "Logge på/belaste serveren" med det.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2009 - 18:20 #53
Vi regner med at komme med en old style kategori-oversigt til dem der synes at det er mere intuitivt.

Tekst i mail var en Pro feature. Den kommer nok.

Vi overvejer pt et samarbejde hvor en mandshøj kyllingefigur konstant følger folk med mere end to åbne men besvarede spørgsmål :-)
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 18:38 #54
Hmm, bedre at rette en lille smule her, men ...

Lyder godt.

Jo, men der bør nok være en kortere tidshorisont på hvornår den kommer rendende efter en.
Mener jeg kunne jo sagtens sætte mærke i "Svar" uden at det er det rigtige svar som skal accepteres.

I mange spørgsmål lægger mange et svar som det forste indlæg. Hvorfor kan man jo kun gisne om.

Nu du er her, så har jeg flere gange prøvet at oprette en profil på en af søstrene(Bladene), men får aldrig en aktiveringsmail?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 18:47 #55
Det sidste er vel loest nu - du burde kunne logge paa CW og PCW med dit E login.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 19:27 #56
justrace >> Jeg mener det er okay med en påmindelse, hvis der er mere end to åbne besvarede spørgsmål. Spørgeren har jo mulighed for at afvise svar, og så er spørgsmålet jo "Åben" igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 19:46 #57
Vi har desvaerre ofte set tilfaelde, hvor folk der er blevet mindet om at de har mange aabne spoergsmaal helt ukritisk har accepteret et vilkaarligt svar eller selv taget point uanset om der maaske har vaeret gode kommentarer i traaden. Det er ikke en god ting at afslutte spoergsmaal - det er en god ting at afslutte spoergsmaal paa den rigtige maade.
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 20:35 #58
vejmand>>Det er der jo noget om. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2009 - 20:50 #59
I mange spørgsmål lægger mange et svar som det forste indlæg. Hvorfor kan man jo kun gisne om

Tit så er det fordi det er løsningen/svaret.
jeg hader at folk ikke kan svare når de ved hvad den korrekte løsning er...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2009 - 22:16 #60
Jeg kan godt se argumentet om at en admin/coadmin skal lukke spørgsmålet, men jeg kan også se skrækscenariet om at jeg skal vurdere det bedste svar i PHP-kategorien...kunne godt blive seriøst upopulær der.

Jeg tror den bedste løsning er en venlig men bestemt (automatisk) mail til folk med åbne spørgsmål hvor der er svar i. Eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 22:22 #61
Jeg tror bestemt at "point uddelere" ville skabe mere ballade end det fjerner.

Emails som minder folk om det.

Plus evt. en lidt pågående "popup" når de går ind på siden.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 22:34 #62
lars_pcworld.dk >> Har du en kommentar til mit indlæg om "Rigtig navn"?
Ellers enig med arne_v omkring åbne spørgsmål.  :-)
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 22:53 #63
Ku' vi også få den "on-line" besked, eks.: "(2) Nye indlæg" tilbage?

Mange gange går der en masse spildtid når man skal vente på mail. Klik opdater hele tiden er jo ikke ret optimalt. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 08:27 #64
skriver også lige her.

der er indtil flere der lægger et svar med det samme - er det ikke meningen at man lægger en komentar og når spørger er tilfreds lægger et svar for point.

hvis det ikke er tilfældet kan man jo bare lægge svar med det samme og i kan slette den anden mulighed (komentar)

er det forstået ??
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. februar 2009 - 09:15 #65
Som jeg skrev i bloggen,savner jeg den gamle mulighed for at holde øje med de tråde man deltager i.Med det nuværende system er det helt umuligt at se om tråden er blevet lukket,om der er lagt svar osv.Det kunne man med det gamle via de flag tråden havde,det gav et hurtigt overblik.Med et nye skal man først helt ind i tråden,og for folk som hjælper herinde bliver det hurtigt uoverskueligt at skulle gøre det..Så en form for det gamle system bør implementeres igen,så det bliver lettere at holde styr på dem..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. februar 2009 - 09:22 #66
Og en "lille" ting til..Vi mangler stadig en mulighed for at rette i vores indlæg,så vi er fri for at skulle skrive endnu en kommentar :)

Angående mit ovenstående indlæg..Jeg er klar over man kan se sine indlæg i brugerprofil,men man kan som sagt ikke se om de stadig er åbne/lukket/besvaret med mindre man går ind i spørgsmålet igen.Jeg brugte det gamle flag/farve system meget til at vende tilbage til gamle tråde og følge op/bede om lukning osv..Så en sådan sorterings mulighed er hvad der mangler lige pt..
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 09:32 #67
lars_pcworld.dk >> Har du en kommentar til mit indlæg om "Rigtig navn"? <- vi har statusmøde i dag, der tager jeg det med. Vender tilbage med hvornår det er løst.

Flag / indikatorer i en tråd: Den er helt sikkert med på listen, kan sagtens se argumentet.

Åbne spørgsmål med svar: Konsensus ser ud til at være omkring en bug-mail + besked når man logger ind. Den første er nok den mest effektive - for når jeg kigger lidt i mønstrene så er der mange "fire and forget"-brugere som vi sjældent ser.

Tekst i mail: Vil blive implementeret.

Kategori på de tre spørgsmål på forsiden: Kommer.

Preview-funktionen: Der rapporteres om et par bugs, vi ser på det.

Bredden på spalten: Den korte version: Vi ser på kodevindue (se http://www.eksperten.dk/blog/2 under punkt 3).
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 09:36 #68
en "lille" ting til..Vi mangler stadig en mulighed for at rette i vores indlæg,så vi er fri for at skulle skrive endnu en kommentar :)

Det er så vidt jeg har forstået en ældre debat på Eksperten. Det er ikke noget som vi har planer om pt.

Umiddelbart kan det lyde tiltalende, men jeg kan også se det blive misbrugt f.eks. ved at folk skriver ubehagelige ting om andrebrugere / andre racer / religioner / hudfarver - men skynder sig så at rette det - men det når at blive set. Derefter skal vi til at grave i en eller anden log med oversigt over revisioner af spørgsmål.

Jeg synes en af grundende til at man er god til at undgå Godvins lov (http://da.wikipedia.org/wiki/Godwins_lov) på E er fordi at man må stå ved hvad man skriver. Også selvom der af og til må en kommentar til for at forklare hvad man egentligt mener :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 10:19 #69
Hvor finder man de nye regler?

