Avatar billede mcwagner Juniormester
26. maj 2009 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke fjerne skrivebeskyttet mapper

Hej derude.

Jeg har et stort problem med min nye computer. Jeg kan ikke slå mine skrive beskyttet filer fra, når jeg prøver at fjerne fluebenet og trykker anvend, kommer den bare igen. Jeg har søgt lidt på nettet. og fandt ud af noget med at man kunne gå i kør, og skrive cmd, og net user administrator /active:yes, men så står der bare fejl 5. Jeg er logget ind som administrator, er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. maj 2009 - 20:02 #1
Hej..

Prøv i fejlsikret tilstand..
26. maj 2009 - 20:35 #2
Mht. [fejl 5]
http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1

Bemærk - citat:
For at aktivere Administrator-kontoen åbner man Start-menuen og klikker på Alle programmer og derefter på Tilbehør. Her finder man programmet Kommandoprompt, som man højreklikker på og vælger Kør som administrator...

Derfor - prøv igen...
Avatar billede wicked Juniormester
26. maj 2009 - 20:35 #3
Kører du XP eller vista ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. maj 2009 - 20:43 #4
Hvis du kører Vista kan du også prøve at sætte UAC fra..
Avatar billede cmoz Praktikant
26. maj 2009 - 22:19 #5
Er det flag du prøver at fjerne greyed out?

Så er det nok "bare" tri-mode read-only flag du ser.

Det viser blot at i mappen er der en fil som er read-only eller at det er en mappe som har et "customized view".
Dvs. det flueben styrer ikke read-only, det viser blot at nedenunder i mappen er der en fil eller filer som f.eks. har read-only sat. Dette er et bevidst designvalg fra Microsoft side, se mere her:

http://redmondmag.com/articles/2004/01/01/rally-round-the-trimode-flag.aspx
http://support.microsoft.com/kb/326549/
Avatar billede mcwagner Juniormester
30. september 2014 - 20:04 #6
.