Avatar billede netnissen5 Novice
31. august 2009 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Topcom wireless USB stick

Hej Experter.

Jeg prøver at få en computer på trådløst netværk, med min "ældre" Topcom SKYR@CER wireless USB stick.
Min router er sat op med WPA2-PSK kryptering.
Computeren kører windows XP. Jeg kan sagtens finde/se min netværk, men når jeg prøver at logge på, får jeg "kun" mulighed for WEB kryptering. Og derfor kan jeg ikke logge på netværket, ØV.
Er der nogen der kan fortælle om jeg hvad jeg skal opdatere, windows / driver til USB trådløs stick og hvordan, eller om det slet ikke kan lade sig gøre, med så gammel hardware.

PFT
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 22:30 #1
Hej
det er driveren til Topcom SKYR@CER wireless USB stick , som du skal finde en nyere af
den må have et nummer ellers er det ikke nemt at finde driveren
og du kan nok kun få wpa og ikke wpa2 ,hvis hardwaren er gammel
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 22:36 #2
Du kan evt. se om du kan finde den her
http://www.topcom.net/downloads/letter/S/114.html
Avatar billede netnissen5 Novice
04. september 2009 - 14:47 #3
Hmmm har ledt efter opdateringer, men driveren på Topcom's hjemmeside er version 1,0 og altså den samme som leveret med USB stick'en.

Hvad kan man så gøre ?

Pft
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. september 2009 - 15:03 #4
hvad hedder den nøjagtigt
nummeret på den
Avatar billede netnissen5 Novice
05. september 2009 - 11:18 #5
Hej.

Det er en Topcom SKYR@CER wireless USB stick (den har ikke yderligere information i navnet)

På æsken står følgende:

Wireless lan
* IEEE 802.11b compliant
* Data rates: 11/5.5/2/1 Mbps auto select
* Security : wired Equivalent privacy (WEP) 64 /128 bit
* Hot plug & play

S/N 1092103410000656

Det er ikke sikkert det kan lade sig gøre, jeg er bare imod at smide ting ud, hvis det bare er mig der ikke kan finde ud af at gøre tingene rigtigt :-)

PFT
Avatar billede jonner40 Nybegynder
05. september 2009 - 19:17 #6
Kan desværre ikke finde en nyere driver ,men hardwaren var også lidt ældre end jeg regnede med
men kan da bruges til netværk uden wpa (åbne netværk , er i mange havne ) hedder nopaynet
Avatar billede netnissen5 Novice
06. september 2009 - 17:22 #7
OK, tak for hjælpen. Nu ved jeg da at jeg ikke kan bruge den til det tiltænkte.

Da jeg også er ny her, kan du måske fortælle hvorfor jeg ikke kan acceptere dine svar ? Og dermed give de 30 point.

Mvh
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. september 2009 - 18:34 #8
Det er først nu at jeg sender dig et svar
god dag