Avatar billede Al_G Nybegynder
05. januar 2010 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjææælp min PC opføres sig lansomt, sært og panda bliver deaktiveret

Windows opstart er blevet meget langsom og Panda antivirus starter ikke altid selv. Nogen gange skal jeg indtaste adgangskoden for at aktiverer Panda. Alle muligheder som antivirus firewall osv er deaktiveret?
Hej håber at der er en venlig sjæl der vil kikke på min hijackthis liste.

Min PC er blevet håbløs at arbejde på. Hardisken "arbejder" længe under opstarten inden panda iconet kommer frem. Den har ikke altid været sådan.

Panda og windows skulle været opdateret og jeg har for ikke så længe siden købt programmet SLOW-PCfighter. Men desværre uden mærkbar forskel.

Hjæææææælp mvh Allan

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:00:36, on 05-01-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\TPSrv.exe
c:\programmer\panda software\panda internet security 2007\firewall\PNMSRV.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Microsoft Small Business\Business Contact Manager\BcmSqlStartupSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AntiSpam\pskmssvc.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PsImSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\psimreal.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\SRVLOAD.EXE
c:\programmer\panda software\panda internet security 2007\WebProxy.exe
C:\Documents and Settings\Bruger 1\Skrivebord\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1261136750671
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1258834121000
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Adobe Systems Incorporated - C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software International - C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software International - C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Antispam Engine (pmshellsrv) - Panda Software International - C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AntiSpam\pskmssvc.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software International - c:\programmer\panda software\panda internet security 2007\firewall\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PsImSvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Internet Security 2007\TPSrv.exe

--
End of file - 8401 bytes
Avatar billede fromsej Praktikant
05. januar 2010 - 19:26 #1
Prøv at følge denne vejledning:
http://www.eksperten.dk/guide/1232
05. januar 2010 - 19:45 #2
Velkommen til E. ...

Enig...
Mht [SLOW-PCfighter] så er der delte meninger om dette program ->
http://www.eksperten.dk/spm/896485
Avatar billede Al_G Nybegynder
05. januar 2010 - 20:26 #3
Hej og Tak for dit svar. Med hensyn til slow PCfighter så syntes jeg at det har en let brugerflade og det er godt til mit nivau. Men det har desværre bare ikke givet en bedre opstart.
Avatar billede Al_G Nybegynder
05. januar 2010 - 20:28 #4
Hej tak for svaret jeg kikker på guide/1232.
Avatar billede Al_G Nybegynder
05. januar 2010 - 21:37 #5
I forbindelse med at jeg nævnte SLOW PCfighter og efterfølgende nu har læst den tråd som karise_larry gav i sit svar til mig. Syntes jeg at det er på sin plads at gøre det klart, at jeg ikke har kikket på før og efter tider. Og at programmet derfor reelt kan ha' givet en forbedring, men i såfald står det bare ikke mål med mit ønske. måske ligger mit problem så et andet sted... virus trojan osv?

Det er netop derfor jeg henvender mig til Experten og har anvendt hijackthis, som for mig er en fantastisk mulighed og måde for mig at kunne komunikere med mennesker der bevæger sig i IT verdenen. Det er en verden der er meget langhåret når det kommer til firewall antivirus og alle disse mystiske ting der langsom kvæler min glæde ved at tænde min PC og efterfølgende sidde og surfe på nettet sammen med et glas whisky.

SLOW PCfighter købte jeg netop programmet fordi MT står bag! for mig er hans navn og hans historie garant for at det ikke er ny malvare jeg installerer ligeledes forventer jeg at det er seriøst og samtidigt tilpasset almindelige it fjolser som mig.

Ja og se nu her... Ligeledes anvender jeg Experten fordi i på samme måde giver en helt speciel trykhed... Jeg føler at jeg kender jer via omtale. Experten er ikke bare endnu en side der tilbyder at jeg kan downloade programmer med et navn f.eks. hijackthis. Jeg tør anvende programmet fordi det er hijackthis via! experten!!! her er i garant!!!

Mit problem er at jeg kan ikke gennemskue om der er "ondsindede" programmer der fungere på min maskine og derved gør den langsom. Jeg håbede at en opryning kunne gøre det alene. Jeg har opdateret windows og panda og ikke anvender fildeling osv. Mine programmer er lovlige versioner osv.

computeren interessere mig ikke men den informationsmængde den tilbyder gør.

Jeg håber at ikan hjælpe mig.
mvh Allan.
05. januar 2010 - 21:50 #6
Jeg vil ikke yderligere kommentere http://www.eksperten.dk/spm/896485 i denne tråd... bare en bemærkning, forbi det program jo er ikke beregnet til at finde/fixe 'snavs' elementer...

Derfor #1 guiden - så tager vi den derfra...
07. januar 2010 - 20:15 #7
Øhhh - du lukker tråden ???
Avatar billede Al_G Nybegynder
08. januar 2010 - 11:12 #8
hej igen, og tak for din hjælp. Som du tydeligvis har fanget er jeg ikke super god til at anvende Experten.

Jeg ville egentlig ikke lukke tråden, men kun fjerne det indlæg. Jeg fik opfattelsen at man kunne "fjerne" sine egne indlæg ved at accepterer. Det gik ikke så godt.

Min tanke var at komme tilbage og sætte focus på HijackThis listen ved at fjerne det om SlowPCfigther.

jeg har afinstalleret Panda antivirus 2007 og installeret AVG 9,0 i stedet. Det giver en bedre opstart. Men nu snakker min harddisk i lange perioder næsten konstant som og at den flytter data? det har den også gjort før. Jeg har af flere omgange forsøgt mig med forskellige online scanner norton, panda de finder næsten ingenting kun lidt cookies.

Det er ikke fordi der er noget på min PC der ikke kan tåle dagens lys alt jeg mener at alle programmer er lovlige osv. Men det at den er så langsom er meget fustrerende og det ødelægger glæden for mig.

Det er gået op for mig at jeg skulle havde læs good conduct osv.
men jeg vil jo aldrig kunne kikke på resutatet af HijackTHIS listen og reelt kunne se hvad der skal fjernes.

Vil du anbefale at jeg nu åbner en ny tråd. Det virker umiddelbart som det bedste ?

På forhånd tak.
mvh Allan