Avatar billede jakes85 Nybegynder
26. februar 2009 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ask.com har indtaget adresselinien i Internet explorer

Kan ikke fjerne Ask.com søgetjeneste fra min Internet exporer adresselinie

Mit problem er:
hvis jeg ikke skriver www. foran den ønsket hjemmeside, bliver jeg sendt ind på ask.com, som så har foretaget en søgning på navnet.

jeg vil gerne undgå at skulle skrive www. foran webadresserne, og så vil jeg i øvrigt slet ikke have noget med ask.com at gøre. Så hvis pc'en skal komme med foreslag, ville google være det foretrukne.

Jeg har afinstalleret ask.com toolbar i tilføj/fjern programmer, da jeg åbenbart også havde fået sådan en.

Men det er stadig ask.com den bruger hvis jeg skriver søgeordet i adresselinien.

hvordan stoppes dette..?

PS.
Har fundet ud af, at "learner" har haft samme problem i mozilla firefox d. 07. december 2008, har prøvet at læse besvarelserne til dette indlæg, men har ikke kunne bruge f-arn's besvarelse.
(http://www.eksperten.dk/spm/855605)

På forhånd Tak.
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
26. februar 2009 - 16:39 #1
Internetindstillinger -> Generelt -> Søg -> Skift indstillinger

Der burde du kunne vælge din foretrukne søgemaskine...
Prøv og se om det kan hjælpe dig...
Avatar billede jakes85 Nybegynder
26. februar 2009 - 17:07 #2
Kan ikke umiddelbart finde søg?

Måske jeg skal sige at jeg kører windows xp.

Jeg går ind i kontrolpanel->internetindstillinger -> vælger faneladet generelt. her kan jeg vælge: - startside, -cookieindstillinger, osv.

Men ingen søg/søgeindstillinger.
Avatar billede f-arn Guru
26. februar 2009 - 17:31 #3
Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet
Avatar billede jakes85 Nybegynder
26. februar 2009 - 17:48 #4
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:36:39, on 26-02-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fujitsu Siemens Computers\Mobile Software Suite\Common\UiMdmTip\UiMdmTip.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\DNA\btdna.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\RegTool\RegTool.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Fujitsu Siemens Computers\Manageability\HaMDevMg.exe\1.00\HaMDevMg.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgnsx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Fujitsu Siemens Computers\Manageability\CnMdKHkH.exe\1.00\CnMdKHkH.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Jacob H. Simonsen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://dk.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: DefaultSearchHook Class - {C94E154B-1459-4A47-966B-4B843BEFC7DB} - C:\Programmer\AskSearch\bin\DefaultSearch.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [COMImpersonator] C:\Programmer\Fujitsu Siemens Computers\Mobile Software Suite\Common\UiMdmTip\UiMdmTip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Programmer\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [RegTool] C:\Programmer\RegTool\RegTool.exe -boot
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://c:\PROGRA~1\Office\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Programmer\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\Office\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4A7AF381-148E-4BD7-B762-894882C92134} (WebMedia Control) - http://192.168.0.250/wvasetup.exe
O16 - DPF: {673204A0-F8B3-4090-8506-80658C5D02C6} (WebVideoCtrl Class) - http://192.168.0.18/nwcv3setup.exe
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Fujitsu Siemens Computers HaMDevMg.1.00 (HaMDevMg.1.00) - Fujitsu Siemens Computers - C:\Programmer\Fælles filer\Fujitsu Siemens Computers\Manageability\HaMDevMg.exe\1.00\HaMDevMg.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe

--
End of file - 6756 bytes
Avatar billede jakes85 Nybegynder
26. februar 2009 - 18:06 #5
Har i øvrigt opdateret IE, så jeg nu kan skifte indstillingerne for søg, som freddy_dk foreslog, men uden succes.
Ellers tak
Avatar billede f-arn Guru
26. februar 2009 - 18:25 #6
Start HijackThis, klik på 'do a system scan only' og sæt mærke ved denne:

R3 - URLSearchHook: DefaultSearchHook Class - {C94E154B-1459-4A47-966B-4B843BEFC7DB} - C:\Programmer\AskSearch\bin\DefaultSearch.dll

Luk alle andre vinduer og klik 'fix checked'

Genstart og prøv igen.
Avatar billede jakes85 Nybegynder
26. februar 2009 - 18:42 #7
genialt.
Du er kongen f-arn.

Skriv som svar. og du skal få dine point.

Tusind tak.

super program iøvrigt.
Avatar billede f-arn Guru
26. februar 2009 - 19:15 #8
Ja - hvis man ved hvordan man bruger det. Ellers er det ret 'farligt'.