Har fx lige set en bruger med en avatar af Fritzl.

Ved ikke om det strider imod reglerne, men det er da temmelig usmageligt!
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
04. februar 2009 - 10:24 #70
Ville være lækkert at der kom en ordenlig måde at vise koder på i sine spørgsmål og svar...

det er ofte et "helvede" at copy/paste og så skal man ellers rette til og bruge space for bare at få en lidt pæn kode-struktur..

så det jeg søger er en knap  [kode]  og her kan man så smide sin gkode og så bliver det vist som en kode og ikke bare tekst... ville være en skøn funktion
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
04. februar 2009 - 10:28 #71
ser nu at dette er i tænkeboksen. men kanb ikke slette mit indlæg så det kunne da være en anden lækker funktion ;)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. februar 2009 - 12:46 #72
Bare i orden den er ikke livsnødvendig den funktion,bare god at have når man fjumre med keyboardet ;)

Men at kunne se hvad der er åbent/lukket/besvaret er til gengæld en stor nødvendighed i mine øjne..
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 12:57 #73
Hvornår kommer spørgsmåls tælleren til at virke, så bliver det nemmere at følge med i hvormange nye der er kommet, siden sidste kig.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 13:03 #74
@slibidor: Hvor oplever du den ikke virker. Et hurtigt kig igennem listerne her http://www.eksperten.dk/spm viser at det virker?
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2009 - 13:05 #75
Ved godt det her ikke er et svar, men funktionen med farver på svar/accpt. svar er tilgængelig. Det er bare at få den med over i oversigterne. Nu er den grå bjælke jo gul, og ved accpt. svar bliver den grøn. :)
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2009 - 13:06 #76
Gad vide om den så bliver rød hvis det er afvist svar?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 13:10 #77
Spørgsmålstælleren har hos mig stået på 28603 hele dagen, startede i morges på 28602 det er tallet der står ud for hvor man kan vælge side, jeg får heller ikke andre mail en dem som står på Engelsk.
silbidor.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 13:16 #78
Prøvede ttp://www.eksperten.dk/spm klikkede på alle spørgsmål for neden til højre så kom der foroven (1)23456789101112131415...28603 det ændre sig ikke.
silbidor.
Avatar billede majbom Novice
04. februar 2009 - 13:21 #79
-> justrace - den bliver den samme grå som kommentarer, når et svar afvises. jeg synes det kunne være dejligt hvis den blev en anden farve - rød er et godt bud :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 13:27 #80
Så er jeg med. Det er antallet af sider med spørgsmål (a 30 spørgsmål pr. side)...der skal altså 30 spørgsmål til før den laver en ekstra side.

(og ja, vi er ved at fikse problemerne der er med at bladre i oversigten på Guides ... og andre ting jeg har noteret mig).
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2009 - 13:28 #81
>splazz: Helt enig. Det troede (håbede) jeg den gjorde.

Men når farveladefunktionen er der, burde det jo ret nemt tages med i oversigterne. Eller.... :?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 13:28 #82
Splazz: Vi har valgt ikke at gøre et stort nummer ud af afviste svar - ud fra ideen om at det interessante er de accepterede svar.
04. februar 2009 - 13:30 #83
Hej

Jeg synes ikke længere jeg kan søge i eksisterende spørgsmål.
Før kunne man som regel finde svaret i et af de eksisterende spørgsmål inden man var nødt til at stille et nyt.
Der er en søge funktion, men jeg syneds den giver en tom liste hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 13:31 #84
Hvilke fordele er der egentlig for brugeren ?

Kan ikke selv finde dem?

Jeg savner også meget underkatagorierne på forsiden.

Også helt enig i at sjælen er forsvundet og det nu ligner andre fora med mange reklamer og mere er blevet et sted, hvor point og antal spørgsmål betyder meget.

Kunne man ikke bruge pladsen med helt nye brugere og reklamer til at disponere underkatagorierne.

Folk der ønkser det, kan nok selv finde PCWorld og Computerworld, hvis de ønsker at læse der. Eller er det hele blevet forretning ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 15:15 #85
@ anton_kruse_andersen: Søgefunktionen er ved at blive fixet, vi skal lige have flyttet 90 gb data fra søgefirmaet til vores hostingfirma. Det kommer nok desværre til at foregå ganske manuelt.
Avatar billede subscorpio Nybegynder
04. februar 2009 - 15:18 #86
Ja mega flot layout!
Jeg hader at være negativ over for nye tiltag - men jeg kan altså ikke længere finde ud af hvordan man søger i kategorier :( - og det gør det lidt trist og uoverskueligt. Men jeg krydser fingrer for at det bliver rettet inden længe, så jeg kan være med igen ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 15:21 #87
treatmenice>

Der er lidt forskellige holdninger til svar og kommentar.

Nogle mener at man bare smider et svar og saa er det spoergers ansvar at acceptere eller afvise.

Nogle mener at det er bedst at faa problemet loest og saa ordne svar og point bagefter.

Ulempen ved tidlige svar er at:
- nogen skipper spoergsmaalet naar der allerede er lagt svar
- ofte fumler spoerger og tildeler den foerste point uanset at problemet ikke er loest

Ulempen ved vent paa at blive bedt om svar er at det giver lidt ekstra arbejde for spoerger.

Der er som sagt forskellige meninger om emnet.

Reglerne foreskriver ikke det ene eller det andet.

Personligt er jeg gaaet fra tidligt svar til vent gennem aarene, men det er bare mig.

Mere objektivt afhaenger det ogsaa meget af spoergsmaalets art. "Hvorfor giver compileren denne fejl?" "Du mangler er semikolon i linie 3!" er meget klar. Men "Nogen som har et godt forslag til klasse struktur for denne applikation" er meget mere diskussions agtig.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 15:22 #88
samsonjens>

IDG er en forretning.

Det er der ligesom ikke noget nyt i.
Avatar billede ladyhawke Novice
04. februar 2009 - 15:43 #89
savner også placeringsinfo på profilen, får bare min point status, men jeg kan ikke se min egen placering totalt, eller i div. kategorier (eller også har jeg ikke fundet det). Man kan vel kun se det hvis man er i top 10 det sted man kigger...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 16:05 #90
arne v IDG er en forretning.

Det er der ligesom ikke noget nyt i. ---> nej det er der ikke noget nyt i. Men det er nyt at det fremstår så tydeligt på eksperten
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 16:39 #91
samsonjens: Det er udelukkende fordi vi har "haft det for godt" de sidste mange år.

