Avatar billede TueLok Nybegynder
08. marts 2010 - 19:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af browser

Hej,

jeg har læst på politiken.dk, at opdaterer man sin browser fra nu af, skal man vælge mellem de forskellige der er (ie, firefox etc.). Jeg bruger p.t. både ie og firefox, skifter mellem dem, hvor ie er min standardbrowser.

Når jeg opdaterer ie og vælger denne, kan jeg så stadig bruge firefox ved siden af?
08. marts 2010 - 20:12 #1
Jeps!!!

Se også her ->
http://www.pcworld.dk/art/11558?a=exp&i=0
http://www.pcworld.dk/art/11522?a=search&i=0

NB: Selvom nogle siger/skrive at de ALTID bruger Firefox eller noget andet end IE så bør (=skal) man lade IE blive opdateret, når det er muligt. "Banditterne" kan godt finde vej igennem en ikke opdatere IE, selvom den ikke er 'aktiv' !!!
Og det bliver nok værre fra nu af når 'folk' begynder at (kun?) bruge de 'alternative' BrowserProgrammer ...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2010 - 20:25 #2
start bare FF en gang pr uge - den vil så opdatere sig selv og tilbehør.
Jeg fatter ikke, at du har IE som standard - FF kan undgå reklamer (AdBlock), og alene af den grund er det min standard.
Er du meget til at søge på billeder, så læg mærke til, at CoolIris og FireShot fås til begge. Det er 2 vigtige ting at have (jf mig).

Er du til staten, og digital signatur, så er min oplevelse, at man skal starte med at lægge det ind på IE, og derfra lave en backup i pkcs12-formatet, som så kan indlæses i FF. Jeg har kun ca hver anden gang fået en opdatering til at gå direkte til FF - men via IE går det hver gang. Flere steder i 'det offentlige' skal man bruge IE for at se diverse popup og gums-kode.
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. marts 2010 - 21:23 #3
tak for svarene.

nogle gange undrer jeg også mig selv over at jeg bruger ie...
men fordi mine "ting" er der, og jeg ikke er den store ekspert, tror jeg bare, for nu i hvert fald, at jeg prøver at undgå bøvl med computeren.
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. marts 2010 - 21:24 #4
...også selvom firefox måske er sikrere...:)
Avatar billede TueLok Nybegynder
17. august 2010 - 18:28 #5
smid et svar:) sorry forsinkelsen
17. august 2010 - 18:34 #6
Hvilken browser der er 'sikrest' er sandelig også op til BRUGEREN / SIKKERHEDSPROGRAM / STYRESYSTEM
samt en 'religionsag' ...