Oprettet fre. d. 19. februar 2010 kl. 11:46:30

simonbrinck
simonbrinck (19.485 point. Point ude: 826)

Slette gamle indlæg på eksperten.dk

Hej Eksperten.
Jeg har googlet mig selv og har fundet en masse indlæg jeg har oprettet på eksperten får mange år tilbage. Er det muligt at få slettet dise gamle indlæg? jeg tror ikke at mange af dem kan være til hjælp for nogen i dag. For min skyld må i gerne slette dem alle.
Jeg har ikke kunnet finde en support-mail at skrive til, derfor opretter jeg et indlæg.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 12:00:22| #1

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
Der slettes som udgangspunkt ikke noget fra Eksperten med mindre der er en rigtig god grund til det. Eksperten's store styrke er jo alt den viden som brugerne indtaster i løbet af årene, og hvis man begynder at fjerne det, så mister Eksperten sin værdi.

Det kan godt være at man ikke selv synes det har relevans længere, men derfor kan der sagtens være andre som oplever samme eller lignende problem senere hen, og dermed kan drage nytte af den "gamle viden".

Godt nok bliver chancen teoretisk set mindre og mindre som årene går, men derfor kan det stadig være god viden at have til rådighed.

De ansvarlige for Eksperten kan desuden kontaktes på info@eksperten.dk

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 13:21:30| #2

off-line
off-line (46.953 point)
Eksperten sletter aldrig noget. Hverken indlæg eller brugernavne.
Til stor fortrydelse for nogle, som har prøvet.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 13:23:36| #3

220661
220661 (55.183 point)
Jeg kører Xp pro her
Ja den mister nok sin værdi,men der er et hav af spørgsmål der ikke er blevet skrevet kommentarer i der ligger og fylder til ingen verdens nytte. Der burde på en eller anden måde være et system, der sletter disse indslag, efter en given periode,og giver point tilbage til spørger.Det er jo en af grundene til der er så mange, der har point ude. De får ikke taget sig sammen til at få dem lukket, når tråden er "død". Der er ingen der kan have glæde af "tomme" spørgsmål!! Og får man et problem, hvor man finder en tråd der er flere år gammel som der ikke er skrevet i, vil man jo ikke fortsætte i denne men oprette et nyt. Og søger man på et problem, hvor en stor del af indslagene ikke har nogen mening, så mister folk interessen til at søge efter hjælp.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 13:33:28| #4

Enig
- Hvis ikke der er kommet nogen svar på et spørgsmål, bør opretteren have mulighed for at slette spørgsmålet igen.

Det er almindelig web-høflighed at tilbyde dén mulighed.
- hvis der ER kommet svar på spørgsmålet, har vi en anden situation...

Spørgsmålet kunne evt. "lægges til sletning" - og så ryge ud efter en uge.
- Sådan at evt. besvarelser der er "på vej" ikke ender i Limbo.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 13:53:42| #5

off-line
off-line (46.953 point)
Det er da ikke praktisk muligt. Hvem skulle afgøre, om der er
kommet et svar? Med mindre at kommentarer lægges som svar. Men
det har vi jo erfaring med, som noget rod, som kun kan gavne "point-ryttere" Og ofte er det som lægges som svar, ikke et svar,
men bare en kommentar, som ikke hjælper til en løsning.
Og man ser ofte at brugbare kommentarer ignoreres af spørger. Og hvor ofte er mon forslag blevet brugt af spørger, uden nogen tilbamelding?
Hvis en spørger ikke gider lukke sit spørgsmål, skal
han/hun ikke automatisk have sine point igen, men miste dem.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 14:38:24| #6

off-line
off-line (46.953 point)
Men Eksperten kunne jo godt imødegå de som ønsker deres profil slettet.
Det kunne gøres ved, at erstatte profil navnet men beholde spørgsmålet.
F.eks.
simonbrinck
Creative Zen Stone på Mac?

bliver til:
Slettet profil
Creative Zen Stone på Mac?

Så kan der stadig søges på spørgsmålet og der er indgået et kompromis.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 16:58:23| #7

220661
220661 (55.183 point)
Jeg kører Xp pro her
Off-Line.
Er der ikke skrevet i tråden, er den tom.
Og der kan ikke være nogle der har glæde af at rode i tomme spm. Det er klart at spm der er kommet kommentar eller svar i, de skal ikke slettes. Men hvis der ikke er kommet svar/kommentar i spm der er 3 mdr gammel, så kommer det heller ikke.
Og det er kun disse jeg ville have slettet.
Og i disse spm der skal point tilbage, da spørger ikke har udnøttet dem der hjælper i systemet.
Og jeg synes også at de spm der bliver lukket uden der kommer noget fornuftigt resultat, de skulle have en rød prik, der fortæller der ikke er en løsning på problemet. Det må være frustrerende at søge på et problem på Eksperten, og finde flere tråde, der er grønne. Juhu tænker man. Her er der hjælp.
Man bliver dog hurtigt skuffet, når man åbner og der nederst står "Lukket da der ikke kom nogen løsning på problemet".

