Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Expresscard til Fujitsu AMILO Li 3910

Har fået til opgave, at opgradre en Fujitsu AMILO Li 3910 med et nyt netkort af expresscard typen. Undre mig, at standard typen ikke passer. Har fået fat i et D-Link RangeBooster N 650 Notebook Adapter DWA-645, men det er for stort. Hvofor hvordan og hvorledes? Troede, det var en standard type, eller er man ude i noget rod, med disse expresscard?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 12:39 #1
Der findes 2 slags: expresscard 34 og expresscard 54.
De er hhv. 34 mm og 54 mm brede, og den model kan bruge begge.

Så vidt jeg kan google mig frem til er D-Link RangeBooster N 650 Notebook Adapter DWA-645 af PCMCIA typen ???
Avatar billede thov Forsker
23. september 2009 - 13:56 #2
Og finder du et draft-n netkort med Expresscard tilslutning (Ikke PCMCIA/PC-card), bliver du dybt skuffet over dets præstationer, hvis ikke det kommer fra samme producent som draft-n routeren.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2009 - 13:35 #3
Jeg var ikke klar over, at der findes 2 modeller, men jeg kan ikke få plads til 54 modellen, som D-Link RangeBooster N 650 Notebook Adapter DWA-645 er. Det er som om der ikke er dybte nok til kortet. Skulle den kunne bruge begge modeller, så skal stikket kunne flyttes længere ind i Fujitsu AMILO Li 3910, og det kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2009 - 14:08 #4
kharder - som jeg skrev før, så ser det for mig ud til at det kort du har er af PCMCIA typen????
Avatar billede thov Forsker
26. september 2009 - 14:19 #5
Her er billeder af korttyperne http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard
Det er sandsynligvis den nederste af de tre du har (Cardbus/PC-card/PCMCIA), og det duer ikke.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 01:31 #6
Det tætteste, vi kan komme på et svar er thov's sidste bemærkning, så hvis han vil komme med et svar , så er der 100 point til ham
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 01:35 #7
Har løst problemet med et mini usb netkort, som ikke fylder meget mere end stikket på et usb kabel, også til lige godt 100 kr. Så smutter den på 150 Mb forbindelse.
Avatar billede thov Forsker
30. oktober 2009 - 01:58 #8
Jeg deler med @john_stigers - Der skulle jo forenede kræfter til, før det lykkedes at overbevise dig om, at det var et forkert kort du rodede med *S*.

Men godt du fandt noget du kunne bruge (Og stadig har en express port til overs).
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2009 - 15:21 #9
hæhæ :)