Avatar billede t-hviid Nybegynder
17. juli 2001 - 13:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Load txt-file i movieclip

Ja, så har jeg igen et lille spørgsmål, som alle nok ved bortset fra mig.
Hvordan loader man fra en txt-fil ind i en dynamisk textboks, som ligger i et movieclip.

MVH
Tommas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2001 - 13:56 #1
Enten sætter du target direkte i din loadvariables:

loadVariables (\"minTXTfil.txt\", \"_root.MitMovieClip.MitTextFelt\");

Ellers sætter du den i txtfilen, der så skal indeholde noget i den her stil:

_root.MitMovieClip.MitTextFelt=Her kommer historien om hvordan jeg lærte at loade txt ind i textfelter....
Avatar billede t-hviid Nybegynder
18. juli 2001 - 08:05 #2
Tak for svaret!
Jeg har prøvet begge metoder uden held.
Jeg har skrevet følgende:
loadVariables (\"test.txt\", \"_root.movieclip.textfelt\");

i frame 1 i Scene 1. Jeg har også prøvet at skrive
det inde i mc\'et, men nej!

I txt-filen har jeg prøvet følgende:
_root.movieclip.textfelt=Tommas

også følgende i 1. frame i scene 1:
loadVariablesNum (\"test.txt\", 0);

Hvad gør jeg forkert???????

Tommas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. juli 2001 - 11:21 #3
\"MitMovieClip\" skal være instance navnet på dit movieclip.

Hvis ikke du har dit textfelt liggende io et movieClip skal du nøjes med _root.TextFeltetsVariabelNavn

Text feltet skal enten være et \"input\" - eller et \"dynamisk\" felt og der skal give et navn/variable.

Laver et eks. til dig senere.

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
22. juli 2001 - 08:42 #4
Avatar billede sukos Juniormester
22. juli 2001 - 08:44 #5
En zip med fla\'en og txt-filer:
http://users.theroom.dk/sukos/eksperten/loadtxt.zip
Avatar billede sukos Juniormester
22. juli 2001 - 08:46 #6
Hvis du f.eks brugte php, ville du kunne holde det hele i én txt-fil.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
23. juli 2001 - 10:04 #7
Tak for eksemplet!
Dette kender jeg nu godt til. Det jeg vil er, at lave et movieclip i min movie, hvor jeg loader en txt-fil i movieclippet. Jeg gør det på denne måde for at kunne lave simpel animering  af et dynamisk tekstfelt med fx. alpa ellr transform.

Tommas
Avatar billede sukos Juniormester
23. juli 2001 - 11:22 #8
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 17:45 #9
hvorn gåår det her?
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. september 2001 - 19:41 #10
Oprydning Nikolaj ? Hvis du har tid, gider du ikke at hjælpe her [fokus på tekstfelt] http://www.eksperten.dk/spm/110207  ?

mvh geo
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 19:43 #11
Han fik svaret af Jumper i: http://www.eksperten.dk/spm/112990

Jeg vi dog tro at det kun lader sig gøre i forhold til IE.
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. september 2001 - 19:52 #12
Tak Nikolaj, så kan det spørgsmål jo lukkes :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 19:54 #13
yep, ligesom det her... :-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. september 2001 - 20:09 #14
Noget helt andet er, jeg synes det er helt underligt så mange spørgsmål der kommer på een gang når der kan være så stille andre gange...nærmest som bølger ? undskyld mig, jeg har en tendens til at stille migselv de mærkeliste spørgsmål om natten.  Jeg har i øvrigt stadigvæk din desktop ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 20:12 #15
Min desktop?? *LOL*

Ja, sådan er der så meget. F.eks har der været en hel del javaScript/D-html spørgsmål i dag.