Avatar billede zimmer30 Nybegynder
23. august 2009 - 20:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Explorer bliver mindre og mindre

Når jeg surfer med explorer sker der det at den ved næsten hvert "tryk" mister halv til en hel cm i højden.

Vinduet er statig fuld størrelse, men selv billedet af hjemmesiden bliver mindre og mindre. Til sidst er der kun et par cm som jeg kan se siden på = træls

Er der nogen som har erfaret noget lign. og evt. har en løsning.

Niels
23. august 2009 - 21:19 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Internet Explorer version ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
24. august 2009 - 07:22 #2
Windows XP og Explorer 8
Avatar billede Stenhugger Nybegynder
29. august 2009 - 23:10 #3
Hej,
Jeg ved ikke nøjagtigt hvad årsagen er eller hvad der forårsager det, men jeg ved hvordan det kan løses.
Start Explorer, klik på Funktioner i menulinien, derefter på internetindstillinger og til sidst på Avanceret. Her trykker du på bjælken: "Gendan Avancerede Indstillinger" og til sidst OK.
Så baglæns ud igen - jeg trykkede på OK hver gang til jeg var ude.
Jeg tror også at PC'en skal genstartes - det gjorde jeg og så var problemet løst.
Måske sker det kun med Explorer 8. - Det var min søn, som havde oplevet det en enkelt gang og løst det på den måde.
Med venlig hilsen
Steen
29. august 2009 - 23:15 #4
<zimmer30>: Skal du vide mere ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
31. august 2009 - 12:09 #5
(2 gange F11 har været en midlertidig løsning for mig indtil nu)
Jeg prøver lige forslag fra stenhugger, når jeg kommer hjem i aften.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
07. september 2009 - 19:42 #6
stenhugger forslag virkede desværre ikke - eller kun en ganske kort periode.
Kan det evt. have noget med free avg at gøre?
Jeg installerede det nemlig på min kones computer og straks efter døjede hun også med det
07. september 2009 - 20:00 #7
... jeg har læst et eller anden om det problem OG AVG Free...

Her er en anden mulighed:
http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer/
Altså Afinstall
* AVG Free
Install
* [Avast!]
http://www.spywarefri.dk/software/avast-antivirus-home-edition/

Generelt kan også anbefales -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede Woldbye Nybegynder
18. september 2009 - 14:01 #8
Jeg ved godt at det ikke er en løsning mht explore, men indtil at der bliver fundet en løsning har jeg installeret google chrome.. Og det fungere fint. Det har også "løst nogle andre problemer mht jave etc.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
11. august 2010 - 13:03 #9
Hov... kom lige til at se at jeg havde denne hængende.... undskyld.
Jeg gik over til Chrome også, og det løste problem.
Smid svar => point på vej
11. august 2010 - 13:53 #10
(Til hvem ?)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
13. august 2010 - 16:05 #11
Det var chrome-løsningen som jeg valgte, men mit problem er næsten ét år gammel, og din løsning ville også have løst mit problem (fandt jeg ud af på anden computer)
Jeg giver gerne point til Jer begge.
God weekend, og FORSINKET tak for hjælpen
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
10. marts 2011 - 08:16 #12
Lukning