Oprettet ons. d. 04. november 2009 kl. 17:21:37

Henni
Henni (10.310 point. Point ude: 0)


Digital modtagerboks - ''Sagem ITD 81 HD DK''

Jeg har købt en digital modtagerboks fra Sagem, ved navn ''Sagem ITD 81 HD DK''. Jeg så tv via den, allerede 2 uger inden det analoge tv-signal slukkede. Efter det analoge er slukket, har jeg fortaget en ny kanal-søgning 3 gange og dog bliver min boks ved med at slukke sig selv 1-3 minutter efter jeg har tændt den. Det er uanset hvilken kanal jeg er på. Jeg HAR tjekket om det er fordi jeg har en form for timer sat til, og det har jeg ikke. Jeg kan ikke finde information om den på nettet, og på deres egen hjemmeside har de kun informationer om den forrige version af boksen.
Jeg købte den i Punkt 1 til 499.-

Nogen der kender til problemet, eller ved hvad det skyldes?

Jeg beklager fejlene mht. ''point'' osv. - jeg er ny her på siden.(:

Venlig hilsen,
Henni.

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 17:38:35| #1

dragonknight
dragonknight (83.526 point)
Det har jeg oplevet, og grunde er at der er et eller andet muggent ved de signaler den modtager fra antennen.

Løsningne er at resette boksen, og derefter lave en manuel kanalindstilling, da den kun gør det med automatisk kanalindstilling.

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:07:04| #2

zukov07
zukov07 (10.410 point)
Hejsa

Har det samme problem, og jeg har prøvet at gøre det som dragonknight anbefalede. Det har så ikke hjulpet
Håber at dragonknight eller andre kan hjælpe, konen er ikke tilfreds lige i øjeblikket

mvh

zukov07

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:16:50| #3

vejmand
vejmand (184.819 point)
zukov07 >> Husk at sende indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 19:25:16| #4

zukov07
zukov07 (10.410 point)
OK det skal jeg nok huske

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 20:12:43| #5

dragonknight
dragonknight (83.526 point)
Er det også en Sage, ITD 81 ?

Hvordan resatte du den ?

Skrevet ons. d. 04. november 2009 kl. 22:56:08| #6

zukov07
zukov07 (10.410 point)
Hej

Ved at nulstille den til fabrikantens instillinger, det gjorde jeg via menuen i boxen

Skrevet fre. d. 13. november 2009 kl. 13:35:41| #7

1947viggo
1947viggo (15.055 point)
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.


-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.


Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.


Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 10:56:29| #8

JohnTv
JohnTv (10.320 point)
Hej 1947viggo

Hvad mener du med "det vedlagte skema"?

Kan ikke se at du har vedhæftet noget...

Mvh.

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 14:06:50| #9

1947viggo
1947viggo (15.055 point)
Det var en løsning på det problem at Henni Havde
Hilsen
Viggo

Skrevet søn. d. 22. november 2009 kl. 14:22:44| #10

JohnTv
JohnTv (10.320 point)
Hej Viggo.

Jeg har samme problem som Henni beskriver og er derfor interesseret i det omtalte skema således at jeg kan forsøge mig med den beskrevne løsning.

Men Måske er det Langballe hos Sagem jeg skal have fat i?

Mvh.

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 10:34:42| #11

1947viggo
1947viggo (15.055 point)
Hvis du gør som Langballe skriver så kører det bare.
Hilsen
Viggo

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 23:12:58| #12

bahn
bahn (24.078 point)
www.bahn-larsen.dk
her er en frekvensoversigt som der mangler at blive vedhæftet:

http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp

Skrevet man. d. 23. november 2009 kl. 23:14:13| #13

bahn
bahn (24.078 point)
www.bahn-larsen.dk
man gemmer først mux1 signalet og gentager øvelsen med mux2 signalet, så kører min også

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 05:42:19| #14

JohnTv
JohnTv (10.320 point)
Hej bahn.

Det var var lige det der skulle til.

Tak for det.

Mvh.

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 05:47:41| #15

JohnTv
JohnTv (10.320 point)
nu mangler jeg bare at gi' nogle point. hvordan gør jeg så det?

Skrevet tir. d. 24. november 2009 kl. 11:13:43| #16

vejmand
vejmand (184.819 point)
JohnTv >> Da det ikke er dig som har oprettet spørgsmålet, kan du heller ikke give point.
I dette spørgsmål, er det kun Henni som kan uddele point.  :-)

Skrevet ons. d. 24. februar 2010 kl. 16:56:28| #17

Henni
Henni (10.310 point)
1000 tak alle sammen. Jeg har gjort som 1947viggo beskrev, men har et spørgsmål til MUX1 og MUX2. Jeg har skrevet MUX1 koden, men du siger at man skal indstille begge? Altså, skrive begge tal ved siden af hinanden?

Mvh Henni

Skrevet fre. d. 26. februar 2010 kl. 15:33:11| #18

1947viggo
1947viggo (15.055 point)
Hej Henni!
Prøv dette,
Sagem ITD81 HD
Løsning hvis boksen genstarter.


-    Nulstil boksen (Menu - Modtagerindstillinger - Nulstil)
-    Tast Pin kode (Normal 1234) (Kan nulstilles ved at bruge kode 0044)
-    Vælg Sprog
-    Vælg Land
-    Vælg tilslutning (Scart/HDMI)
-    Indtast Pin Kode (1234)

Nu er boksen nulstillet. Når den går igang med at søge kanaler gør flg.

-    Tryk X på fjernbetjeningen (Afbryder kanalsøgningen)
-    Tryk Menu
-    Vælg Modtagerinstillinger
-    Vælg Manuel Kanalsøgning
-    Indtast den frekvens som kunden skal bruge (Se vedlagte skema)
-    Husk at indstille både MUX1 & MUX2

Når boksen er har fundet kanaler gør følgende.

-    Menu ---> Brugerinstillinger ---> Brugerinstillinger
-    Naviger till Netværksovervågning och vælg Nej og bekræft med OK.


Vi arbejder på højtryk med en ny software opdatering, så dette ikke vil være nødvendigt fremover.

Jeg beklager ulejligheden.


Venlig hilsen

Martin Langballe
SagemCom
Key Account Manager Danmark
Mobil: 20321613
Email: martin.langballe@sagemcom.com

Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   


Seneste spørgsmål

dårlig WiFi på tablet Sony experia efter opdatering

Oprettet den 26. maj 2015 kl. 16.37
poulst1100 giver 30 point for svar | Giv et svar »

Fejl med bios på min medalist dart maskine

Oprettet den 26. maj 2015 kl. 14.51
naolsen89 giver 30 point for svar | Giv et svar »

Kan ikke slette filer

Oprettet den 25. maj 2015 kl. 13.51
jkrons giver 200 point for svar | Giv et svar »






Computerworld

Teaser billede

Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan

Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.

CIO

Teaser billede

Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert

Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en...

Channelworld

Teaser billede

Presset og desperat: Derfor er Expert tvunget til at åbne masser af nye butikker

Computerviews: Experts planer om at åbne en ny front i krigen om markedet for forbrugerelektronik er kun en lille del af et stort slagsmål om it-forbrugerne gunst. Den egentlige trussel...

White paper

Teaser billede

Få overblik over din infrastruktur

Cisco Identity Services Engine sikrer netværksadgangen med synlighed og kontrol. Research og journalistisk bearbejdning af Computerworld for Netteam



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger