Oprettet ons. d. 04. november 2009 kl. 17:21:37

Henni
Henni (9.865 point. Point ude: 0)


Digital modtagerboks - ''Sagem ITD 81 HD DK''

Jeg har købt en digital modtagerboks fra Sagem, ved navn ''Sagem ITD 81 HD DK''. Jeg så tv via den, allerede 2 uger inden det analoge tv-signal slukkede. Efter det analoge er slukket, har jeg fortaget en ny kanal-søgning 3 gange og dog bliver min boks ved med at slukke sig selv 1-3 minutter efter jeg har tændt den. Det er uanset hvilken kanal jeg er på. Jeg HAR tjekket om det er fordi jeg har en form for timer sat til, og det har jeg ikke. Jeg kan ikke finde information om den på nettet, og på deres egen hjemmeside har de kun informationer om den forrige version af boksen.
Jeg købte den i Punkt 1 til 499.-

Nogen der kender til problemet, eller ved hvad det skyldes?

Jeg beklager fejlene mht. ''point'' osv. - jeg er ny her på siden.(:

Venlig hilsen,
Henni.

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 17:38:35| #1

dragonknight
dragonknight (83.081 point)
Det har jeg oplevet, og grunde er at der er et eller andet muggent ved de signaler den modtager fra antennen.

Løsningne er at resette boksen, og derefter lave en manuel kanalindstilling, da den kun gør det med automatisk kanalindstilling.

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:07:04| #2

zukov07
zukov07 (9.965 point)
Hejsa

Har det samme problem, og jeg har prøvet at gøre det som dragonknight anbefalede. Det har så ikke hjulpet
Håber at dragonknight eller andre kan hjælpe, konen er ikke tilfreds lige i øjeblikket

mvh

zukov07

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:16:50| #3

vejmand
vejmand (184.129 point)
zukov07 >> Husk at sende indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:25:16| #4

zukov07
zukov07 (9.965 point)
OK det skal jeg nok huske

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 20:12:43| #5

dragonknight
dragonknight (83.081 point)
Er det også en Sage, ITD 81 ?

Hvordan resatte du den ?

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 22:56:08| #6

zukov07
zukov07 (9.965 point)
Hej

Ved at nulstille den til fabrikantens instillinger, det gjorde jeg via menuen i boxen

Skrevet fre. d. 13. november 2009 kl. 13:35:41| #7

1947viggo
1947viggo (14.610 point)
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.


-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.


Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.


Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 10:56:29| #8

JohnTv
JohnTv (9.875 point)
Hej 1947viggo

Hvad mener du med "det vedlagte skema"?

Kan ikke se at du har vedhæftet noget...

Mvh.

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 14:06:50| #9

1947viggo
1947viggo (14.610 point)
Det var en løsning på det problem at Henni Havde
Hilsen
Viggo

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 14:22:44| #10

JohnTv
JohnTv (9.875 point)
Hej Viggo.

Jeg har samme problem som Henni beskriver og er derfor interesseret i det omtalte skema således at jeg kan forsøge mig med den beskrevne løsning.

Men Måske er det Langballe hos Sagem jeg skal have fat i?

Mvh.

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 10:34:42| #11

1947viggo
1947viggo (14.610 point)
Hvis du gør som Langballe skriver så kører det bare.
Hilsen
Viggo

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 23:12:58| #12

bahn
bahn (23.663 point)
www.bahn-larsen.dk
her er en frekvensoversigt som der mangler at blive vedhæftet:

http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 23:14:13| #13

bahn
bahn (23.663 point)
www.bahn-larsen.dk
man gemmer først mux1 signalet og gentager øvelsen med mux2 signalet, så kører min også

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 05:42:19| #14

JohnTv
JohnTv (9.875 point)
Hej bahn.

Det var var lige det der skulle til.

Tak for det.

Mvh.

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 05:47:41| #15

JohnTv
JohnTv (9.875 point)
nu mangler jeg bare at gi' nogle point. hvordan gør jeg så det?

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 11:13:43| #16

vejmand
vejmand (184.129 point)
JohnTv >> Da det ikke er dig som har oprettet spørgsmålet, kan du heller ikke give point.
I dette spørgsmål, er det kun Henni som kan uddele point.  :-)

Skrevet ons. d. 24. februar 2010 kl. 16:56:28| #17

Henni
Henni (9.865 point)
1000 tak alle sammen. Jeg har gjort som 1947viggo beskrev, men har et spørgsmål til MUX1 og MUX2. Jeg har skrevet MUX1 koden, men du siger at man skal indstille begge? Altså, skrive begge tal ved siden af hinanden?

Mvh Henni

Skrevet fre. d. 26. februar 2010 kl. 15:33:11| #18

1947viggo
1947viggo (14.610 point)
Hej Henni!
Prøv dette,
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.


-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.


Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.


Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

Nyt bundkort+ Cpu

Oprettet den 26. februar 2015 kl. 16.22
Donnielsen7400 giver 30 point for svar | Giv et svar »

windows 8.1

Oprettet den 23. februar 2015 kl. 17.19
2230 giver 100 point for svar | Giv et svar »

Win 8.1 Pro. Fejlkode 80080005 (Kan ikke opdaterer)

Oprettet den 21. februar 2015 kl. 16.57
muratkaya9 giver 30 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

Simkort-skandale griber om sig: Millioner af danske mobiler kan være aflyttet

Mange danske mobilkunder bruger simkort fra hacket leverandør, så deres mobiler potentielt kan aflyttes. Danske teleselskabers reaktion: "Stærkt bekymrende."

CIO

Teaser billede

Google klar med 'Android for Work' - sådan vil Google få virksomhederne til at skifte til Android

Google ser store muligheder for indtjening, hvis selskabet kan få virksomhederne til at vælge Android som mobil-platform. Nu er selskabet klar med særlig 'Android for Work'-løsning.

Comon

Teaser billede

Stortest: Her er de bedste gratis antivirus-programmer

Kan gratis sikkerhedssoftware virkelig beskytte din pc? Svaret er ja, hvis du vælger det rette produkt. Læs her en test af de mest pålidelige gratis sikkerhedsprogrammer.

Channelworld

Teaser billede

Milliardhandel: Norsk kapitalfond køber dansk it-succes

Den succesfulde it-distributør EET Europarts får nye ejere, efter at den norske kapitalfond FSN har lagt et milliardbeløb på bordet.

White paper

Teaser billede

Mobility - her er de aktuelle udfordringer

Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af...



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger