Avatar billede MIPetersen Nybegynder
22. oktober 2009 - 22:09 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Outlook - Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren

Jeg er pludselig begyndt at få følgende meddelse i outlook "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministrator".
Fejlmeddelsen startede i IE7, og er der stadig i IE8. Jeg har været inde og checke for opdateringer.
Jeg bruger vista og outlook 2007. Jeg er logget ind som systemadministrator.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2009 - 22:34 #1
Prøv dette:

Åbn IE8 -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Nulstil
Avatar billede MIPetersen Nybegynder
22. oktober 2009 - 22:50 #2
Hej

Tak for svaret. Det afhælper ikke mit problem
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2009 - 23:14 #3
Har du genstartet computeren efter du har nulstillet?
Det glemte jeg at skrive....
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2009 - 23:16 #4
Du kan evt. også prøve at højreklikke på ikonet for Outlook -> Kør som administrator
Avatar billede MIPetersen Nybegynder
25. oktober 2009 - 15:06 #5
Hej

Tak for svarende, men der er intet af det der har hjulpet.
Avatar billede persgu Nybegynder
09. november 2009 - 09:35 #6
Havde samme problem. Det her virker!

Export and import the registry key from another computer
Important This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
322756  (http://support.microsoft.com/kb/322756/ ) How to back up and restore the registry in Windows
Note Use this method only if the earlier instructions for each browser do not work to resolve this problem.
Export the registry key from another computer

  1. Click Start, and then click Run.
  2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
  3. Locate the following registry key: HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile\shell\open\command

  4. Click the command folder.
  5. On the File or Registry menu (depending on your operating system), click Export.
  6. Note the location of where the file will be saved. The registry file can be saved directly to the hard drive or floppy disk.
  7. Type a unique file name, and then click Save.
  8. Quit the Registry Editor.

Import the registry key

  1. Copy the Exported registry key to the desktop on the problem computer.
  2. Double-click the .reg file.

      You receive the following message:
      Are you sure you want to add the information in drive: location file was copied to\file name.reg to the registry?
  3. Click Yes, and then click OK
Avatar billede MIPetersen Nybegynder
09. november 2009 - 22:09 #7
Hej

Tak for svaret, men jeg har prøvet dette uden resultat
Avatar billede finnjohn Nybegynder
26. november 2009 - 15:32 #8
Hej

Jeg har samme problem, og kan heller ikke få det løst med ovenstående.

Skal man afinstallere Outlook og så starte forfra med at installere det igen?

Munter hilsen

finnjohn
Avatar billede janborup Praktikant
31. januar 2010 - 16:20 #9
Hej

Jeg fik problemet efter jeg eksperimenterede lidt med forskellige browere som Firefox og Google Chrome.
Jeg har løst problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Prøv det.

Chears

Jan
Avatar billede finnjohn Nybegynder
01. februar 2010 - 07:45 #10
Det virkede!

Når man er EDB-mongol, er man ikke meget for at kaste sig ind i "så tekniske" ting og sager.

Jeg havde også fået/hentet Google Crome ind på min PC, men slettet den igen. Men åbenbart ikke det hele! Lidt irreterende.

1.000 tak for hjælpen. Så kan vi godt gå ud og rydde sne både i Odense og Karrebæksminde.

Munter hilsen
FINN
Avatar billede janborup Praktikant
01. februar 2010 - 21:20 #11
Det var så lidt...
HUSK at smide pointne ind på min konto.. TAK.
Avatar billede finnjohn Nybegynder
02. februar 2010 - 07:16 #12
Hej
Det er første gang, jeg prøver eksperden.dk - så du må lige hjælpe mig med vejledning omkring overførsel af point.
Jeg har forsøgt at finde noget om det på siden, men forgæves....

:o) FINN
Avatar billede vejmand Juniormester
02. februar 2010 - 08:17 #13
finnjohn >> For det første, du kan ikke give point, det kan kun den bruger som oprettede spørgsmålet.

For det andet, husk at sende dine indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.

For det tredje, her kan du læse alt om hvordan Eksperten fungerer, herunder også point-systemet: http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede finnjohn Nybegynder
02. februar 2010 - 09:03 #14
Tak for hjælpen.
Det husker jeg!
Avatar billede Kleist Nybegynder
10. maj 2010 - 01:13 #15
Hej Jan Borup

Din løsning virkede...TAK for hjælpen.
Steen
Avatar billede brolaeggeren Nybegynder
28. maj 2010 - 14:19 #16
Hej Jan
Jeg har sammr problem som steen og finn ogkan se de fik problemet løst.
Jeg er ved at førsøge samme løsning,men kan ikke finde hverken html eller shtml i HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes.
Jeg klikker på start og skriver redegit i start søgning og klikker på HKEY_CURRENT_USER derefter på software og til sidst på classes. der kommer forskellige ting frem ,men ingen html eller shtml. hvad gør jeg forkert?

