Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
13. januar 2010 - 12:12 Der er 18 kommentarer

Windows Stifinder er holdt op med at fungere

Af og til får jeg følgende melding: "Windows Stifinder er holdt op med at fungere". Nå, så genstarter den, altså Windows Stifinder, og jeg kan fortsætte. Det er til at leve med, men jeg er faktisk begyndt at blive irriteret over det. Det har stået på et stykke tid. Jeg kører Windows 7 Ultimate, det skulle da ellers værre alle tiders, i hvert fald i følge Mcrosoft, men sådan er det vel altid når de lancerer noget nyt (skrammel)fra den kant , men Windows 8... bliver vel det helt rigtige når den kommer, hahaha). Er der nogen der har et forslag?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 12:50 #1
Prøv først den lille repperation i kør skriv sfc /scannow sætter din win7 disk i og trykker ok! der skal være afstand mellem c / iøvrigt har microsoft aldrig lavet et bedre styresystem det er hurtigt og virker bare jeg har været med helt fra starten af beta prøve versionen!
Avatar billede sascha Nybegynder
13. januar 2010 - 13:00 #2
bruger du Nero ?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 13:03 #3
kontrolpanel-internetindstillinger-forbindelser-lan-indstillinger

fjern hak i

automatisk registrering af indstillinger

og så den anden du også kan prøve at udføre

kontrolpanerl-mappeindstillinger-vis

sætte hak i

vis altid ikoner,aldrig minaturer

kan ikke lige huske hvilken af dem det er er gør det

du skal lave dem hver gang du har en nyinstall af win 7 - må håbe de får den rettet auto med en opdat.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 15:02 #4
en der også er unødvendig er denne her

i explorer foroven tryk på
funktioner-internetindstillinger-avanceret-
scroll ned til sikkerhed
fjern hak i
kontroler,om servercertifikater er tilbagekaldt
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
13. januar 2010 - 17:49 #5
Ok, tak for svarene, jeg prøver det lige af, og vender tilbage hvis jeg ikke oplever den fejl, skal vi sige de næste 14 dage. Ja, jeg bruger nero nu, men det er først et par dage siden jeg begyndte at bruge nero, og fejlen har været der længe før, så det er ikke det. sfc /scannow kører jeg med jævne mellemrum så det er nok ikke det, men jeg oplever i øvrigt nu, at sfc /scannow ikke kan rette alle fejlene af en eller anden grund. Jeg vil gerne komme med flere oplysninger om det, hvis en eller anden så har en ide til hvad jeg kan gøre ved det. Jeg gider ikke ominstallere det hele. Det kan da godt være at Win 7 er et vidunderbarn ..., jeg tvivler lidt, Vista var udmærket, man kunne da bare slå UAC fra hvis man følge sig generet af det. Hilsen Gudmund.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2010 - 21:09 #6
UAC kan slås fra i Windows 7 lige så nemt :)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 08:32 #7
i windows 7 er der en funktion mange ikke kender.
du kan lave en optagelse af fejlen.
i start - søgefelt skriver du
trin
og trykker enter og starter optagelse og klikker dig rundt og stopper når du syntes og gemmer zip filen under et eller andet navn. når du så åbner zip filen og trykker på den har den lavet en side med alle de sider du har haft åbne.
nederst kunne du så skrive hvad du lavede da den opstod kort

du vil så kunne tage et screenshot med klippeværktøj der ligger
start klippeværktøj eller bruge et bedre snagit

så kunne det sendes til

danmark@microsoft.com det er eamil adressen

der er mange der har den men er ikke generel tror jeg
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
14. januar 2010 - 09:02 #8
Ja, det var da smart, det vidste jeg faktisk ikke! Udmærket det vil jeg da prøve engang. Fejlen har ikke været der siden jeg har gjort som treatmenice har anbefalet, men det var jo også først i går jeg gjorde de tiltag som han anbefalede. Hvis fejlen opstår igen vil jeg prøve det nye, problemet her er nok at fejlen jo kun opstod engang imellem og hvis  man så bruger det der trin, altså sætter det igang, og fejlen ikke opstår, så bliver det da en lang optagelse ... Jeg har nogen fejl, iøvrigt, når jeg køre sfc /scannow, nogen fejl der ikke kan rettes. Jeg har logfilen og kan se hvad der ikke kan rettes, jeg har ikke fundet løsning på det. Skal der mon oprettes et nyt spsm. her for at se om der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 09:14 #9
jeg har så gjort det at fejlen er anmeldt til microsoft fordi det ikke er første gang jeg har set den men på flere forskellige maskiner - det kan jo ikke være meningen at almene dødelige der ikke har den store forstand på styresystemer skal rode med det
men er det bare en indstilling kommer der jo et svar på det.

jamen så vent lidt og se om det holder men husk at vende tilbage til spørgsmålet

m.v.h
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
14. januar 2010 - 09:21 #10
Ja, ok, treatmenice, hvis du får et svar derfra (Ms) vil jeg da gerne høre det. Synes det er lidt bizart at Ms lancerer det der nye Win 7 og så der allerede er den slags irriterende fejl, men ok, hvis du hører noget, så lad mig det vide, tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 09:27 #11
jamen det kunne jo være fra messinger eller andet - der kommer sikkert et snedigt hoved med løsningen.

det kan jo være microsoft kender den og er ved at lave en opdaterings path

lad os se
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 10:10 #12
under "7
den kan også sendes via email

jeg prøvede at skifte min dns ud med følgende som også er gratis
det er google
den hedder
den er hurtigere end open dns
http://i47.tinypic.com/1z4d0mf.jpg

det var for at se om det skyldtes open dns server som jeg brugte
nu bruger jeg google

vi lader den hænge lit endnu
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
15. januar 2010 - 07:07 #13
Så var den der igen, fejlen, så de forslag jeg har fået indtil nu dur ikke. Jeg vil nu ændre de ting tilbage som jeg bla.a. fik foreslået fra treatmenice, det dur ikke, fejlen opstod nu igen, desværre. Vidunderlige Windows 7 er skrammel lige som så meget andet der kommer fra Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 07:22 #14
har du prøvet #12

ved du hvordan du gør
Avatar billede JohnnyHansen1 Nybegynder
16. september 2010 - 10:12 #15
Hej. Jeg har PRÆCIS samme problem, og jeg har gjort alt, hvad der er foreslået i denne tråd, og problemet er der stadigvæk. Er du sluppet af med problemet og i så fald, hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 10:45 #16
gudmond_nielsen du skal lige kigge på dine gamle åbne spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/gudmund_nielsen

se lige hvad der står om ekspertens regler

http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-2
Avatar billede JohnnyHansen1 Nybegynder
16. september 2010 - 17:26 #17
Tjek lige dit indlæg igen. Hvorfor skriver du til gudmond_nielsen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2010 - 20:42 #18
#17
Nu er du ny bruger, så bare for din skyld...

Her på eksperten er point at betragte som "løn" for udført arbejde.
Der er en del mennesker som sætter en ære i at hjælpe folk, så det er helt naturligt at man følger op på sine gamle spørgsmål og giver point som tak for hjælpen.