Avatar billede Dajuf Nybegynder
14. marts 2010 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installering af wordpress

Kære eksperter,

Jeg har forsøgt at installere wordpress på mit domæne, zumzar.dk, der ligger på et webhotel fra one.com. Jeg har gennemgået installationsguiden fra wordpress, hvor jeg har rettet wp-config.php rigtigt til og uploadet alle filerne til min side. Jeg har gået ind på siden wp-admin/install.php og det er, hvor langt jeg er nået. For her viser browseren bare en tom side, og wordpress bliver ikke installeret, selvom det ser ud til, at alle informationer passer.

Kan nogen hjælpe og evt. komme med et bud på, hvad der er gået galt?

På forhånd tak,
Rasmus
Avatar billede bitmatic Nybegynder
14. marts 2010 - 11:40 #1
Har du oprettet databasen ?
Avatar billede Chewie Novice
14. marts 2010 - 12:08 #2
one one ikke "one-click-install" i deres admin panel ?
Avatar billede Chewie Novice
14. marts 2010 - 12:08 #3
one one = har one
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. marts 2010 - 12:18 #4
Hej Rasmus

Prøv at slette din wp-config fil igen, så du kun har den wp-config-sample fil, som fulgte med den friske installation.

Gå herefter ind på /install.php.

Wordpress opdager her automatisk, at du ikke har en wp-config.php, og vil oprette en for dig ud fra wp-config-sample. Du vil også blive bedt om at udfylde databasenavn og login osv, og det vil Wordpress selv indsætte i wp-config.php.

Du behøver derfor ikke rette i wp-config manuelt, for at sætte Wordpress op.
Avatar billede Dajuf Nybegynder
14. marts 2010 - 13:16 #5
Tak for svaret, bmpi.

Dette hjalp til dels. Wordpress ledte mig nu gennem opsætningen, hvor jeg gav de samme informationer som jeg indskrev i filen selv - dog er problemet, at wp-admin/install.php stadig er en blank side, hvorfor jeg ikke kan køre installationen.

Databasen er oprettet, ja, og nej, jeg tror ikke One.com har en sådan funktion. :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. marts 2010 - 13:28 #6
Prøv lige at slette alle Wordpress filerne, upload dem igen og gør det forfra. Uden selv at indaste noget manuelt i conf filer.

Sikr dig også, at der ikke er oprettet nogen tabeller i databasen.

Og vær sikker på at filerne/mapperne har de nødvendige rettigheder, så de kan læses.
Avatar billede Dajuf Nybegynder
14. marts 2010 - 13:54 #7
Godt nok, det er gjort nu. Databasen er tom, og jeg har kigget på filernes tilladelser.

Det tog godt nok små tyve minutter at uploade alle filerne, da jeg sidder med en meget langsom internetforbindelse, men jeg er nu fremme!

Fantastisk! Det ser ud til at virke. Mange tak for din hjælp. :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. marts 2010 - 14:55 #8
No problem. God fornøjelse - Wordpress er et fantastisk CMS ;-)