Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 14:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mails forsvundet i Outlook Ekspress 6

I går var alle mine mapper med mails til og med m forsvundet… alt derefter findes endnu… - hvordan får jeg mailsene fundet og flyttet retur??

Vejmand skrev 30. December i et andet svar:
Prøv at kigge i papirkurven.
Eller her: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

For at se filen/filnavnet, skal du aktivere visning af skjulte filer og mapper, samt vise filtypenavne for kendte filtyper.
Det gør du ved at åbne en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis

Se om du kan finde en .bak fil der er oprettet omkring det tidspunkt, du komprimerede.
Så tager vi den derfra.....

Når vi er færdige, vil jeg forklare hvordan du undgår at Outlook Express komprimerer en anden gang, da det ofte volder problemer.

Så langt så godt for mig - jeg har fundet filerne dér - men hvordan kommer jeg videre og får mappernes indhold flyttet tilbage i Outlook så jeg kan læse mailsene jeg har gemt dér…
Ved ikke om ovenstående problem e et sket under komprimering… men vil da ellers gerne have gode råd til at undgå dette i fremtiden…!
På forhånd mange tak til den der hurtigt kan hjælpe mig med svar…
Avatar billede peet-49 Novice
27. januar 2010 - 14:45 #1
Det gør du via lagringsmappe i funktioner/indstillinger
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 15:00 #2
Jeg er lidt grøn i det her.... Stien ved at gå ind i en mail og vælge Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse og mappen Lagringsmappe viser: C:\Documents and Settings\Mette\Local Settings\Application Data\Identities\{8E462109-3BE4-4456-BE4A-7BF26A776F08}\Microsoft\Outlook Express
her er der både DBX-fil og BAK-fil synlige... har prøvet diverse via googlesøgninger men har ikke fundet de vise sten endnu... Kan du hjælpe mig videre herfra... for det er jo netop mappen / stien til mappen jeg blot finder via ovenstående...
Jeg skal have mailsene tilbage i Outlook så de er synlige dér...
Avatar billede peet-49 Novice
27. januar 2010 - 15:08 #3
Du skal gennemse, og finde de rigtige filer, som det ser ud, har du dem både på C:\ og D:\
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 15:16 #4
Jeg har brug for en step-by-step guide... har ikke forstand på andet end at læse og sende mails... men får lidt hjælp til at prøve at løse det her, men vi kan ikke komme videre... så step by step, what to do, lige fra at finde filerne til at de er i outlook igen - forhåbentlig :-)... TAK
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 16:33 #5
For lige at få klarhed:
Du skriver at du har fundet .bak filerne, det er positiv, så skal vi nok få dine mails tilbage.  :-)

Først, hvor har du fundet dem, og hvor mange .bak filer har du?
Det er vigtig om du har fundet dem i papirkurven eller her: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Hvis du har fundet flere .bak filer, skal jeg også bruge hele navnet på dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 17:04 #6
Undskyld, jeg har lige læst din kommentar igen, og kan nu godt se hvor du har fundet dem.

Gør følgende:
Luk Outlook Express.
Højreklik på skrivebordet -> Ny -> Mappe -> Navngiv den "Backup"

Flyt Indbakke.bak fra mappen du fandt den i, til denne nye Backup-mappe.

Åbn Outlook Express -> Filer -> Importer -> Meddelelser -> Vælg Outlook Express 6 -> Brows frem til den nye Backup-mappe og importer meddelserne.

Nu burde de være tilbage.
Hvis du mangler mails fra andre mapper end Indbakken, så tager vi den bagefter.
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 17:51 #7
Hej Vejmand, godt at høre fra dig! Desværre ser indbakken ud til netop kun at have en .dbx fil.... mens flere af undermapperne hvor indholdet er forsvundet både har en .dbx og en .bak fil.... der er dog flere mapper i C:\Documents and Settings\Mette\Local Settings\Application Data\Identities\{8E462109-3BE4-4456-BE4A-7BF26A776F08}\Microsoft\Outlook Express som stadig har deres indhold i selve Outlook, så vi kan ikke helt se noget system over hvad der er hvor.... Nu har vi lige tjekket papirkurven, og DER er indbakke.bak.... Hvad gør vi så....???
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 18:03 #8
Luk Outlook Express.
Højreklik på Indbakke.bak i papirkurven -> Klip
Åbn den nye backup mappe på skrivebordet
Højreklik -> Sæt ind
Åbn Outlook Express, og importer som før beskrevet......
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 19:47 #9
Når jeg prøver ovenstående får jeg under import af meddelelserne beskeden: "Der er ingen meddelelser i denne mappe, eller et andet program har de påkrævede filer åbne. Vælg en anden mappe, eller luk eventuelle programmer der har filerne åbne". Men der ER altså noget i mappen "Indbakke.bak" fylder 29.1 Mb - så hvad hunden gør vi forkert...?! Alle programmer og mapper er lukket, har kun gang i Outlook og Backup mappen jeg har oprettet og flyttet indbakke.bak til...
Det er altså for sært det her... Vi håber bare SÅ meget at vi kan få genoprettet det tabte...
HVAD gør vi mon forkert..? Der findes flere Indbakke.bak filer i skraldespanden, men vi valgte den fra igår, hvor problemet blev opdaget på morgenstunden...
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 20:04 #10
Okay, vi prøver noget andet.

Hvis du har mails liggende i indbakken, altså mails som du har modtaget siden problemet opstod, så flyt dem til en anden mappe.
Det gør du ved at højreklikke på mail'en -> Flyt til mappe.
Du kan evt. flytet dem til "Kladder" mappen.
Hvis ikke der er mails du vil gemme, springer du bare over den del.

