Avatar billede mcpeterc Nybegynder
09. marts 2009 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Data reovery - Vigtigt

Hej alle.

Jeg skulle hjælpe min far med at flytte nogle dokumenter og billeder over i hans nye PC. Jeg tilsluttede hans gamle IDE disk i den nye PC og der stod en røgsky op fra disken. Jeg kan se der er en chip der er brændt af.

Når jeg tilslutter disken vha en IDE til USB konverter så siger windows at der er ny hardware fundet. Jeg kan også se disken i Diskhåndteringen men den kan ikke initialiseres.

Nu har jeg sendt den til et firma, og de siger at de sagtens kan genskabe alle data, men det vil koste 6000kr + moms.

Mit spørgsmål er så, om der findes værktøjer der kan tilgå disken, selv om windows ikke kan initialisere den?
Avatar billede haverslev Novice
09. marts 2009 - 13:24 #1
Du kan ikke umiddelbart selv hente data ud af den.
Men du kan finde en harddisk af samme typt/model og så skifte printet over på den defekte.
Ellers er der kun externe firmaer som f.eks
http://www.ibas.dk/

Men du kan jø prøve at bruge lidt tid på at få adgang til den via denne gude:
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. marts 2009 - 13:36 #2
Som haverslev siger....find en tilsvarende HD behøver ikke engang at være samme størrelse blot samme serie og selvfølgelig producent. Tag printet flyt over og tilslut den, tag så de data du skal bruge og sæt printet tilbage på den du tog det fra. Jeg har selv gjort dette for en del kunder igennem tiden som har haft en HD de vill have noget fra før den blev destrueret.

Håber du får det til at virke
Avatar billede olai Juniormester
09. marts 2009 - 14:09 #3
kigger lige med for at høre om det lykkes med metoden med printet...
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
10. marts 2009 - 09:44 #4
GOD DAMMIT motherf...

Jeg havde lavet (muntlig selvfølgelig) en aftale med dataservices.dk om de ville give mig et gratis bud på hvad det skulle koste. Nu fik jeg så hans tilbud på mail hvor der står:

det koster 6000 + moms "Hvis ikke du benytter dig af tilbuddet vil der komme et gebyr på 2500kr ex moms"

Jeg kontaktede ham og  han undskylder med at han ikke kunne få fat på mig i fredags, så de var begyndt at trække data ud.

Sådan et møgsvin, ja undskyld mit sprog - hold jer fra dem!!

Det er ellers en skam, for jeg har en disk lige nøjagtig magen til :(

haverslev og kaffefisk(? hehe)smid svar så deler vi
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 18:42 #5
Er jeg kad af at høre for det ville have virket. jeg har som sagt brugt denne mulighed flere gange igennem tiden.