Avatar billede den33 Nybegynder
19. januar 2010 - 09:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

tips og tricks til billige rejser

Jeg har søgt huller i jorden efter en billig rejse til thailand til sommer.

Før jul kunne jeg få dem til 6000.- direkte
Nu ligge de langt over 7000.- i samme periode.
Og for rejser med 1 stop er rejse tiden imellem 15 og 30 timer.

Jeg har søgt på momondo, killroy, mrjet, travellink mm.

Er der nogle der kan komme med deres rejse tips, så man kan komme afsted for lidt billiger penge.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 11:07 #1
http://www.travelmarket.dk/charter_v3_list.cfm?search=1&dDeparture=2010-1-20&sDepartureID=-1&sDestinationID=TH&sAreaID=-1&=20-01-2010&nFlexDays=28&nDuration=0&nSpecification=3

det går jo efter udbud og efterspørgsel og man skal være vaks ved havelågen når de der

jeg ved at man i i hamborg kan købe rejser meget billigere end herjemme fra så det er nok den vej du skal gå.

http://www.thk.dk/tyske-rejsebureauer-hamburg.html

læs her

http://www.beroemte.dk/rejsebureauer-tyskland/

m.v.h
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2010 - 12:40 #2
Husk at det har været finanskrise. Den pris der står i et katalog eller på en hjemmeside holder ofte ikke hvis man gør lidt for det selv.

Der kan pruttes om prisen både på flyrejser og især hotel hvis du kontagter personligt. Husk at skire at den du talermed har kompetance til at give dig rabat eller prisafslag og husk at du ikke behøver at accepterer et tilbud eller afslag første gang det gives
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2010 - 13:20 #3
Jo tættere du kommer på afrejsedato jo lavere bliver prisen såfremt der er rejser nok - så tør du gamble og er du ikke så kritisk med at få et bestemt hotel osv kan det oftest betale sig at vente trods disse "skynd dig at køb"-tilbud.
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 12:51 #4
Jeg endte på bella centre rejse messe, og fik en billet til 6400 direkte med thaiair.
nu ligger de på min.8000.- direkte.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 13:00 #5
jamen - tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 13:39 #6
tja hvis han selv kan så hvorfor spilde vores tid
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 13:47 #7
Undskyld, jeg kan ikke se problemet. I kommer med nogle forslag, som jeg læser men ikke finder brugbar.
Jeg tager chancen og tager til bella centeret og få en billig billet.

Men så må i lige forklare mig hvad problemet er.
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 13:54 #8
Undskyld, jeg fik ikke sagt tak for hjælpen,, det er hermed gjort. :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 13:54 #9
ferie i belle var - så vidt jeg husker - i 29-31 januar så du har haft næsten 2 uger fra dit spørgsmål blev oprettet til messen blev afholdt og i den periode har du slet ikke reageret på de ting vi kom med. Fint nok at du ikke finder dem brugbare men hvordan kunne du, selv med lidt livlig fantasi, nogensinde forestille dig at der ville komme nye og bedre forslag uden din udmelding og deltagelse?
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 14:05 #10
Kan godt se dit liv afhænger meget af hvor hurtig folk svare dig herinde.

undskyld men jeg laver altså andet end at hænge her inde.
Nu var det altså ikke et akut spørgsmål, bare et generelt spørgsmål. Så svar her og nu var ikke aktuelt for mig.

Brug nu din energi på at flame dem der virkelige kaster der spørgsmål i grams. :)
Det er fredag, nyd livet. :)
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 14:14 #11
Jeg burde måske lige selv komme med de tricks som fik i bella centret.

Ved charter ferie: Jo tætter du kommer på afrejse dato, jo billiger bliver den.

Ved rute fart:  Jo tætter du kommer på afrejse dato, jo DYRE bliver den.
Hvis du allerede nu kende dit rejse tidspunkt for næste år, så begynd allerede nu at checke efter priser.

6-8 mdr. før min afrejse koste min billet 5-6000.-
4-6 mdr. kostede den 6-7000.-
4-0 mdr. kostede den 7 - 8000.- og opefter.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 14:19 #12
det handler ikke om liv eller død korrekt - men den måde du behandler dem på, der forsøger at hjælpe dig er ikke optimal og det får man igen ligesom det også nedsætter sandsynligheden for hjælp en anden gang.

... og så behøver jeg ingen tricks eftersom jeg har arbejdet flere år i et rejsebureau.
Avatar billede den33 Nybegynder
12. marts 2010 - 14:40 #13
Jeg har været her på siden, siden jeg ved ikke hvornår. Og har altid være fair med min point. Og har aldrig fået klager over at et spørgsmål hang lidt for længe.

Jeg kan forstå hvis det var et akut liv og død spørgsmål, og folk brugte time og dage på at hjælpe mig, også jeg sked på dem og aldrig svarede dem.

Men det her var et generelt spørgsmål, som der godt kunne hænge lidt.
Ja, min fejl at jeg ikke vendte tilbage om mit bella centre eventyr. Og det undskylder jeg for.
Men mit liv er altså for kort til at gå helt i selvsving over et enkelt spørgsmål. :)
Avatar billede Papadofulus Nybegynder
10. juli 2012 - 22:40 #14
Jeg plejer at købe rejser fra http://www.zoover.dk/
Avatar billede Karina-H Nybegynder
31. juli 2014 - 14:27 #15
Prøv også at se lidt nærmere på Globetrotting Der plejer der at være mange gode hints:)
Avatar billede den33 Nybegynder
31. juli 2014 - 15:05 #16
Jeps gamlet spørgsmål.:)
Jeg har været i thailand 5 gange siden med billeter helt ned til 4200kr direkte retur.

Man skal bare være lidt fleksible i sin rejse tid, man kan snild spare 500kr ved at rejse f.eks tirsdag i steder for mandag osv.

Og jeg bruger altid momondo.dk.

og bestil i god til.

Lige nu er der f.eks billeter til 4400 i oktober, godt nok skal man sidde 5 timer i moskva, men de kan sikker finde lidte bedre hvis man søger lidt. :)

god rejse. :)
Avatar billede Karina-H Nybegynder
31. juli 2014 - 15:24 #17
Ja det er virkelig blevet billigt at rejse:)