Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2009 - 09:17 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Medion PC (fryser) fast ved opstart.

Jeg har købt en MEDION PC i Aldi, og har et problem.
flere gange (frysen) Pcén ved opstart.
Normalt starter min PC med et Logo med INTEL efterfølgende med 2 bip. Herefter starter PCén op normalt. Men det sker meget tit, at Pcén starter op med LOGOET, og uden de to bip, og så sker der ikke mere. Herefter må jeg slukke på afbryderknappen, og starte forfra.
Min PC er model MD 8387, og jeg bruger Vista som styresystem.
Jeg håber en af Jer har en løsning.
Mvh. Arne
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 09:50 #1
Der kan være mistanke om at dine RAM er defekte, er der her et par små programmer, der kan teste dem:
http://hcidesign.com/memtest/download.html

http://www.goldmemory.cz/
http://www.memtest86.com/
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2009 - 10:46 #2
OK. Desværre er mit engelsk ikke så godt, findes der et testprogram på dansk?
Mvh. Arne
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 11:00 #3
Det skulle ellers være meget nemt og køre programmet, men kopier
teksten over i Google klik på sprogværktøjer til højre på siden, så bliver det oversat, nogenlunde.
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2009 - 11:02 #4
Testen kører nu.Efter ca. 60% er der ingen fejl. Jeg venter med at vende tilbage til testen er udført. Mvh Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2009 - 11:20 #5
Nu har jeg kørt en test på det først sted du anbefaler. Testen hedder
All unused RAM.
Vi er nu over 105% og der er ingen Errors.
Den fortsætter og er nu på 105,2 %.
Arne
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 12:49 #6
Det er da fint at du ikke har fejl på dine ram, prøv så lige at køre en sfc /scannow.
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2009 - 15:39 #7
Jeg kommer ikke ind på en forhøjet kommandoprompte, men på en sort Dos promt. Her kommer jeg ikke videre fordi (som bliver skrevet) står, du har ikke administratonsret. Det mener jeg dog jeg har.
Arne
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 16:13 #8
Prøv om du kan få lov til at køre en chkdsk.
http://www.gratisupload.dk/download/23964/
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. februar 2009 - 10:14 #9
Der står så: Du skal køre i forhøjet tilstand, du har ikke tilstækelige rettighedder.
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. februar 2009 - 10:20 #10
Nu har jeg fundet ud af, at køre som administator. Man skal højreklikke på komandopromt ikonet. Der kan væklge at køre som administator. Jeg vender tilbage.
Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. februar 2009 - 10:40 #11
Nu har jeg kørt CHKDSK, og den skriver følgende:

Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Windows\system32>chkdsk
Filsystemtypen er NTFS.
Diskenhedsnavnet er BOOT.

Advarsel: Parameteren /F er ikke angivet.
Chkdsk kører i skrivebeskyttet tilstand.

CHKDSK kontrollerer filer (trin 1 af 3)...
  177728 filpost er behandlet.
Kontrollen af filer er fuldført.
  425 store filposter er behandlet.
  0 beskadigede filposter er behandlet.
  0 EA-poster er behandlet.
  68 genfortolkningsposter er behandlet.
CHKDSK kontrollerer indeks (trin 2 af 3)...
  218016 indeksposter er behandlet.
Kontrollen af indeks er fuldført.
  0 ikke-indekserede filer er behandlet.
CHKDSK kontrollerer sikkerhedsbeskrivelser (trin 3 af 3)...
  177728 sikkerhedsbeskrivelser er behandlet.
Kontrollen af sikkerhedsbeskrivelser er fuldført.
  20145 datafiler er behandlet.
CHKDSK verificerer USN-journalfilen...
  34947720 USN-byte er behandlet.
Verificeringen af USN-journalfilen er udført.
Windows har kontrolleret filsystemet og fandt ingen problemer.

488384000 KB samlet diskplads.
  79518840 KB i 127066 filer.
    66288 KB i 20146 indeks.
        0 KB i beskadigede sektorer.
    302880 KB i brug af systemet.
    65536 KB i brug af logfilen.
408495992 KB diskplads til rådighed.

      4096 byte i hver allokeringsenhed.
122096000 allokeringsenheder i alt på disken.
102123998 allokeringsenheder til rådighed på disken.

