Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2010 - 11:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Format C

Hej Eksperter

chefen har lige købt ny pc, den kom med præinstalleret Windows 7 OS, men da det er til firmaet & chefen ønsker at beholde Win XP som på den gamle pc, vil jeg lige høre om I ikke også mener, at man kan fjerne Win 7 og så installere Win XP, ganske som normalt, ved feks enten at gå via dotpromt eller den nemmere måde, blot at smide en skive i med XP og så boote på den?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Venlig hilsen
vix206
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. marts 2010 - 11:32 #1
Var det ikke bedre at chefen foregik med et godt eksempel og beholdte win 7, i stedet for et over 10 år gammelt styresystem?
15. marts 2010 - 11:47 #2
... Check også først at der findes XP DRIVERPAKKER passende til denne nye Hardware !!!
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. marts 2010 - 12:28 #3
Enig med michael - det er da en ... beslutning
Avatar billede preppydude Nybegynder
15. marts 2010 - 13:00 #4
Må også erklære mig enig med Michael. Det var da en dum beslutning at gå fra Windows 7 til XP. :)
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 14:47 #5
Tja det er jo ikke nemt, når det er chefen der bestemmer. Ellers var der vel ikke nogen logik i den titel.
Avatar billede preppydude Nybegynder
15. marts 2010 - 14:53 #6
Kunne være han skulle sættes på plads så jo ;)

Men ellers, ja, så burde du bare kunne boote fra XP CDen, slette samtlige dreve og oprette nogle nye.
15. marts 2010 - 17:00 #7
... men find ALLE XP driverne FØRST - samt nødvendig ServicePack1+2+3 (som beskrevet i http://www.eksperten.dk/artikler/1104 !)
Avatar billede preppydude Nybegynder
15. marts 2010 - 17:10 #8
Ja, det bedste er hvis du laver en XP install disc med XP3 på allerede. :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
15. marts 2010 - 17:11 #9
SP3*
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 12:10 #10
Hvis det er fordi man har noget gammelt c5 eller noget der ikke lige virker i win7, så er undskyldningen ikke længere end her:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Jeg kan kun hyle sammen med de andre i koret, at skifte win7 ud med XP er direkte sindsygt :). Kunne forstå hvis det var Vista. Jeg tror du skal vride armen om på ham og få ham sat ind i hvad det er han har købt.

Lever selv af at sælge computere og servicere, så kender godt din situation, men klem armen på ham :)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2014 - 10:09 #11
Hej nfssister

det her er faktisk temmelig pinligt, at skulle give point for et spørgsmål, så gammelt, men jeg blev roteret rundt, men er nu tilbage på denne pind, nu som IT-administrator, så nu kunne jeg gøre som du foreslog, vride armen ;-)
det blev gjort og nu bliver der arbejdet med Win7 og jeg er i gang med at forberede et nyt attack, for at få implementeret Win8 :-D

Så tak for hjælpen, her er dine velfortjente point.

Venlig hilsen
Vix206