Avatar billede Pinelle Nybegynder
12. maj 2009 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun lokalt netværk med windows vista trådløs!

Hej med jer!
Jeg har lige købt en dejlig HP computer med windows Vista for en måneds tid siden. Problemet er dog at jeg ikke kan bruge mit trådløse netværk - den vil kun oprette forbindelse lokalt. Når jeg diagnosticerer siger den enten at værten ikke kan "pinges" eller at der er en firewalls indstilling der ikke er opsat korrekt. Dette er både et problem herjemme (hjemme-netværk) og når jeg f.eks. er på skolen (offentligt neværk).
Er der en der har et tip til at løse problemet?
Avatar billede j3ppah Novice
12. maj 2009 - 12:59 #1
Har du husket at sætte din ip på det trådløse kort til DHCP i stedet for statisk ?
Avatar billede Pinelle Nybegynder
12. maj 2009 - 13:03 #2
Nej, jeg er virkelig ikke super god til computere :( Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Pinelle Nybegynder
12. maj 2009 - 13:07 #3
Når jeg kigger under Detaljer om netværksforbindelse, så står der DHCP er aktiveret ..
Avatar billede j3ppah Novice
12. maj 2009 - 13:23 #4
åben denne computer.
skriv ->
Control Panel\Network and Internet\Network Connections
i addresse linien i toppen.
Tryk enter ->
Højreklik på den der hedder wireless eller ligenende ->
Tryk properties (egenskaber) ->
dobbeltklik på Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) ->
check om de begge er sat til obtain address automaticly ->

For kan godt være det kun er på dit kablet netkort den er sat til dhcp.

Check det og vend tilbage.
Avatar billede Pinelle Nybegynder
12. maj 2009 - 13:35 #5
Jeg checkede det, og den var ikke sat til automatisk i begge to - det gjorde jeg, genstartede nettet og nu virker det!! Tænk at det bare var så simpelt!

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede Pinelle Nybegynder
12. maj 2009 - 13:36 #6
Hvordan gir jeg dig de der point? ;)
Avatar billede j3ppah Novice
12. maj 2009 - 13:53 #7
Hehe, tænkte nok det var det der var problemet ;)...
Smider et svar nu her, så kan du acceptere svar liger over boxen du skriver i. og så trykke opret.