Avatar billede Henni Nybegynder
04. november 2009 - 17:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Digital modtagerboks - ''Sagem ITD 81 HD DK''

Jeg har købt en digital modtagerboks fra Sagem, ved navn ''Sagem ITD 81 HD DK''. Jeg så tv via den, allerede 2 uger inden det analoge tv-signal slukkede. Efter det analoge er slukket, har jeg fortaget en ny kanal-søgning 3 gange og dog bliver min boks ved med at slukke sig selv 1-3 minutter efter jeg har tændt den. Det er uanset hvilken kanal jeg er på. Jeg HAR tjekket om det er fordi jeg har en form for timer sat til, og det har jeg ikke. Jeg kan ikke finde information om den på nettet, og på deres egen hjemmeside har de kun informationer om den forrige version af boksen.
Jeg købte den i Punkt 1 til 499.-

Nogen der kender til problemet, eller ved hvad det skyldes?

Jeg beklager fejlene mht. ''point'' osv. - jeg er ny her på siden.(:

Venlig hilsen,
Henni.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 17:38 #1
Det har jeg oplevet, og grunde er at der er et eller andet muggent ved de signaler den modtager fra antennen.

Løsningne er at resette boksen, og derefter lave en manuel kanalindstilling, da den kun gør det med automatisk kanalindstilling.
Avatar billede zukov07 Nybegynder
04. november 2009 - 19:07 #2
Hejsa

Har det samme problem, og jeg har prøvet at gøre det som dragonknight anbefalede. Det har så ikke hjulpet
Håber at dragonknight eller andre kan hjælpe, konen er ikke tilfreds lige i øjeblikket

mvh

zukov07
Avatar billede vejmand Juniormester
04. november 2009 - 19:16 #3
zukov07 >> Husk at sende indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede zukov07 Nybegynder
04. november 2009 - 19:25 #4
OK det skal jeg nok huske
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 20:12 #5
Er det også en Sage, ITD 81 ?

Hvordan resatte du den ?
Avatar billede zukov07 Nybegynder
04. november 2009 - 22:56 #6
Hej

Ved at nulstille den til fabrikantens instillinger, det gjorde jeg via menuen i boxen
Avatar billede 1947viggo Praktikant
13. november 2009 - 13:35 #7
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.

-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.

Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.

Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com
Avatar billede JohnTv Nybegynder
22. november 2009 - 10:56 #8
Hej 1947viggo

Hvad mener du med "det vedlagte skema"?

Kan ikke se at du har vedhæftet noget...

Mvh.
Avatar billede 1947viggo Praktikant
22. november 2009 - 14:06 #9
Det var en løsning på det problem at Henni Havde
Hilsen
Viggo
Avatar billede JohnTv Nybegynder
22. november 2009 - 14:22 #10
Hej Viggo.

Jeg har samme problem som Henni beskriver og er derfor interesseret i det omtalte skema således at jeg kan forsøge mig med den beskrevne løsning.

Men Måske er det Langballe hos Sagem jeg skal have fat i?

Mvh.
Avatar billede 1947viggo Praktikant
23. november 2009 - 10:34 #11
Hvis du gør som Langballe skriver så kører det bare.
Hilsen
Viggo
Avatar billede bahn Nybegynder
23. november 2009 - 23:12 #12
her er en frekvensoversigt som der mangler at blive vedhæftet:

http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp
Avatar billede bahn Nybegynder
23. november 2009 - 23:14 #13
man gemmer først mux1 signalet og gentager øvelsen med mux2 signalet, så kører min også
Avatar billede JohnTv Nybegynder
24. november 2009 - 05:42 #14
Hej bahn.

Det var var lige det der skulle til.

Tak for det.

Mvh.
Avatar billede JohnTv Nybegynder
24. november 2009 - 05:47 #15
nu mangler jeg bare at gi' nogle point. hvordan gør jeg så det?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2009 - 11:13 #16
JohnTv >> Da det ikke er dig som har oprettet spørgsmålet, kan du heller ikke give point.
I dette spørgsmål, er det kun Henni som kan uddele point.  :-)
Avatar billede Henni Nybegynder
24. februar 2010 - 16:56 #17
1000 tak alle sammen. Jeg har gjort som 1947viggo beskrev, men har et spørgsmål til MUX1 og MUX2. Jeg har skrevet MUX1 koden, men du siger at man skal indstille begge? Altså, skrive begge tal ved siden af hinanden?

Mvh Henni
Avatar billede 1947viggo Praktikant
26. februar 2010 - 15:33 #18
Hej Henni!
Prøv dette,
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.

-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.

Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.

Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com