Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
07. april 2009 - 20:01 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Uægte Microsoft

Jeg har gennem 1 måned ca. fået et pop-up med at min Microsoft er uægte.
Jeg har kvittering, ægthedsbevis, cd, hvad gør jeg. Det er købt iZitech computer, sept. 06. Jeg er forvirret.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2009 - 20:06 #1
Er den fuldt opdateret via Windows update?
07. april 2009 - 20:13 #2
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
Avatar billede haverslev Novice
07. april 2009 - 20:23 #3
Det behøver ikke at være selve styresytemet der brokker sig, men dit office
Har været udefor et par stykker, der f.eks har kørt med Office 2003 eller Office XP og har lavet en eller anden form for opgradering via MS update, (genuine microsoft software ).
Så måske er det dit installerede offices der er galt med, det er måske en udgave der er installeret på flere maskiner.
Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
08. april 2009 - 18:09 #4
Ja den melder at det er Office, noget med validering???
Den er kun instal på vores.
Har nogen et råd til hvad jeg gør - og hvad vil det sige når den så er "uægte"?? Jge er ikke helt med på alle de tekniske udtryk, sorry
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 18:29 #5
Med uægte menes, at den installerede version ikke svare overens med den installerede nøgle.

Prøv at tjekke din version her i nedenstående link.
Hvis det er en office der er leveret med pc,
så klik på: Purchased pre-install with computer
hvis købt i løs æske, så klik på: Purchased retail
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/office/default.aspx?displaylang=en

http://www.microsoft.com/genuine/office/FailureScenarios.aspx?displaylang=da

Hvis du stadig har problemer, så kontakt Microsoft:
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 18:34 #6
Hvis du har købt dit "skriveprogram" office i en butik, kan du kontakte Microsofts support og få dem til at kigge på det. Hvis du har fået det af en ven, eller hentet det, er det ulovligt og det er det den prøver at fortælle dig.

Men hvis du har købt det i en butik så kontakt Microsoft. :)
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 18:44 #7
LOl og det mener du kan lægge et svar på, læser du ikke andres indlæg ?
Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
08. april 2009 - 18:51 #8
ja det er købt i en butik. Kvittering har jeg. SÅ må jeg kontakte microsoft, men foregår det altid på engelsk, der kan jeg ikke fange de teksniske udtryk.
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 19:14 #9
Mange artikler fra MS er på enegelsk og er der nogle på dansk, så er der i tvivlspørgsmål om korrekt oversættelse, henvisning til den engelske.
Så derfor er de flest korrekte artikler på engelsk :)

Ja, når det er køb via butik, så kontakt MS - tidligere lagt link

http://office.microsoft.com/da-dk/FX101538731030.aspx
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 19:17 #10
Øhm. Microsofts support er altså også på dansk. Grip telefonen...

Ja haverslev. Hvis den er uægte er han blevet snydt / har udført en ulovlig handling!

Hvis den er ægte, altså købt i en butik, skal han kontakte Microsoft. Hvor svært kan det være.

Ingen grund til at gøre det besværligt.
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 19:24 #11
ØHH, nu er det artiklene vi snakker om !

Og selvom man ringer til det danske nummer, så er det liges såvel en dansker, en normand eller englænder man kan komme til at tale med - det har jeg selv været udfor flere gange :)

bentzen92 > pointer blot at du IKKE læser andres indlæg :)
Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
08. april 2009 - 19:26 #12
Jamen jeg prøver kontakt til micro - jeg er så ikke en "han" men ok, jeg er glad for alle svar, men stop dog med at hugge på hinanden.
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 20:08 #13
Lidt forklaring.
Som spørger, så lægger man sine indlæg i spørgsmålet - som kommentar
Svar er mere ment som en korrekt løsning på problemet og et "svar" kan spørgsmålet lukkes på - enten ved at spørger acceptere eget svar, hvis ikke der er kommet et brugbar svar/løsning.
Eller en af deltagerne har lagt en korrekt løsning via svar og der kan sættes et flueben udfor den/dem i "Accepter dette svar" og derefter klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.:-)
Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
08. april 2009 - 20:11 #14
ok - og tak. Helt nyt forum
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 20:19 #15
Ja, kan se du er oprettet som bruger d. 7. april 2009 kl. 19.56
Velkommen til :)
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:30 #16
Hvor står der at man skal kontakte microsoft i de andre indlæg, inden? Ser bare en masse links. Men nok om det. Hvis jeg har lavet en fejl og skrevet det samme som en før mig, så beklager jeg.
LUKKET, håber jeg. Krig løser ikke folks problemer med it ;)
Avatar billede torbend Nybegynder
10. april 2009 - 23:13 #17
Bentzen92:

Tag det roligt... Vi er sgu alle lidt mavesure herinde nu og da :-)

Vi er alle nybegyndere på et eller andet tidspunkt!

Du har ret - Kontakt Microsoft hvis du har rent mel i posen!
Hvor svært er det lige?

Nu kan jeg jo være ligeglad for jeg kører Linux!
Jeg beklager jeres Microsoft problemer med validering og sindsyge priser!

Hilsen Torben
Avatar billede torbend Nybegynder
10. april 2009 - 23:28 #18
Med den sædvanlige risiko for at blive "punket" herinde - ja så skriver jeg søreme et svar!

Skift til Linux. Det er gratis og langt lettere end du tror.

Det er bare så meget hurtigere end MS!

Hvis du spørger så tror jeg at HelgeC hjælper dig (han er i øvrigt den suverænt mest seriøse herinde).

Ellers skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan :-)

Henviser lige til det jeg skrev før om at kontakte Microsoft!

Hilsen Torben
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2009 - 08:25 #19
Nu er det hverken noget med krig eller et linux eller andet det drejer sig om - spørgsmålet lyder:

Uægte Microsoft
Jeg har gennem 1 måned ca. fået et pop-up med at min Microsoft er uægte.
Jeg har kvittering, ægthedsbevis, cd, hvad gør jeg. Det er købt iZitech computer, sept. 06. Jeg er forvirret.

Jeg kommentere i #3  - at det højst sansynlig er office den er galt med og ikke styresytemet.

I  #5  giver jeg forskellige forslag - INCL. kontakt til MS
Avatar billede juleaftensdag Nybegynder
12. april 2009 - 09:17 #20
Ok med at skifte til noget andet, men det har jeg slet ikke forstand på. Jeg må stadig prøve at kontakte Microcoft først, men skal jo også på deres hjemmeside svare på en del (jeg måske har svært ved?), savner et link, hvor jeg helt enkelt bare kunne maile mit problem til dem på.
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2009 - 21:55 #21
Du skal da ikke skifte til Linux, det er jo ikke styresytemet der er dit problem, tror at torbend blander tingene lidt sammen her :)
Hvis du skal have andet så er det vist open office for at erstatte office :)

Når du har købt og betalt for dit office, så skal det også virke virke efter hensigten, og det er derfor MS$, at problem at du efterfølgende får et korrekt fungerende program.

Prøv at tjekke om den installerede office nøgle stemmer overens med den du har på licencbeviset. Hvis de er ens, så kontakt MS
Dette program kan vise dig den installere office nøgle.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/