Jeg bruger også vista og outlook 2007

Kim
Avatar billede EdwinElowsson Nybegynder
01. august 2010 - 23:00 #17
Det hjalp ikke hos mig Outlook 2003 Windows 7
Avatar billede solveigagnes Nybegynder
13. oktober 2010 - 22:16 #18
Hej ! tusind tak for dit råd.
Det virkede.
Jeg havde haft Google Chrome installeret, men afinstalleret igen. Det er nok alligevel det, der har været årsagen.
Mvh. Solveig
Avatar billede Viffer1987 Nybegynder
05. november 2010 - 16:00 #19
Tak til janborup, jfr. ovenfor!
Avatar billede Geisenberger Nybegynder
05. december 2010 - 11:52 #20
Hejsa.
Det løste problemet hos mig også - 1000 tak ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 07:30 #21
Dette er vel nok det bedste svar som jeg har brugt,
og det virkede i Outlook 2007, i Win 7 (64) home edition

Jeg syntes det skal honoreres

v h
Gerd45
Avatar billede Perlee Nybegynder
03. april 2011 - 16:22 #22
Hej Jan Borup!
Din løsning til problemet "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsning...." er fantastisk - den løste også mit problem.
Fortæl venligst hvordan man giver dig 1.000.000 poin så vil de blive overført til dig. Med et tusinde tak for hjælpen Per L. Le Lavandou, France
Avatar billede MogensAlt Nybegynder
25. april 2011 - 14:38 #23
Problemet opstod efter afinstallering af Google Chrome. Efter geninstallering af Google Chrome (uden at markere den som standard browser) virker Outlook 2010 og Explorer 9 atter, og jeg kan nu klikke på samtlige link i Outlook.

MogensAlt
Avatar billede MoStonecold Nybegynder
11. juli 2011 - 16:22 #24
Hej janborup ,
har haft samme problem og dit svar sidder lige i skabet :-)
Avatar billede MoStonecold Nybegynder
11. juli 2011 - 16:24 #25
Hej janborup ,
har haft samme problem og dit svar sidder lige i skabet :-)
Avatar billede nlm Nybegynder
15. juli 2011 - 11:01 #26
Hej.
Jeg har samme problem, opstået efter windows update og afinstallering af Google Chrome. Win 7 64 bit, Outlook 2010.
Kan ikke finde "HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes" med "html" til sidst. Er de tidligere råd forældede?
Hvad gør jeg?

vh nlm
Avatar billede nlm Nybegynder
15. juli 2011 - 11:33 #27
Hej igen.
Vil lige tilføje at jeg bruger Firefox 5.0 som standard. Jeg har forsøgt geninstallering af Chrome, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg er uerfaren hvad angår indgreb i reg.database eller lign. i PC'ens ædlere dele.
vh nlm
Avatar billede PeterPeter67 Nybegynder
15. juli 2011 - 14:11 #28
Jeg har gennemført JanBorups løsning.
Men er ikke kommet helt i mål.

Nu får jeg et pop-op vindue indeholdende:
Find kædeoversigt:
"søg i dokumenter"
Feltet "filnavn" står åbent for udfyldelse og typen af fil er "eksekverbare filer".

Jeg har prøvet at taste et tilfædligt filnavn og trykke "ok", men der sker intet.

Det er som om den søger efter en fil for at aktivere linket.

Kører windows XP version 2002 service pack 3.

ÆV!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 14:35 #29
Microsoft har lavet et fix til nettop dette problem.
file:///C:/TV/Tips&Triks/Link/MicrosoftFixit50191.msi
Avatar billede PeterPeter67 Nybegynder
15. juli 2011 - 14:57 #30
Tak. Men jeg er temlig ukvik på PC.
Hvordan anvender jeg dit link? Jeg kan jo ikke klikke på det.
Heller ikke kopiere det ind i browseren?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2011 - 15:15 #31
Det var en fejl fra min side forkert link
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823301
Tryk på fix it
Avatar billede nlm Nybegynder
15. juli 2011 - 16:59 #32
Tak, poko1, det sidste fix it link løste problemet hos mig.
vh nlm
Avatar billede PeterPeter67 Nybegynder
15. juli 2011 - 22:41 #33
Også tak herfra - tog lidt tid - men så var den der.
Problem løst. Skønt.
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
12. september 2011 - 23:01 #34
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Sådan skulle løsningen umiddelbart ordnes, men hvad gør man hvis de .html og .shtml filer ikke er at finde de steder hvor de burde være?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2011 - 23:25 #35
Oprettet tor. d. 22. oktober 2009 kl. 22:09:53

man opretter en ny tråd på Eksperten.:-)
Avatar billede ansgar Nybegynder
27. marts 2012 - 21:53 #36
Lever tråden endnu?

- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Sådan skulle løsningen umiddelbart ordnes, men hvad gør man hvis de .html og .shtml filer ikke er at finde de steder hvor de burde være?

Fik "poko1" noget ud af at oprette en ny tråd? og hvad var svaret?

M.v.h. Ansgar
Avatar billede ngr Praktikant
12. juli 2012 - 20:40 #37
Jeg kan ikke finde det her:
Dobbelt klik på  .html key and select Modify...
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juli 2012 - 20:44 #38
Så kan du køre dette fix: http://support.microsoft.com/kb/310049
Avatar billede ngr Praktikant
12. juli 2012 - 21:05 #39
Har jeg også prøvet -uden det hjalp
Avatar billede ngr Praktikant
12. juli 2012 - 21:06 #40
For man skal vel ikke køre det igen efter at man har genstartet?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juli 2012 - 21:15 #41
Er det denne sti du ikke kan finde:
HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile
Avatar billede ngr Praktikant
12. juli 2012 - 21:35 #42
Den har jeg ikke hørt om før, men jeg har heller ikke den ringeste anelse om, hvadjeg skal bruge den til??
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juli 2012 - 21:48 #43
Du bliver nødt til at beskrive dit problem fra bunden.
Får du stadig en fejlmelding når du klikker på et hyperlink i Outlook, eller hvad er problemet?

Hvis du stadig får fejlmeldingen, så:
Hvad er fejlmeldingen ordret?
Hvilken version af Outlook?
Hvilken version af Windows?
Avatar billede ngr Praktikant
13. juli 2012 - 02:36 #44
Problemet er, at jeg - lissom MIPetersen - får meldingen "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren", når jeg klikker på et link i en mail. Outlook 2010 32Bits - Window 7 64 bits
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2012 - 03:06 #45
Og du Har kørt Fixit 50388 som jeg linkede til, og får stadig fejlen?

Hvis ja, er de 2 nøgler som omtales i indlæg #9 i registreringsdatabasen?
Altså disse:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml

Er nøglen jeg omtaler i indlæg #41 i registreringsdatabasen?
Altså denne:
HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile
Avatar billede ngr Praktikant
14. juli 2012 - 19:49 #46
Fejlmelding er, som det står øverst i denne streng: Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren
Outlook 9
Windows 7
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2012 - 19:55 #47
Du bliver nødt til at svare på de spørgsmål jeg stiller i #45 hvis jeg skal have en chance for at hjælpe dig.

Og så skriver du nu Outlook 9
Før skrev du Outlook 2010, er det ikke den du mener?
Avatar billede ngr Praktikant
14. juli 2012 - 20:13 #48
Ja, men jeg tror snart jeg går fra forstanden af at skulle bruge en helvedes masse tid på det rådne lort - efter at have betalt en masse for det. I stedet for at kunne komme til at bruge min computer til at arbejde på den.
FF 13.0.1
IE 9
Windows 7
Outlook 2010

Resten følger.
Avatar billede ngr Praktikant
14. juli 2012 - 20:25 #49
Jeg aner ikke, hvad Fixit 50388 er for noget-
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2012 - 20:35 #50
Jamen jamen, den linkede jeg jo til i #38

Hvis ikke du følger de forslag vi kommer med, giver det ikke rigtig nogen mening at fortsætte......så kan jeg altså godt forstå du bruger en masse tid på dine problemer med maskinen.
Avatar billede ngr Praktikant
14. juli 2012 - 21:19 #51
OK
Avatar billede Bent_Soerensen Nybegynder
05. august 2012 - 17:16 #52
Jeg er helt ny her, men har haft gavn af jeres svar 2 gange! Rigtig mange tak! Jeg vil gerne give point til dem der har hjulpet mig, men jeg ved ikke hvordan.

VH.
Bent
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2012 - 17:56 #53
Bent_Soerensen >> Du kan ikke tildele point i et spørgsmål du ikke selv har oprettet.
Avatar billede Bent_Soerensen Nybegynder
05. august 2012 - 18:14 #54
Nå, det var ærgeligt når nu jeg havde så meget gavn af svarene!

Bent
Avatar billede AVV Nybegynder
07. november 2012 - 22:50 #55
Hej

Tak for forslaget. Det virker - hurra. Allerede da jeg læste forslaget, gik der et lys op for mig. Jeg havde for et par dage siden afinstalleret Google Chrome.
Avatar billede ihope Nybegynder
15. februar 2013 - 15:44 #56
Forslaget virker på min Asus PC.Min kones nye Lenovo der har samme outlook problem. Jeg kan ligeledes ikke finde html efter classes
Avatar billede ihope Nybegynder
15. februar 2013 - 16:02 #57
hej Jan har samme problem som brolaeggeren men kun på lenovo