Avatar billede renehansen Nybegynder
05. maj 2009 - 14:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netdreve forsvinder

Hej Venner.

Står med et mindre problem her mine brugers netdrev forsvinder efter at brugerne er logget ind. Hvilket vil sige de har logget deres drev med en netuse og det kører fint, indtil deres drev pludselig fjernes. De er helt slettet og ikke bare autodisconneted, de skal derfor logges af og på igen for atter at få drev på.

Nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre her.
05. maj 2009 - 18:06 #1
... 'fjernes' - straks efter Login ? Eller 'i løbet af dagen' ?
Avatar billede renehansen Nybegynder
11. maj 2009 - 19:28 #2
Hej Karise.

Det fjernes i løbet af dagen.
11. maj 2009 - 19:45 #3
... der ka' jo være mange parametre.
Er det en 'rigtig' server der mappes til ?
Avatar billede renehansen Nybegynder
13. maj 2009 - 12:57 #4
Ja, det er en Windows 2003 server.
login.bat ser således ud

@ECHO OFF

net use * /delete /y
net use f: \\server\mappe /persistent:yes
net use u: \\server\brugere$\%username% /persistent:yes
14. maj 2009 - 19:08 #5
Hmmm...

Det ser jo rigtigt ud...

Samtidig for 'alle' brugere ?
Avatar billede renehansen Nybegynder
16. maj 2009 - 09:55 #6
Nej det er ikke alle der mister drev samtidigt.
Avatar billede renehansen Nybegynder
16. maj 2009 - 09:55 #7
Hov var ikke meningen det skulle være et svar  :)
16. maj 2009 - 10:30 #8
Hmmm... andre i denne tråd ?

(Det _kan_ være at du skal genopslå spørgsmålet i kategorien "netværk" ?)
Avatar billede mortenmoss Nybegynder
18. maj 2009 - 21:26 #9
Hvis det "kun" er enkelte brugere som mister deres drev i løbet af dagen, og der ikke er sammenhæng i tidspunktet, ville jeg kigge i brugerens event log på det pågældende tidspunkt.

Kunne man forstille sig at det er en eller anden meget simpel virus, eller et program som til sidst bliver bedt om at køre en "NET USE * /d /y" ??
Avatar billede renehansen Nybegynder
09. juli 2009 - 12:22 #10
Hej Morten.

Har haft den samme mistanke, så et program der kan monitor efter netuse commands ville være super.  :)
Avatar billede renehansen Nybegynder
02. september 2015 - 11:16 #11
Lukker tråden, vi endte med at skifte routeren, som viste sig at være problemet.