Eksperten har ikke været andet end udgifter siden IDG overtog det, så derfor er det vel fair nok de gør noget for at tjene nogle af udgifterne hjem.

Reklamer på en hjemmeside er altid en (svær) balancegang og lige meget hvor få reklamer der er på siden, så vil der altid være nogen der synes det er for meget.
Avatar billede bas Forsker
04. februar 2009 - 17:00 #92
Hej

haverslevskone skrev:

>Tja, hvis man ikke er logget ind med bruger, så kan man >åbenbart ikke komme i kontakt med jer - mangler der ikke >en "kontakt os" eller "skriv til Admin" UDEN man skal være >logget ind.

Måske har jeg stirret mig blind, men jeg kan ikke en gang finde
en "Kontakt os", selv om jeg er logget ind.

Jeg synes også klart, at det skal være let at finde ud af, hvordan man kommer i kontakt med folkene bag eksperten.dk.

Måske har jeg også overset den, men måske kunne der også være en
side, der kort fortæller om, hvad eksperten.dk er, og hvem der står bag.

Der er lidt problemer med visningen af siden i IE 6, som jeg bruger på arbejdet.
Her er login-boksen øverst til højre delvist skjult fordi den
nærmest bliver "skubbet" op under hovedmenuen i toppen.
På samme måde bliver siden "skubbet" lidt i venstre side, så noget af indholdet bliver skjult.

Privat bruger jeg IE 7, og der ser ikke umiddelbart ud til at være problemer.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 17:17 #93
snowball:
Når det er fordi, vi har haft det for godt, tolker jeg dit svar som om, du egentlig er enig med dig, men er tvunget til at de mange reklamer er der.

Så kan man jo blive nødt til at bide i det sure æble og acceptere dem.
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. februar 2009 - 17:20 #94
Jeg savner virkelig at når man har klikket sig ind i en kategori, at man så der kan søge direkte i kategorien som man kunne i den gamle... Når jeg bruger Søg på Eksperten øverst i højre hjørne kan jeg først derefter vælge kategori (selv om jeg stod i en)
Derudover tror jeg ikke søge tingen virker når man vælger kategori... Der kommer kun en blank liste ud som en anden også har nævnt... Jeg glæder mig til at følge jeres nye design og tiltag...

Som tidligere Pro-medlem vil jeg høre om I automatisk tilbageføre et tilgodehavende ??? Og kunne det ikke blive muligt at blive "Fri for rekleme"-medlem ????
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 17:20 #95
dig = mig

Kunne det være en mulighed at der kunne rettes i de kommentarer i måske 5 min efter at de er sendt. Det ser jeg de har på Spywarefris forum
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 17:46 #96
Det er reklamerne som genererer den indtaegt som goer at IDG betaler for server og baandbredde.

Saa reklamer er noedvendige.

Jeg haaber bare at IDG har en fornuftig reklame politik og ikke accepterer reklamer som er meget agressive.

Paa newz.dk har vi vaeret plaget af en reklame med lyd som er noget generende, fordi lyden starter stort set altid.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 17:47 #97
Redigere er en god ting *HVIS* der er synligt trace d.v.s. at det fremgaar at indlaegget er rettet og man kan ved at klikke paa noget faa det oprindelige frem.

Ellers kunne der blive nogle meget ubehagelige point hvem kom foerst med svaret diskussioner.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 18:02 #98
Jeg ønsker ikke at fremstrå som en negativ person, da jeg godt kan accepterer ændringer.

Har dog ikke fået svar på spørgsmålet: Hvilke forbedringer er der egentlig for brugeren ?

Kun at nogle mener det er et lækkert dessin. Der vil selvfølgelig altid være forskellige meninger
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 18:19 #99
Den store fordel for os brugere er vel at E nu er kommet over paa IDG's standard Xoops platform i.s.f. "spagetti a la Jacob", hvilket betyder at der nu er et team som kan og vil vedligeholde og forbedre E.

Skiftet V4->V5 har uden tvivl kostet mange timer og der er nok forsvundet flere features end der er kommet nye til.

Men nu hvor platformen er paa plads, saa skulle det jo blive langt nemmere at aendre nogle ting som vi vil kunne se og maerke.

Det er mit indtryk at de har:
- toplister
- soege funktion
- ny kategoristruktur
- bedre kode support i indlaeg
paa prioritets listen.

Og det er noget som vil kunne maerkes for os brugere.

Og som ikke ville vaere sket paa den gamle platform.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 18:25 #100
samsonjens: Som tidligere Pro medlem og dermed med mulighed for at fjerne alle reklamer på nær banneret i toppen, så synes jeg da også at der pludselig er kommet væsentlig flere reklamer. Men det må vi bare acceptere som et vilkår for at der fortsat er noget der hedder Eksperten.dk.

Jeg tror ikke umiddelbart der bliver en mulighed for at købe sig fri for reklamer. Det var jo sådan set én af årsagerne til at man kunne købe Pro i den gamle version, men der var forsvindende få der reelt gjorde brug af tilbudet, så der er ikke rigtig noget formål med at bruge tid og kræfter på at implementere og administrere en sådan løsning.

bramsing: Var du betalende Pro medlem i den gamle version eller fik du det via Top 100?
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 18:32 #101
Som Arne er inde på, så er alle tidligere og nye features langt fra implementeret på nuværende tidspunkt.

Det blev valgt at det var vigtigere at blive færdig med det helt grundlæggende ting på en ny, bedre og ikke mindst mere stabil platform som udviklerne selv kender til. Når de værste bugs er blevet rettet, så går man i gang med derefter at tilføje nye features og ting som var med i den tidligere version.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 18:35 #102
snowball >> Jeg vil gerne tro der ikke var ret mange betalende pro-medlemmer, men jeg tror vi var mange som gjorde en del ud af at komme på top 100, netop for at være fri for reklamer.

Jeg er helt klar over at vi må acceptere reklamer, for at have en side som Eksperten.
Og hvis det gør, at Eksperten bliver bedre og mere bruger-venlig med tiden, ja så er det også helt okay med mig.

Jeg mener dog stadig ikke rigtig det er lykkedes endnu, men hvis der er vilje til at rette til efterhånden, så tror jeg det kan blive helt godt med tiden.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 18:49 #103
Forstår slet ikke problemet omkring reklamer?