C:\Windows\system32>

Arne.
Avatar billede arnepedersen Forsker
17. februar 2009 - 09:22 #12
Det ser ikke ud til I kan hjælpe, ærgerligt.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. februar 2009 - 11:48 #13
Hvad så silbidor, har du opgivet mig?
/Arne
Avatar billede Jensen DK Novice
22. februar 2009 - 14:18 #14
Du skal kører chkdsk /f/r husk afstan mellem chkdsk og /
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. februar 2009 - 10:45 #15
Nu har jeg kørt en chkdsk /f/r, og resultatet siger alt i orden.
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. februar 2009 - 10:57 #16
Jeg har haft 2 eksterne harddiske tilsluttet. De har begge været Fat 32, nu har jeg fjernet 1, og ændret den anden til NTFS. Det hjalp ikke. Sikkerhedsprogram er F Secure. Jeg har fjernet alt BullGuard, som Pcen indeholdt ved købet.Ellers har jeg kun alm. programmer installeret.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. februar 2009 - 13:19 #17
Det er muligt at eneste løsning bliver at geninstallere Windows, husk hvis du har billeder eller dokumenter som du ikke vil miste så tag backup.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. februar 2009 - 15:56 #18
Ja det er ærgerligt, for jeg har kun en applicatioon & support disc, og den bringer min computer tilbage til det den var da jeg købte den. Det vil sige alt skal starte forfra, og mine programmer og bank, mailinstillinger m.m. bliver fjernet.
/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. februar 2009 - 08:39 #19
Nu ryger den til Medion. Den er også begyndt at brumme ved opstart.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. februar 2009 - 12:42 #20
Ok så begynder det måske at gå fremad, held og lykke.
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2009 - 09:08 #21
Jeg vender tilbage når jeg har fået computeren igen.
Avatar billede jschultz_danmark Nybegynder
04. april 2009 - 13:05 #22
Jeg har præcis samme erfaring på 2 forskellige pc'ere (begge Medion, den ene sprit-ny).

Fra tid til anden vil pc'en fryse efter at Intel-startskærmen, den kommer aldrig til BIOS-load, og det eneste der er at gøre er at slukke pc'en og prøve igen.

Den ældre af de 2 pc'ere opfører sig om om der er en løs forbindelse et eller andet sted - enkelte gange har en fuldstændigt død pc kunnet 'låses op' ved at rykke/presse alle stik og kabler inden i på plads'; men 3 besøg hos Medions supportdesk har ikke hjulpet.

Ift denne tråd har jeg faktisk forsøgt at geninstallere WinXP; men maskinen fejler alligevel. Jeg tror ikke det er OS'et; men et eller andet HW-mæssigt?
Avatar billede jschultz_danmark Nybegynder
04. april 2009 - 15:41 #23
Prøv at koble alle stik, (skærm, usb, keyboard, mus osv.) fra inden du trykker på On...

Fejlen skyldes sandsynligvis en underdimensioneret eller gammel/fejlbehæftet strømforsyning.

(Jeg har lige være i kontakt m. Medion for 4'de gang, og da de nu har prøvet selv når pc'en ikke vil komme forbi første billede (Intel-logoet), kom svaret med det samme: 'Kobl alt fra, tænd og kobl det hele til igen).

Hvis kuren virker, er det fint og vi kan komme videre; men det er surt hvis strømforsyningen ikke er stor nok og ret besværligt at koble fra og til i tide og utide, så jeg forfølger den nok videre hos Medion Support.
Avatar billede HansBach Nybegynder
11. juni 2009 - 18:32 #24
Hej. Til alle jer der har problemer med frysende aldi stationære
pcer, så er her min erfaring. min aldi pc en p4 2,66 Ghz
fik den ide at den periodisk ikke ville starte,
den viste godt nok windows billede, men kom ikke vidre.
jeg har haft adskilt netdelen. og der var en kondensator der
havde en kold lodning jeg har nu loddet den og inst windows igen
det ser ud til at den virker nu.

Så jeres løsning er måske en ny netdel.
Avatar billede Helle9 Nybegynder
20. januar 2010 - 23:02 #25
Hej, Jeg har samme problem med min nye Aldi Medion PC, købt for ca. 2 måneder siden, som kører Windows 7.