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 17:23:47| #8

off-line
off-line (46.953 point)
Jo men hvem skal bruge tid på at gennemgå alle 3 mdr. gamle
spørgsmål, for at se, om de er tomme. Jeg gider ikke, gider du?

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 17:37:53| #9

220661
220661 (55.183 point)
Jeg kører Xp pro her
Nej det er ikke det der er meningen. Systemet skal automatisk slette spm når der er gået 3 mdr. Det er et program på Eksperten.dk der skal styre det.
Der er jo andre programmer der holder øje med pointgivning og lignende, så det må kunne laves.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 19:11:18| #10

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
#6: Som jeg skrev flere gange den gang jeg var Admin i flere spørgsmål som dette, så er en sådan funktion skrevet på ToDo listen - hvornår den så reelt bliver implementeret er ikke godt at vide ;)

220661: Lige meget hvordan du vender og drejer den, så er det umuligt at lave en "automatisk lukning" af spørgsmål på en fair måde. Der er rigtig mange problemstillinger og situationer som der skal tages hensyn til. Vi har diskuteret det utallige gange over de sidste mange år. Der er kommet forslag til flere funktioner som hver for sig delvist kan løse problemet, men igen kniber det desværre med at få dem udviklet og implementeret.

Automatisk sletning af spørgsmål er heller ikke nogen god idé - heller ikke selvom der ikke er kommet nogen indlæg i spørgsmål.

Når folk engang imellem heldigvis gør noget ud af at beskrive deres problem grundigt og ikke mindste skrive hvad de i forvejen har forsøgt at gøre for at løse problemet, så kan en person med samme problem jo teoretisk set godt finde løsningen på personens eget spørgsmål ud fra de ting som den tidligere person har skrevet at der er forsøgt. Selvom det er ca. det samme problem, så kan løsningen jo godt varierer.

Mht. søgning i spørgsmål og status, så skal man huske på, at 80% (mener jeg det er) der kommer ind på Eksperten i et forsøg på at løse sit problem, kommer ind via en Google søgning og Google er jo ret ligeglad med hvilken status spørgsmålet har på Eksperten ;)

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 19:44:07| #11

Ja, den skal ikke bare slette ubesvarede spørgsmål.
- men opretteren bør kunne tilkendegive (flueben?) at spørgsmålet er "dødt" og kan slettes.
HVIS der ingen svar/kommentarer er indkommet.

Derefter kan en "robot" slette det - ugen efter.

Er alle enige ?

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 20:01:35| #12

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
T4NK3R: Som jeg netop skrev, så nej, for man bliver nødt til at se det hele i et større perspektiv ;)

Hvis man endelig skal lave en lignende løsning, så skal det laves sådan så man kan markere spørgmålet til sletning, men så skal det være en CoAdmin som gennemlæser spørgsmål og vurderer om det kan have relevans for andre (præcis som jeg beskrev i mit tidligere indlæg).

Ikke noget fuldautomatisk noget, for det hænger ikke sammen med Ekspertns værdigrundlag og eksistens.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 20:08:11| #13

at slette koster nok penge , jeg snydes det er super man kan læse gamle ind.

med du kan jo altid ringe til dem på en hver dag på dette telefon nummer Tlf.: 77 300 300

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 20:16:56| #14

off-line
off-line (46.953 point)
Jeg er enig med snowball, det kan ikke overlades til en computer,
at gøre det automatisk. Det kræver en person for at kunne evaluere.
Men hvis nogen gider bruge sin tid på det, så stakkels ham/hende,
som ikke kan finde på neget bedre at bruge sin tid på.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 20:49:09| #15

jamen jamen, opretteren selv har fortrudt - og ØNSKER spørgsmålet slettet.
Og ingen andre har vist nogen interesse - hvordan sku' det ku' gå galt ?
- gi' et eksempel

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 20:57:51| #16

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
Prøv og læs #10 igen.

Skrevet fre. d. 19. februar 2010 kl. 23:15:40| #17

220661
220661 (55.183 point)
Jeg kører Xp pro her
Vedr#10
Snowball.
Hvis en spørger har gjort et stort arbejde ud af at lave en god beskrivelse af det problem han/hun har,og hvad der er gjort for at løse det, vil der næsten altid være hjælp, da de udstråler et ønske om at få det løst.

Vedr #1
Så kan jeg ikke se andet end den samlede værdi af alle tråde der er skrevet på Eksperten, der må den samlede kvalitet være dårligere med de tomme spm i end for uden.
Er vi enige i det?

Skrevet søn. d. 21. februar 2010 kl. 17:55:21| #18

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
220661: Ja, men en god forklaring er ikke altid lig med at folk kan løse ens problem, så derfor kan tomme spørgsmål også godt opstå selvom ens problem er beskrevet rigtig godt.

