Avatar billede mijaysen Praktikant
05. oktober 2009 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB Mus virker ikke

Hej ekperter.
Jeg har et problem med min USB mus, som virker ganske glimrende på min stationære pc, men ikke på min bærbare. Har kæmpet med det hele dagen. Jeg køre vista på begge maskiner og den finder selv, og installere driveren på min stationær, men på min bærbar siger den at "USB not registred" eller sådan noget. Jeg kan se at den har installeret en slags driver til "Unknown device" og musen virke ikke selvom jeg prøver at opdatere drivere og lign. Men andre gange (få gange) fik jeg den til at virke i en 5-10 min. tid. Andre gange så hakker den HELT VILDT, kan slet ikke styre musen. Hvad kan der være galt?
Avatar billede Vandreren Novice
05. oktober 2009 - 15:46 #1
Måske vil det hjælpe, hvis du fjerner de nuværende drivere til musen og så lade Vista geninstallere dem på ny.

Det kan du gøre ved at fjerne drivere for skjulte enheder (i dette tilfælde mus), når din USB-mus IKKE er sat til. De skjulte enheder er dem, der tidligere har været sat til computeren, men ikke er det længere; Windows husker enhederne, for hurtigt at kunne genkende dem, når de tilsluttes igen.

Guide til at vise drivere til skjulte (= fraværende) enheder, der kan fjernes ved et simpelt højreklik: http://www.vistax64.com/tutorials/80368-device-manager-hidden-devices.html
Avatar billede mijaysen Praktikant
05. oktober 2009 - 17:17 #2
Øøøøhh. Kan ikk rigtig finde den inde i de gemte drivere... Hvad skal den hedde? Allerede inden jeg kan se de skjulte drivere så kan jeg se at jeg har ca. 20 USB-Driveres hvor af ca. 10 er USB-Rod og reste intel ...... USB CONTROLLER AX12 og lign.
Avatar billede mijaysen Praktikant
05. oktober 2009 - 17:21 #3
Har prøvet at slette alle USB driverene uden hjælp. De blev bare automatisk geninstalleret efter genstart...
Avatar billede Vandreren Novice
05. oktober 2009 - 17:39 #4
Jeg mente specifikke drivere til mus, ikke drivere til usb-comtrollere og lignende.

Din mus bliver muligvis kategoriseret som en HID-enhed, se evt. her: http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=867
Avatar billede Vandreren Novice
05. oktober 2009 - 17:40 #5
Figur E på det site, jeg henviste til.
Avatar billede mijaysen Praktikant
11. oktober 2009 - 14:16 #6
Kan ikke finde den nogle steder. Har lige haft en der har lidt forstand på det men han kan heller ikke finde den driver du snakker om... Jeg tror problemet er at jeg har sat den i og ud igen for hurtigt og for mange gange eller sådan noget i den stil
Avatar billede mijaysen Praktikant
20. maj 2015 - 18:12 #7
Gammel tråd uden gyldigt svar, lukker den