Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
19. maj 2009 - 11:54 Der er 17 kommentarer

Oprette en indholdsfortegnele af appendiks seperat fra den normale indholdsfortegnelse

Hej

Vi er i fuld gang med at skrive rapport og kommer nu op på så mange sider, at appendiks skal printes som en bog for sig selv.

Det vi ønsker er at have appendiks med i den normale indholdsfortegnelse, hvilket er gjort.

Derudover ønskes en separat indholdsfortegnelse over appendiks i starten af appendiks. Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:33 #1
hvilken dokumentklasse taler vi om?

(hvad skriver I om siden appendix bliver så stor?)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
19. maj 2009 - 12:39 #2
Det er memoir-klassen vi benytter.

Vi dimensionerer en kran, så der er cirka 100 sider rapport og 100  siders appendiks med beregninger :)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:40 #3
hmm, jeg kigger lige på det efter frokost. Skriver I det pt. i \'et dokument?
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
19. maj 2009 - 12:47 #4
Ja, det hele er samlet i ét dokument. Vi henviser på kryds og på tværs gennem hele rapporten og til og fra appendiks. Velbekomme
Avatar billede aliaz Nybegynder
19. maj 2009 - 14:25 #5
I har den mulighed at splitte rapporten og bilagsrapporten ad. Det betyder at I får en master-fil til både rapporten og bilagsrapporten og kan gøre med hver af dem som I vil (herunder tilføje \tableofcontents* i bilagsrapporten).

Alle de henvisninger I har på kryds og tværs skal naturligvis stadig virke, hvilket kan gøres med kommandoen \externaldocument{<navn på bilagsrapport>}, som placeres efter I har inputtet preamble.

Det kræver at I benytter pakken "xr". Det hele kunne i et lille eksempel se således ud:
______

Hovedrapport:

\input{preamble}
\usepackage{xr}
\externaldocument{bilagsrapport}
\begin{document}

\tableofcontents*

\mainmatter

\input{...}

\bibliography{bibtex/litteratur}

\end{document}
___

Bilags/appendiks-rapport:

\input{preamble}
\usepackage{xr}
\begin{document}

\tableofcontents*

\appendix

\input{...}

\bibliography{bibtex/litteratur}

\end{document}

Nogen chance for at I studerer på AAU?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 14:39 #6
Man kan lave mange sjove ting med memoir, gør dette som I ønsker?
(hvis I anvender \part i jeres dokument skal det lige modificeres lidt), det er også nemt at fjerne appendix overskrifterne fra den første TOC

\documentclass[a4paper]{memoir}
\usepackage{lipsum}
\cftinsertcode{NORMAL}{}
\cftinsertcode{STARTAPPENDIX}{}

\begin{document}

\frontmatter
\tableofcontents*
\cftinserthook{toc}{NORMAL}

\mainmatter

\chapter{test}

\lipsum

\cftinserthook{toc}{STARTAPPENDIX}

\appendix
\appendixpage

\cftinsertcode{NORMAL}{\settocdepth{part}}
\cftinsertcode{STARTAPPENDIX}{\settocdepth{chapter}}

\tableofcontents*

\chapter{app1 }

\lipsum

\chapter{app2}

\lipsum
\end{document}
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
19. maj 2009 - 14:40 #7
Det kunne være at jeg lige vil prøve det du har der aliaz...

Ja, der er faktisk rimelig stor chance for det. Vi sidder her faktisk lige nu
Avatar billede aliaz Nybegynder
19. maj 2009 - 14:55 #8
Jamen go fornøjelse med det! Der er en lille hage ved det - der udløses en masse warnings omkring krydshenvisningerne, men vi har erfaret, at de kan ignoreres.

Er det ligefrem Rene Holmgaard - tidligere Staby Efterskole - jeg skriver med? :)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
19. maj 2009 - 15:06 #9
Ja, gu er det :) Hvem gemmer sig bag aliaz?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 16:03 #10
Hvad?!, der har min bror gået for en del år siden.
Avatar billede aliaz Nybegynder
19. maj 2009 - 21:04 #11
Jamen det er da Jesper 'Klein'!

Går det godt med studiet og latex'en? Lidt travlhed? :)
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
20. maj 2009 - 16:12 #12
Jeg er lige ved at teste begge metoder, I har foreslået.
Der er fordele og ulemper ved begge.
Ved aliaz' metode får man to dokumenter, der skal kompileres, men det er forholdsvist enkelt og hurtigt at sætte op.

Ved daleif har jeg problemer med at indholdsfortegnelsen ved appendiks trækker overskrifter fra min frontmatter med - det ønsker vi ikke. Men alle sider er i ét dokument, hvilket vil være at foretrække.

daleif: Hvordan siger du, at du fjerner TOC over appendiks i den første TOC?
Avatar billede aliaz Nybegynder
20. maj 2009 - 17:09 #13
Jeg har også kun problemer med brug af \cftinserthook. Det gav forskellig output fra build til build og det ryddede også alle mine bookmarks.
Avatar billede aliaz Nybegynder
28. maj 2009 - 19:28 #14
Sker der noget i sagen Rene? :)
Avatar billede aliaz Nybegynder
03. januar 2013 - 20:46 #15
Du skal da vist have lukket denne tråd, Rene...
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
10. marts 2013 - 17:59 #16
Hej og undskyld ventetiden/evigheden
Jo aliaz, Jesper, jeg synes at vi skulle få lukket den tråd!

Vi benyttede os af XR pakken som aliaz foreslog, og det virkede alt sammen som det skulle - tak! :)

Så aliaz, smider du ikke lige et svar at lukke tråden på?
Avatar billede aliaz Nybegynder
11. marts 2013 - 09:03 #17
Bedre sent end aldrig at få ryddet op i tråde på eksperten :)

Jamen velbekomme! Glad for at kunne hjælpe!