Vedr #1
Ikke nødvendigvis når man tager #10 med i beregningen.

En helt anden vinkel på det er jo det statistiske. Hvis man gik ud og slettede alle spørgsmål uden indlæg, så ville det samlede antal spørgsmål måske falde med 15% hvilket jo så vil være en forringelse når IDG skal ud og sælge annoncer, så (bl.a.) derfor tror jeg slet ikke IDG er interesseret i at gøre det.

Skrevet søn. d. 21. februar 2010 kl. 19:34:23| #19

220661
220661 (55.183 point)
Jeg kører Xp pro her
Snowball
Vedr 1: Ja det kan da selvfølgelig forekomme.

Vedr 2: Har jeg lidt svært ved at gennemskue det skulle give en bedre kvalitet. Det er klart i en søgesituation, så vil der komme mere feedback på en given søgning. Men om det giver en bedre samlet "kvalitet" sætter jeg et spørgsmål ved.

Vedr 3: Så er jeg helt enig med dig Det er vigtigt for at få en side som Eksperten.dk til at fungere optimalt.Og her er det vigtigt med de annonceindtægter der kommer ind. Uden disse vil det jo ikke fungere.

Tror ikke vi kommer det nærmere. Tak for dine inputs.

Skrevet tir. d. 23. februar 2010 kl. 09:14:20| #20

@snowball - Prøv at kigge lidt på stackoverflow.com

Skrevet tir. d. 23. februar 2010 kl. 12:05:39| #21

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
T4NK3R: Hvad skal jeg se der?

Skrevet tir. d. 23. februar 2010 kl. 12:40:30| #22

Ja, du må undskylde hvis jeg skyder på den forkerte. Jeg ved jo ikke om det overhovedet er dig der har ansvaret for eksperten.dk - du lød bare sådan : )

Stackoverflow er grundlæggende den samme type site, bare enormt meget bedre!

Eksperten bærer præg af at være udviklet i forrige århundrede...
- måske det var på tide med en modernisering..?

Skrevet tir. d. 23. februar 2010 kl. 15:32:32| #23

snowball
snowball (134.294 point)
www.geertsen.dk
T4NK3R: Det er det ikke - ikke længere i hvert fald ;)

Men du svarer stadigvæk ikke på hvad du mener der er bedre og hvad Eksperten skal lave om på.

Eksperten har rent faktisk lige gennemgået en modernisering, men det kan du som ny bruger jo ikke vide. Mange af de grundlæggende ting er dog blevet ført videre fra den gamle version fordi det i langt de fleste tilfælde fungerer godt for Eksperten.

Der er selvfølgelig altid plads til forbedringer, men hvis IDG (ejeren af Eksperten) skal kunne bruge forslag til noget fornuftigt, så skal der mere til end bare at sige en anden side er meget bedre ;)

Skrevet fre. d. 12. marts 2010 kl. 17:52:31| #24


Skriv et indlæg




Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] [img]link til billede[/img]
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Log ind

   

   

Seneste spørgsmål

Min nedlagte profil bliver "Ikke Nedlagt"

Oprettet den 10. februar 2012 kl. 10.09
allan3 (nedlagt brugerprofil) giver 15 point for svar | Giv et svar »

Bliver vi pludselig spammet?

Oprettet den 11. januar 2012 kl. 21.56
Christian_Belgien giver 0 point for svar | Giv et svar »

genåbne nedlagt profil

Oprettet den 19. december 2011 kl. 10.04
Jolles (nedlagt brugerprofil) giver 30 point for svar | Giv et svar »

Seneste guides

Installer win 7
Den gode bruger


   




Tips & Tricks fra PC World

Teaser billede

Her er fem sjove danske websider du skal kende

Trænger dine lattermuskler til en omgang fitness på dansk? Vi viser vej til fem websider fyldt med humor og vanvittig satire.


Anmeldelser fra PC World

Teaser billede

Test: Denne super-tablet er iPads hårdeste konkurrent

Eee Pad Transformer Prime er frygtindgydende med sin quadcore processor og evne til at trylle sig om til bærbar. Apple bør kigge i bagspejlet, for Asus' tablet-pc kommer buldrende - og gør det...


Seneste blogindlæg

Teaser billede

Tvangslukke spørgsmål: Hvad er den bedste løsning?

Hej Vi har mange åbne spørgsmål på Eksperten. Vi ville gerne tvangslukke dem - så et spørgsmål efter f.eks. 6 måneder lukkes. Men der er et par uklarheder som ville være gode at få lidt input til:...


Nyheder fra PC World

Teaser billede

Nu kan du snart hente Windows 8

Den nye offentlige betaversion af Windows 8 er klar i denne måned.


Nyheder fra Computerworld

Teaser billede

Måske snart slut med Androids helt store problem

Android-platformen har længe været plaget af et særligt problem. Men måske er problemet nu ved at være elimineret.


Kurser
Samarbejdspartnere

Udgiver · © 2012 IDG Danmark A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger