Avatar billede miss-g Seniormester
30. juli 2009 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i min harddisk

Jeg har en 750 GB Seagate harddisk med alle mine dokumenter, billeder og vigtige ting, men noget tyder på at den er gået i smadder og det er rigtigt skidt!

Kan jeg få liv i den igen?

Hvis den er tilsluttet på IDE som disk 2, så hænger windows opstarten og stopper ved "Starter windows".

Jeg har så prøvet at tilslutte harddisken på sådan et kort med IDE stik, og så kan jeg godt starte windows.

Når jeg herefter går ind i f.eks. diskhåndtering, står der blot 128 GB ledig på den defekte disk.

Hvis jeg prøver at åbne den spørger systemet mig om jeg vil formatere den nu og NEJ TAK til det.

Hvad dælen gør jeg?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
30. juli 2009 - 16:03 #1
Indlæser din backup :-)

Prøv at boote på en ubuntu live cd, og se om du kan tilgå dine data der.
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juli 2009 - 16:35 #2
hmm det er lidt sort snak for mig det der. Forstår godt boote op på.... men hvad er ubuntu live cd? Hvad gør den? Skal det hentes på nettet og brændes først?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2009 - 17:16 #3
Det lyder ikke godt det du skriver. Men prøv at bruge programmet
Testdisk, til at se din harddisk. Jeg tror din disk er syg, men
det er da værd at se efter. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Og følg anvisningen her:http://sitecenter.dk/jasveg/testdisk/

Angående Ubuntu, ja så er det en Isofil, som skal brændes til en
bootfil, som kan køres direkte fra et CD/DVD drev.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 17:30 #4
Avatar billede C:\> Juniormester
31. juli 2009 - 13:10 #5
Jeg har i ligende situationer haft god erfaring med R-Studio.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. juli 2009 - 21:49 #6
Når spørger viser så lidt interesse for sit eget spørgsmål,
taber jeg også interessen og hopper af tråden:(
Avatar billede miss-g Seniormester
01. august 2009 - 22:17 #7
off-line: Ja undskyld mig - men jeg havde fødselsdag den 31/7-2009, så havde ikke lige tid. Men dit valg.

Jer andre - takker. Ser lige om nogle af jeres forslag kan redde min harddisk *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
01. august 2009 - 22:27 #8
Hmmm kan se mit næste problem er at jeg ikke ved hvor jeg skal hive 750 GB hen.... jeg må nok købe en disk magen til, så jeg kan hive data ud af den defekte...
Avatar billede miss-g Seniormester
01. august 2009 - 22:56 #9
Hvis man reparerer disken med TESTDISK, så sletter den vel data eller?? Kan forestille mig at der nogle "bad sectors"
Avatar billede miss-g Seniormester
30. september 2009 - 16:21 #10
Jeg endte med at købe programmet GetDataBack.

Er dog ikke helt færdig med at få data ud, håber at kunne få mere ud end det jeg allerede har fået.

Tak for indput.

Lukker