Få dog en relevant tilføjelse til jeres browser og vupti; E er reklamefri zone :)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 19:15 #104
http://www.eksperten.dk/spm/862465

spørgsmål til thesheriff
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 19:38 #105
thesheriff: Problemet er, at hvis alle gør som dig, så ender det med tiden med at der skal betales penge for at se indholdet af diverse hjemmesider!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 19:43 #106
Dvs jeg skal også se på reklamerne på tv for ikke at betale mere i licens?

Tror jeg ikke lige sker foreløbig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2009 - 19:48 #107
Nu blander du 2 ting sammen der i realiteten ikke har noget med hinanden at gøre.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 19:59 #108
Gør jeg?
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. februar 2009 - 20:09 #109
@ Snowball - Jeg var betalende medlem..

Eksperten Pro faktura.
Fakturanummer: E2808
Ordrenummer: 2808
PBS transaktionsnummer: XXXXXX185
Dato: 9/11-2008 11:40:44
Brugernavn: bramsing
----Eksperten Pro medlemsskab for 1 år = DKK 168.75
Moms = DKK 56.25
I alt = DKK 225----

Jeg er helt med på at det er småpenge... Men det er princippet i at have betalt noget forud som man så ikke får aligevel..
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2009 - 20:14 #110
bramsing - dem der har betalt for et nu ikke eksisterende produkter vil blive kontaktat af IDG med henblik på refundering.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 20:17 #111
thesheriff: "Tror jeg ikke lige sker foreløbig :)"

Der er rent faktisk allerede en realitet!

http://epn.dk/medier/tv/article1564651.ece

bramsing: OK. Kan jeg få dig til at sende det i en mail til mig? Min email står i min profil. Så vil jeg se hvad jeg kan gøre.
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. februar 2009 - 20:18 #112
Jeg vil ikke lyde negativ, da jeg ser lyst på de(t tiltag der er og kommer på eksperten...

men som lars_pcworld.dk skrev tidligere...

@ anton_kruse_andersen: Søgefunktionen er ved at blive fixet, vi skal lige have flyttet 90 gb data fra søgefirmaet til vores hostingfirma. Det kommer nok desværre til at foregå ganske manuelt.

Kunne I ikke havde kopieret de 90 GB data og derefter skudt eksperten i gang og så flyttet de sidste indlæg der måtte have været ???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 20:20 #113
@snowball: Mente nu også, at jeg ikke vil se flere reklamer :)

Heller ikke på E
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. februar 2009 - 20:23 #114
@ snowball - HE HE... Jooo... Men der står E-mail Ikke oplyst i din profil - Den er jeg ikke sikker min SMTP/DNS server kan finde på nettet :-D
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2009 - 20:24 #115
En ting jeg lige har opdaget som pisser mig totalt af...
I det gamle eksperten måtte en bruger ikke underskrive sig med f.eks.
Mvh
migselv
www.migselv.dk

Dette er nu muligt ved at angive det i sin profil, så man kan reklamere gratis i hvert spørgsmål, da link kommer til at stå under sit brugernavn.

Er det gennemtænkt? Det tror jeg ikke på det er...
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 20:25 #116
thesheriff: Det er jeg klar over, men det var blot for at vise hvad der kan ske når man ikke tjener penge nok på sin eneste indtægtskilde.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2009 - 20:26 #117
accesskey="s" på "Opret"-knappen

Mulighed for at rette sit indlæg op til 2-3 minutter efter det er smidt op.

Enten oversæt HTML til jeres BB-code, eller tillad noget HTML (guides etc er pænt fucked).

Tydelig markering i guides om kode, evt med fixed font.

Mere senere...
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2009 - 20:28 #118
bramsing: Der står en email i min profil tekst lidt længere nede på siden ;)

john_stigers: Vi er klar over problematikken, men har valgt at se tiden an. Hvis det ender ud i regulært misbrug, så må vi jo tage det op til overvejelse.
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. februar 2009 - 20:28 #119
@ Snowball... Det haster ikke, så få I nu styr på eksperten i første omgang... Så kan vi kigge på det i næste måned... Jeg skal nok finde ud af at kontakte dig... ( Bare I tilbageføre fra den dato I nedlagte Pro-medlemsskabet :-D )
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 20:31 #120
@snowball: Ved det. Det er en ond, ond verden vi lever i
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 20:33 #121
thesheriff >> For mig er det ikke selve reklamerne der er problemet, men derimod at de optager for meget plads på Eksperten.
De tiltag du nævner, giver vel ikke mere plads til relevante ting, de gør vel bare at pladsen er tom, i stedet for at vise en reklame?

Det er muligt jeg tar fejl, jeg er ikke så stærk i de ting.  :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 20:35 #122
@vejmand: Korrekt. Men som både snowball og Arne er inde på, så slipper vi jo nok ikke for den del.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 20:49 #123
Holdt lige fri et par timer med familien og kan se det gaar staerkt her.

Arne V har helt ret i prioriteringerne - jeg havde moede med udviklerne (som selv er E-brugere) og har 26 punkter som skal forbedres indtil videre, mange af dem fra denne traad.

Vil lige understrege at betalende Pro-medlemmer vil blive kontaktet (har foerst lige faaet adgang til alle betalinger siden jan 2008) mht. tilbagebetaling af ubrugt tid. Vi har dog kun brugernavn saa der kommer en e-mail. HVis man var nysgerrig kan jeg afsloere at der var ca. 6 nye oprettelser om maaneden og ifoelge www.fdim.dk 190.000 brugere i nov. 2008 :-)

I oevrigt satte Eksperten en paen rekord i gaar med over 19.000 besoegende - og ca. det samme antal sidevisninger som normalt.

Vedr. reklamepolitik saa er den ikke direkte formuleret, men ingen mystisk reklame for casinoer i Kina eller lign - Eksperten er interessant for it-branchen primaert pga de mange it-folk. Og bemaerk at vi heller ikke proever at banke sidevisningerne op (som er handelsvaren i dag) ved at dele traade op eller lign.
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2009 - 22:48 #124
>Reklamer, de generer mig ikke, og de få der er gør da slet ikke noget. MEN, det er f..... irriterende at de ikke åbner på en ny fane eller i et nyt vindue når man klikker på dem, for det kan få mig op af stolen og klikke tilbage uden at læse noget af det. Ja, jeg kan holde shift nede, men alle andre interne links kan finde ud af det.
Avatar billede triggy Nybegynder
04. februar 2009 - 23:18 #125
Jeg synes det er rigtig ærgeligt, at der stadig er både kommentarer og svar.
Der burde ikke være forskel på indlæggene.
Som det eks. fungere på experts-exchange, hvor man kan acceptere lige netop det indlæg, der har hjulpet en på vej.
Som det har fungeret på Eksperten i de år jeg har været her, skal man spørge efter et svar, når man har fundet en løsning, hvorefter det fremhævede "besvarede" indlæg indeholder teksten "Svar".

Det ville da være meget nemmere at overskue for os der søger siderne igennem inden vi stiller spørgsmål, hvis man også hurtigt kunne bladre ned, og se hvilket indlæg der indeholder løsningen.

Og så er det super nederen, at man har betalt for at slippe for reklamerne, og så kommer man ind på en side, med et rigtigt fedt design, men plastret til med reklamer på 50% af siden. Og umiddelbart ingen mulighed for at slå det fra.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
04. februar 2009 - 23:19 #126
Et par forringelser i forhold til tidligere: Der er for meget støj imellem hvert indlæg. De seneste guides og nyheder fylder for meget.

Og hvad sker der med de BB-tags? Kommer der et tag, som man kan putte rundt om kodeeksempler, så de ikke ødelægges?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
04. februar 2009 - 23:22 #127
-- og hvad med alle tidligere kodeeksempler på eksperten, som folk går ind på for at få hjælp? Mange af dem ser ikke godt ud.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 23:52 #128
@ ksoren2: Det mest er behandlet i tråden før. Se http://www.eksperten.dk/spm/862145#reply_7317992
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 07:44 #129
Jeg har noteret mig at snowball skriver at det hele skyldes at vi har haft det for godt i mange år.

Men behøver en hel spalte i højre side at være fyldt med nye job, når man ved, at det kan klares med et link, der f.eks hed ledige job eller ledige stilliger.
Avatar billede justrace Novice
05. februar 2009 - 07:54 #130
Den spalte ligger helt udenfor hvor eksperten i forvejen lå, så den optager jo ikke noget af pladsen. Og man kan vel godt svare på folks problemer selvom et eller andet firma mangler en SAP-konsulent eller lignende. :)

(Så spændende er SAP s'gu da heller ikke det kan ødelægge koncentrationen)
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 08:41 #131
Jeg har ledt en del, efter en måde, at se om et spørgsmål er lukket og at der er givet point,uden at skulle klikke sig ind på samtlige spørgsmål, kan være at jeg har stirret mig blind på løsningen, for der er meget nyt, der først skal fise ind i knolden, den rotere ikke så hurtigt mere.
Samtidig får jeg mail fra eksperten på engelsk som fortæller at jeg har en firewall som spærrer, det har aldrig været et problem før den nye er startet, klikker jeg ud af mailen og ind igen med det samme, så er den helt normal med det spørgsmål det drejer sig om, har prøvet en masse trick men ingen løsning,bruger XP Pro SP3, har prøvet windows egen firewall slået den fra, prøvet Comodo har nu Sygate Personal firewall, stadig første login er den engelske, log ud og ind igen så er den rigtig.
silbidor.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
05. februar 2009 - 14:58 #132
Jeg kiggede på det at oprette artikler. Det skal helt klart være som før, hvor man kan vælge mellem at den er synlig/ikke-synlig. Specielt også fordi man ikke kan lave preview ved redigerng af eksisterende artikle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2009 - 19:44 #133
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2009 - 19:45 #134
Det skulle være #131...
Avatar billede Beach Mester
06. februar 2009 - 03:11 #135
Ville det være muligt her i indkøringsfasen at lave en liste på forsiden (evt. et link til) så vi brugere i kort skrift kan se hvad der er af forslag og hvilke der bliver afvist/taget op/taget ind mm. Meget gerne uden alt det "støj" der er i en tråd som denne hvor alle kan komme ind og skrive en mindre stil omkring ens bekymringer?
Syntes efterhånden det er noget af en opgave at holde styr på alle de ting der kommer ind/ud i de par tråde der allerede er i gang, så en kort liste uden mulighed for at skrive for andre end admins ville være en kærkommen ting nu, men måske også i fremtiden:-)

//B
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. februar 2009 - 15:31 #136
Så skulle mail-delen (nyt design + uddrag af indhold i indlæg) være på online.

@ Beach: Jeg regner med i næste uge at gøre status i bloggen - jeg vil helst ikke binde mig til offentlige deadlines / prioriteringer af angst for at blive flamet når vi finder at ting tager mere tid end vi troede.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2009 - 15:38 #137
Jeg forstaar godt at I ikke har lyst til at committe til deadlines og prioriteringer.

Men kunne I publicere en liste med kendte fejl og mangler, saaledes at vi undgaar "dobbelt fejl rapportering" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2009 - 15:42 #138
Og kan vi udlede fra dette at tingene generelt ikke bliver samlet op i en mega stor SP1 som foerst kommer om 1-2 maaneder men bliver udsendt loebende som smaa aendringer uden nedtid maaske 1-2 gange om ugen ?

(med undtagelse af hvis I render ind i et problem som kraever database struktur aendringer)
Avatar billede justrace Novice
06. februar 2009 - 15:59 #139
Så vidt jeg læste lars_pcworld's sidste, så er det lige netop det han skriver han vil fortælle på bloggen. Så er der vel ikke mere at skrive (sende mails til alle) om her før vi ser den status. Så kan vi jo se hvad der er med, og så tage tråden op hvis der mangler noget.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2009 - 16:48 #140
lars_pcworld.dk >> Nu virker mail-delen næsten alt for godt.
Jeg får mail om indlæg jeg selv har sendt.  :-)
Avatar billede justrace Novice
06. februar 2009 - 16:55 #141
.... og du kunne slet ikke forestille dig at lars selv får mails om hans egne indlæg også? Så han er nok allerede klar over det skal du se.
Avatar billede Beach Mester
06. februar 2009 - 18:39 #142
Der mangler også den mulighed at forhøje point i et allerede eksisterende spørgsmål.
Hvis denne funktion ikke kommer ind på samme måde som i den gamle E er jeg bange for at der kommer alt for mange nyoprettede ? der ene og alene handler om at overføre point fra A til B.

lars_pcworld.dk
Nope, det var absolut ikke for at kunne få mulighed for at flame dig, men den har du sikkert regnet ud *S*

Syntes heller ikke det kunne (læs: burde) være muligt at skrive for andre end dem der har fingerne nede i koden når det handler om opdateringer. Men der er efterhånden så meget på tapetet at jeg er lidt usikker på om f.eks. mit ovenstående forslag med at kunne forhøje point allerede er på et eller andet sted.