Den fryser konstant i alle applikationer og selv task manager kan ikke startes, så går skærmen i sort og jeg må forsøge med alt + control + delete for at få task manager frem.

Internettet hopper hele tiden af. Den kører trådløst og det var håbløst, så købte jeg en Jensen stift til trådløs forbindelse og det gik en lille smule bedre. Den hopper stadig af ca. hver 20. minut. Den er koblet op til en trådløs router (via Jensen stift). Routeren er koblet direkte via kabel til en router i vores kælder. Vi har 2 andre computere i huset som også kører trådløst på samme forbindelse og her er der ikke problemer i samme grad andet end at nettet er langsomt.

Men computeren sidder i en samle stikdåse. Kan der være problemer med strømforsyningen, hvis den ikke sidder alene i stikket?

Er der nogle progammer du kan anbefale som jeg kan køre for at checke om alt fungerer som det skal?

På forhånd tak.
Helle
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. januar 2010 - 00:09 #26
Helle jeg sendte den til Medion, og da jeg fik den retur var den OK.
De påstod de ikke havde gjort noget, men jeg kunne se den var repareret i Tyskland.
Jeg er sikker på det er ramblokkene der skal udskiftes, det har jeg hørt fra andre der havde samme problem.

Prøv at downloade CCleaner. Det kan rense din PC.
Mvh. Arne
Avatar billede Helle9 Nybegynder
21. januar 2010 - 06:46 #27
Hej Arne,

Tusind tak for dit svar!

Igår gik det helt galt - nu kan den slet ikke komme på nettet. Jeg må kontakte Medion, som du siger, og returnere computeren til reparation.

Mvh
Helle
Avatar billede Concentus Nybegynder
06. februar 2010 - 19:54 #28
Hej Arne.

Lige precis din type PC har voldt en del problemer fra starten af...

Efter at ServicePack 1 for Vista blev frigivet samt mere RAM installeret og en efterfølgende reinstallation hvor efterfølgende den medfølgende virussoftware blev afinstalleret som det første efterfølgende og herefter så alle Microsoft updates installeret, så kørte denne model perfekt og i dag løber den rigtig stærkt efter at jeg har installeret på en helt ren flade en Windows 7!

Jeg fik aldrig efterfølgende et eneste nedbrud med Vista!

Du er velkommen til, at vende tilbage hvis den stadig driller...

Mvh. Gert
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. februar 2010 - 08:54 #29
Alle tiders, jeg har også formateret min pc og installeret vindows7. Nu kører den som en drøm.
Lige en ting, du skriver computeren har fået flere ram, Medion fortalte, at den ikke kunneopraderes til mere end 2,0 Gb. Er du venlig at fortælle lidt om det, da jeg bl.a. bruger den til at redigere video. Hvilke ram har du installeret? Og er det Medion der har gjort det?
Mvh. Arne
Avatar billede Concentus Nybegynder
08. februar 2010 - 11:01 #30
Jeg må huske forkert hvis den kun understøtter 2 Gb RAM! Jeg har haft så mange PC'er i hænderne, så det sker jo.

Men det er ikke et problem, du aktiverer bare ReadyBost, så har du den memory du skal bruge til f.eks. din videoredigering!

Se mere på linken her: http://www.readyboost.dk

Jeg anvender selv ReadyBost på min bærbare med en 4 Gb RAM USB-nøgle og det virker!

Og det har intet med sagen at gøre men se ved lejlighed lidt nærmere på TerraTec H5 USB TV-tuner. Det er en DVB-T, DVB-C med HD support, analog TV-tuner og radio samt digital videorecording, tilbehør mv. En rigtig lækkerbisken!

Jeg har selv deres PCI DVB-C tuner i min PC og får af denne vej det digitale spejl fra YouSee... vi må jo spare inden der købes nyt TV!
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. februar 2010 - 11:48 #31
Hold da helt op en go´ide. Jeg har lige prøvet med en usb enhed på 4 gb. Min pc flyver. Tusinde tak, nu vil jeg se om jeg kan redigere HD i Pinnacle 14, den arbejdede forfærdelig langsomt før.
/Arne