Luk Outlook Express igen.

Kopier nu Indbakke.bak fra backup-mappen, og ind i C:\Documents and Settings\Mette\Local Settings\Application Data\Identities\{8E462109-3BE4-4456-BE4A-7BF26A776F08}\Microsoft\Outlook Express

Her ligger en Indbakke.dbx, slet den, du har jo flyttet de mails du vil gemme.
Omdøb nu Indbakke.bak til Indbakke.dbx

Så burde den vælge den indbakke, når du starter Outlook Express op igen.
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 21:10 #11
Kom et lille skridt videre.. men de 29.1 Mb viste sig tilsynelandende kun at indeholde 8 mails fra 26.1 som ikke var landet i indbakken som normalt.. Stien: "C:\Documents and Settings\Mette\Local Settings\Application Data\Identities\{8E462109-3BE4-4456-BE4A-7BF26A776F08}\Microsoft\Outlook Express" indeholder mange små 59 kb .dbx filer som må være mappenavnet, mens der er diverse store .bak filer som fylder alt fra 4-160 Mb... som må være indholdet af mapperne. Jeg prøvede lige at slette en .dbx fil som som nævnt må være mappenavnet til en af undermapperne og omdøbe den store .bak fil til .dbx, men det gav intet resultat i den mappe, den er stadig tom... så nu tør jeg ikke eksperimentere med de andre større.... Jeg tror vi nærmer os... Men et eller andet må spærre for visningerne...? Men hvad er det der driller endnu..- eller generelt er sket for Outlook..formentlig helt af sig selv en nat....?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 21:34 #12
Start med at flytte de 8 mails til en anden mappe, f.eks. "Kladder"
Så har vi styr på dem, og de skulle ikke forsvinde igen.

Du skriver: mens der er diverse store .bak filer som fylder alt fra 4-160 Mb

Hvad hedder disse mapper?
Er det navne på undermapper, som du selv har oprettet?
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 22:18 #13
Fandt ud af at de 8 mails var ankommet tidligere.. så dem slettet jeg igen.

Jeg har styr over det med at flytte til kladder for ikke at miste.
Dem der fylder 4-160 MB osv. er undermapper ja. En hedder f.eks. Marc - det er den sidste mappe som har mistet sit inhold... Fra N og fremefter lever undermapperne inkl. indhold endnu.

De forsvundne mapper har forskellige navne og der er både .dbx og .bak. Dette både i stien vi har talt om tidligere + i skraldespanden, der er mange af de samme navne begge steder..., men det hjælper ikke noget at sige 'gendan' fra skraldespanden, disse filer forsvinder bare når jeg prøver det...
Ja jeg ved knap nok om jeg skal tage fra det ene eller det andet sted... skraldespand eller stien... Men synes ikke det virkede fra nogen af stederne ved tidligere forsøg...
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2010 - 22:49 #14
Det er svært for mig at sige hvilke filer som indeholder dine mails, det kan godt være noget af et puslespil at få det hele til at gå op.
Det er noget med at tænke logisk, og så se på størrelse og dato på de forskellige filer.

Du kan evt. oprette en mappe til en kopi af alle dine .dbx og .bak filer.
I den mappe må du så kun kopiere fra, aldrig slette.
Så burde vi være sikker på, at intet forsvinder.

I den mappe er det måske også lidt lettere at få et overblik over dine filer, når de står lige over/under hinanden. Så giver det måske mere mening om, hvilke filer som indeholder dine mails.

Som udgangspunkt må vi gå ud fra, at de største filer indeholder de fleste mails.
Avatar billede MetteF Nybegynder
28. januar 2010 - 18:22 #15
Så kan jeg udnævne dig som DAGENS MAND - har netop ved at lægge lidt puslespil, fået mailsene tilbage i Outlook igen!!!! Så ja du har ganske enkelt reddet os - og det er bestemt ikke sidste gang at vi vil kigge forbi eksperten.dk når vi har brug for it-hjælp - et KÆMPE KÆMPE TAK til dig "Vejmand" - du viste os vejen :-)!
Avatar billede vejmand Juniormester
28. januar 2010 - 18:33 #16
Velbekomme, godt du fik det til at funke.

Jeg ved det kan drille, når der er oprettet mange .bak filer. :-)

Med hensyn til komprimering:
Jeg slår det fra, da jeg mener det ofte er i den forbindelse, problemerne opstår.

Se her for løsning: http://www.eksperten.dk/spm/888351

PS: Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Avatar billede MetteF Nybegynder
28. januar 2010 - 19:29 #17
FANTASTISK - så er den mission også udført - TAK TAK TAK - selvom det kun er et fattigt ord - men bare FLOT og super som man kan hjælpe hinanden via Cyberspace! TAK!!!!!
Avatar billede tpandersen Nybegynder
13. december 2010 - 20:13 #18
Kære vejmand og andre

Jeg har oplevet samme problem som MetteF, men kan trods grundig gennemlæsning ikke få mine mails retur - der er primært forsvundet mails fra min indbakke (1 1/2 år tilbage) men også afsendte mails er også forsvundet.

Jeg har fundet mine mails her C:\Documents and Settings\TPA\Local Settings\Application Data\Identities\{xxxxxx-87D0-44F6-xxxx-35694028E757}\Microsoft\Outlook Express, oprettet backup-mappe og forsøgt at importere filen "indbakke dbx" men uden held - den skriver blot "Der er ingen mails i denne mappe....."

Hvad skal jeg gøre? (jeg har bl.a. mistet flybilletter etc.)

1000-tak for hjælpen fra en ny bruger,

vh

Troels