Kunne nemt laves ala dette->

1/-> Mulighed for at se status på besvaret / ubesvaret / lukkede spørgsmål (på samme måde som de gamle røde/gule/grønne flag) -> Der arbejdes på en løsning
2/-> Mulighed for at ændre i tidligere indlæg -> Afvist
3/-> Mail med indhold fra indlæg -> Implementeret
4/-> Bla Bla Bla osv osv osv.. -> Tages op på næste møde

Do you get the point?

Kan klart godt forestille mig at der kunne komme nogle "emsige" bruger og sige "jammen i skrev jo at...."
Men uanset hvad, så må i jo som ejer også kunne slå i bordet og sige at det er jer der bestemmer hvad og hvordan.
Argumenter kan altid modargumenteres da vi jo alle har egne interesser, men en hård kurs fra E´s side kunne måske også skræmme nogle at de brugere væk der ikke medarbejder men modarbejder;-)

//B
Avatar billede majbom Novice
06. februar 2009 - 19:17 #143
det er pisse-lækkert at der kommer mails med info osv. MEN :)

den mail man får ved et nyt spørgsmål der er overskriften links til kategori og evt. underkategorier og længere nede kommer linket til selve spørgsmålet.

når der kommer en mail angående nyt indlæg i et spørgsmål er det lige omvendt. det synes jeg er knap så bruger venligt. (jeg har ikke brug for et link til selve kategorien, men kun spørgsmålet, men deter der måske andre der har?).

ellers ser det rigtig godt ud! :)
Avatar billede AnyFellow Mester
06. februar 2009 - 19:18 #144
Det kan godt være det er mig der ikke helt kan finde ud af det nye design, men jeg synes godt nok det er bøvlet at bruge eksperten til det jeg hidtil har brugt det til, nemlig at få mere viden og samtidig forsøge at hjælpe andre.

Jeg plejer dagligt at kigge i php-kategorien, men den er nu 3 klik nede.... Programmering -> Scripts -> PHP
Jeg tror at jeg fremover ofte kun vil kigge forbi når jeg har noget jeg skal have løst, idet det andet er for omstændigt.

Jeg synes også det er en skam at de gode oversigter over spørgsmål i en kategori er forsvundet. Hellere flere spørgsmål pr. side og mindre info. En god overskrift til et spørgsmål fortæller rigeligt.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 19:25 #145
Jeg har også undret mig over hvor spørgsmålene er blevet af i katagorien SUSE. Det var ligesom en base for mig at kunne finde svar der. Hvis jeg f.eks lavede en ny installation.

Mange er blot forsvundet ??? Jeg kan i hvert tilfælde ikke finde dem
Avatar billede majbom Novice
06. februar 2009 - 19:39 #146
-> kfisker - hvis du læste nogle af de indlæg der er længee oppe, ville du vide at siden ikke er færdig, blot køredygtig. der vil løbende komme nye funktioner, deriblandt mange (hvis ikke alle) af de toplister du er vanttil fra den gamle version af exp.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2009 - 20:18 #147
http://www.eksperten.dk/spm/862145#reply_7320002
"Så skulle mail-delen (nyt design + uddrag af indhold i indlæg) være på online."

Kan ikke se forskel....
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2009 - 20:20 #148
Glem den kommentar - var ikke kommet langt nok i mine mails...
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 11:51 #149
jeg ved ikke om i er klar over det, men der er lidt problemer med html-koder rundt omkring.

f.eks. i min liste over brugte/tjente point, er der et spørgsmål der hedder: "Problem med <select>", men der bliver rent faktisk "tegnet" en select og så går listen ligesom i stå der af gode grunde :)

en anden ting jeg har lagt mærke til er anførselstegn og gåseøjne, der driller rundt omkring og bliver skrevet som &#389; (bare et eksempel, jeg kender ikke koden for tegnet)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
09. februar 2009 - 13:06 #150
splazz: Jep, det var en fejl. Fejlen er rettet nu.

Tak for feedback

Mvh
Dan
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
09. februar 2009 - 13:14 #151
#150 fejl? Det lyder nærmere som en sikkerhedsbrist
Avatar billede Dan Nim Seniormester
09. februar 2009 - 13:17 #152
ksoren2 > Så var det sørme godt at du ikke fandt den først ;-)

Sikkerhedsbrist? Ja. Fejl? Ja

Mvh
Dan
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
09. februar 2009 - 13:45 #153
Når vi nu er ved fej. Har I så glemt at kontrollere den faktisk stemmeværdi i savevote?
Avatar billede TEffer Nybegynder
10. februar 2009 - 09:14 #154
ksoren2 >
Nej, det er skam ikke glemt.
Er der da problemer med at der er blevet stemt < 0 eller > 5 nogen steder?

Mvh
Effer
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
10. februar 2009 - 09:23 #155
http://www.eksperten.dk/guide/Sikkerhed/

der ligger en med karakteren -59. Da den sidste eksperten blev søsat var der samme problem.
Avatar billede TEffer Nybegynder
10. februar 2009 - 09:54 #156
Ah ups.
Som du selv sagde, så blev der faktisk ikke tjekket for den rigtige værdi, lige da vi lagde det nye Eksperten op, men dagen efter (tror jeg det var) blev den bug rettet.
Og jeg kan se at 4 guides blev berørt at den bug - men de er opdateret, så deres karakter passer i 0-5 skalaen :)

Tak for tippet
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. februar 2009 - 08:37 #157
Spørgsmål: Jeg har fået et par spredte kommentarer om de nye mail-del, så her er et spørgsmål til deltagerne i denne tråd:

* Modtager man opdatering på spørgsmål, så er det spørgsmålet som fremgår af emnelinien.

* Modtager man opdateringer om kategorier, så er det kategorien som fremgår af emnelinien.

Det sidste har givet lidt brok - og kan ændres hvis det er. Min årsag til at skifte kategoriemnelinie ud med kategorien er fordi det (for mig) virker mere intuitivt at se kategorien (fordi man ofte abb. på flere kategorier) - og fordi spørgsmålenes overskrift ofte ikke er særligt dækkende for indholdet.

For mig giver det det derfor mere mening at vide, at det er komme et nyt indlæg i Hardware -> PC, end "XP vil ikke starte".

Men som sagt, det kan laves om hvis der er nogenlunde enighed om et overskrifter er bedre end kategorier.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. februar 2009 - 12:46 #158
"* Modtager man opdatering på spørgsmål, så er det spørgsmålet som fremgår af emnelinien. "
Ja, jeg gør i hvertfald.....
Ved ikke med den næste, da jeg ikke abonerer på nogen kategorier...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:09 #159
layout er ok!
Avatar billede komputerdk Mester
11. februar 2009 - 23:58 #160
kommer der en mobil version???

for den nye er virkelig tung med nokia browseren (man kan heller ikke se opret / preview knapperne)..
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 10:21 #161
Vi har pt. ikke en mobil-version på listen. Men jeg tager det med.

Du kan dog evt. tage RSS-feeds med på mobilen, så kan du holde dig opdateret via dem.

I øvrigt er vi (efter en kort genstart om lidt) klar med løsningen hvor alle kategori 4 ting er løftet over i kategori 3.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 10:31 #162
Jeg kan ikke væree den eneste, der mangler at kunne se om et spørgsmål er besvaret.  Hvis man f.eks googler eller søger på E efter et spørgsmål, var det rart at vide med det samme, om der var kommet et svar på et spørgsmål, der var stillet med de blå flag.
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2009 - 10:36 #163
#162
ENIG

#161
super - så kan man også svare når man går med hunden eller pendler på arbejdet..
Avatar billede Jensen DK Novice
12. februar 2009 - 10:51 #164
samsonjens du er ikke den første, der der er ked af, at det ikke kan ses nogen steder.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 10:53 #165
@ samsonjens: Kommer. Se http://www.eksperten.dk/blog/5
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 16:07 #166
Opdatering:
* Så er der søgning direkte i alle kategorier når du er inde under "Spørgsmål og svar". Prøv engang. Søgemulighederne bliver yderligere foldet ud de næste par dage.

* Så er der status på spørgsmål og svar. Det er de smarte små bobler ud for spørgsmålene. Ved at holde musen over dem kan du endda se hvad de betyder. Se f.eks. denne oversigt: http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/?show=answered

* Alle niveau 4 kategorier (og deres spørgsmål) er nu blevet flyttet ét trin op. Det betyder lidt mere at vælge imellem i kategori 3. Se det f.eks. her http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/
- på sigt skal vi have en ny struktur (som kommer i høring, men én ting af gangen).
Avatar billede vejmand Juniormester
12. februar 2009 - 16:29 #167
Thumbs up, det ender sgu med at blive helt godt.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 20:44 #168
De bobler og lidt mere at vælge i mellem i de enkelte katagorier lettede af en eller anden grund meget.

Fortsæt endelig i samme spor :-)
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
13. februar 2009 - 17:00 #169
Under f.eks. nyheder, irriterer det mig en anelse, at der kun er link på "læs mere"
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 20:55 #170
Nemlig.
Hele uddraget burde være link.
Avatar billede justrace Novice
14. februar 2009 - 12:01 #171
Ser mange der skriver deres mail-adresse i indlæg. Det må de selvfølgelig selvom, men kunne der ikke laves en funktion der automatisk "fanger" mail-adresser, og laver dem om til et link i lighed med det de gør på dba-annoncer, eller automatisk ændrer den til eks. xxx*@*xxxxx.xx.

For uforsigtige brugeres egen sikkerheds skyld.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 19:28 #172
Hvordan forhøjer jeg pointtal nu.

Det er en god ting at kunne, når et spørgsmål viser sig at være mere omfattende end ventet
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2009 - 20:31 #173
samsonjens - tror det er på deres "to do" liste.
Avatar billede justrace Novice
15. februar 2009 - 21:04 #174
Har fået en mail om et indlæg, og hele "teksten" er blevet lavet til et link. Ved godt i (Lars_pc) får den samme mail, men om det blev bemærket. Det er åbenbart noget med at der bliver fjernet linieskift, og teksten så bliver "klistret" sammen med et link der er pastet ind før teksten.

Det drejer sig om mailen til #33
http://www.eksperten.dk/spm/863999#reply_7327602
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. februar 2009 - 08:26 #175
"Linux Andre" i
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Server/
Linker forkert, hvis den overhoved bure være der.
Den peger på http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Server/Andre/
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2009 - 20:32 #176
Jeg syns ikke prewiew og opret virker...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 20:48 #177
Opret ser da ud til at virke fint?
Jeg kan da se dit indlæg... :)
Avatar billede Torstved Novice
19. februar 2009 - 07:00 #178
Hej Forum.

Jeg er ny her men har snuset til stedet før uden at det fangede min interasse, nu har jeg smidt et par spørgsmål op i luften håber jeg får svar. All is fine send more help!

T@M
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. marts 2009 - 23:10 #179
Nu er denne tråd jo blevet ualmindelig lang og stort set umulig at overskue. Derfor har jeg ikke overblik over, om det jeg nævner herunder, allerede har været fremlagt/diskuteret.

Vedr. artikler:
Det er pt. så vidt jeg kan se, ikke muligt for mig, at redigere (offentliggøre som det åbenbart skal hedde nu) min artikel her på Eksperten.

Jeg kan godt finde ind og redigere den, men når jeg trykker på knappen "Offentliggør" - ja så sker der ikke en hujende fis.

Er det noget man er opmærksomme på, og bliver der rettet?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 11:37 #180
@ Victor: Artikler - altså en guide?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. marts 2009 - 16:57 #181
@ Lars: Nåh ja - det er jo også lavet om... Ja, jeg mente min "Guide" > http://www.eksperten.dk/guide/1104

Desuden, når vi nu er ved det med fejl:
Jeg har ikke fået mail om din kommentar i denne tråd, men har nu indtil videre fået ikke mindre end 7 stk. vedr. et accepteret svar i denne - http://www.eksperten.dk/spm/856737#reply_7281405 trods der ikke har været skrevet indlæg i den siden 17. dec. sidste år.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. marts 2009 - 23:09 #182
Mails kører helt ude i grøften for øjeblikket. Nogle kommer mange gange, andre kommer aldrig.....
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 06:13 #183
Ja der langt imellem mail`s
Avatar billede majbom Novice
10. marts 2009 - 07:57 #184
det kørte ellers kanon med emails, men det er da gået lidt i stykker?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. marts 2009 - 17:13 #185
Gået i stykker? - Det har vist aldrig virket helt som det skulle - hverken i det "gamle" E eller nu i det nye.

Jeg har lige fået endnu en mail vedr. http://www.eksperten.dk/spm/856737#reply_7281405 og så én mail vedr. # 7344477 i denne tråd.

I morgen får jeg så nok mails for indlæg som er kommet efter Lars's.

@Lars: Venter en kommentar fra dig, da min "Guide" stort set er ubrugelig som den er, og desværre antageligt også bliver bedømt derefter. Dens karakter er i hvert fald dalende, hvilket den ikke har været i meget lang tid...

Mener i øvrigt det tidligere var sådan, at man kunne se hvilken karakter den enkelte havde givet... Er det ændret, så karakterer nu kan gives anonymt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. marts 2009 - 17:12 #186
@ Lars: Er du gået kold?

Du stillede mig et spørgsmål - det har jeg svaret på!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. marts 2009 - 18:22 #187
Kom nu Lars!

En tråd som denne må DU vel om nogen, være interesseret i at holde et vågen øje med - eller?

Det kunne for mange af os brugere være rart at vide hvad der sker... Jeg gentager lige de ting som jeg lagde ud med:

Jeg kan ikke redigere min Guide, som i øjeblikket er ubrugelig.
Bliver det rettet (hvad er status)?

Jeg får mails jeg ikke skal have (flere af samme slags endda), og får ikke som forventet, dem fra tråde jeg overvåger og gerne vil have.
Bliver det rettet (hvad er status)?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. marts 2009 - 19:56 #188
Det her site er sq da ved at gå helt i hundene...

Er der overhovedet nogen som i det mindste kan se, at jeg har skrevet DENNE kommentar?

Blot én af Jer lige vil bekræfte det!

Tak :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. marts 2009 - 19:59 #189
Ja, jeg får skam fint mails (og undrer mig også en smule over den manglende tilstedeværelse af Mr. IDG).
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. marts 2009 - 20:12 #190
Tak for den tilbagemelding... Den kunne jeg da bruge til mere end én ting.

1. Jeg modtager mails fra tråden.
2. Jeg ved nogle andre også gør det.

Beklager i øvrigt over for alle de som får en mail, hver gang jeg har forsøgt at ruske lidt op i Lars. Men jeg synes det er lidt for dårligt han ikke snart giver sig til kende.

I starten da han overtog at skulle "passe på" Eksperten tænkte jeg; "FEDT - det virker som om den mand virkelig vil det her, og nok skal få tingene til at fungere i en fart."

Det er jeg dog ikke længere helt så sikker på...

Han kan selvf. ligge på sygehuset med hele kroppen i gips, eller andre ubehageligheder kan være kommet ham for tæt på - så er han naturligvis lovligt undskyldt.

@ thesheriff: Tak igen :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2009 - 20:26 #191
De er ved at rette til men pt er det admin/abuse systemet der har prioritet.
Avatar billede challenge Praktikant
26. marts 2009 - 20:11 #192
Et af mine personlige ønsker er muligheden for at rette indlæg... :)
Avatar billede kjulius Novice
20. august 2009 - 02:47 #193
Det er rigtigt godt, at man har mulighed for kunne formatere sin tekst lidt med de godkendte BB-code-tags.

Men teksten under indtastningsboksen nævner ikke, at man også kan bruge pre tags. Altså at man kan indtaste en præformateret tekst, som bliver renderet med en monospace font. Det gør det meget lettere at indtaste tabeldata. Ellers kommer det meget let til at se temmelig sjusket ud.

Data i tabel "Kunder":
ID      Kontonr  Navn          Adresse      Postnr  By
  1      1600    Jens Petersen  Lansen 17    5000    Odense
211      170      Knud Eriksen  Adelgade 2  6000    Kolding

Se det ser jo ikke særligt godt ud, vel? Kolonnernes indhold er nærmest slynget ud over linien af en fuld mand (eller sådan ser det i hvert fald ud).

Men ved at bruge pre BB-code-tagget kommer det pludselig til at se meget bedre ud:

Data i tabel "Kunder":

ID      Kontonr  Navn          Adresse      Postnr  By
  1      1600    Jens Petersen  Lansen 17    5000    Odense
211      170      Knud Eriksen  Adelgade 2  6000    Kolding

Når nu editoren understøtter det, hvorfor skal man så ikke oplyses om det?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2009 - 03:10 #194
Rammer er heller ikke beskrevet.....

Eller muligheden for at lave klik-bare links
Avatar billede kjulius Novice
20. august 2009 - 09:18 #195
Aha! Endnu flere lækre muligheder...

Hvad mon der ellers er gemt i godteposen? Måske er der ligefrem for mange ting til, at det er en god i idé at nævne dem alle sammen lige under indtastningsboksen, men så kunne man lave en link til en side, hvor alle de andre muligheder var beskrevet.

Der er da ingen grund til at indskrænke brugernes muligheder for at forme deres beskeder på bedst mulig måde (eller er der?).
Avatar billede majbom Novice
20. august 2009 - 15:36 #196
-> 195 - nej det mener jeg bestemt heller ikke.

de 2 sidstnævnte formateringsmuligheder er da rigtig dejlige at kunne benytte sig af, så det giver ingen mening at der ikke reklameres med dem...

mon admins stadig følger med i denne tråd?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:09 #197
højst sandsynligt ikke...
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 15:30 #198
<ole>

@lars_pcworld.dk: Jeg tillader mig at hermed at henvise til denne tråd.

Skyldes det faktum, at du er komplet fraværende i disse to tråde, at Eksperten endelig er begyndt at udelukke brugere, der ikke gider forholde sig til de tråde, de opretter?

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
16. marts 2012 - 19:43 #199
Haha - mon Lars selv er blevet udelukket pga inaktivitet? :D

FFS - det bliver sq mere og mere useriøst det her!
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2012 - 20:02 #200
Udelukket p.gr.a. indelukkethed! "And here's your moment of zen!"

Beckett, Ionesco og Dario Fo er de rene amatører ud i absurditeternes overdrev! OMG ...!!!  =8-O
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2012 - 10:41 #201
Måske ved Lars bare ikke hvordan man lukker tråde her på siden og derfor forslaget som omtalt i blog 36 <:)