Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 12:30 Der er 27 kommentarer

Fjernelse af point på eksperten.dk

Hej.
nu synes folk brokker sig over ingen ting.
ej jeg fik ikke mine point snøft!!! det jo slags løn..ej det er det ikke rigtigt du kan ikke bruge dem til noget vel???
og man hjælper vil ikke folk for få point. jeg gør ikke... har ikke noget bruge dem til jo... og så skulle jeg også blive sur hvis jeg ikke fik mine point Godnat man. jeg bare glad hvis jeg kan hjælpe nogen så derfor synes jeg point skal Fjernes...:)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 12:51 #1
De er jo en slags værdisætning af spørgsmålet - jo flere points på højkant jo vigtigere.

Og du kan ikke udlove 5000 points for et svar, hvis ikke du HAR 5000.
- så i dén sammenhæng giver det mening at samle sig et forråd...

Og

Selvom de fleste ved at man ikke købe is for Matador-penge, betyder det jo ikke at de er ligegyldige.
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2010 - 12:49 #2
at fjerne point fra eksperten kunne være en fin ting - men hvis ikke der kom en erstatning til pointene så brugerne kunne måle sig med hinanden ville et forum som dette hurtigt dø. Tag et kig på stackoverflow, udvikleren eller experts-exchange - alle er bygget op omkring en form for aflønning.

Set fra manges synsvinkel virker disse aflønninger ligegyldige for de kan jo ikke betale regninger eller noget, men når rigtig mange alligevel går op i aflønningen hænger det blandt andet sammen med at man går op i sit fag og gerne vil vise at man kan det og nogle, også gennem eksperten, er ligefrem blevet tilbudt job på baggrund af præstationerne.

Hvis du har et problem med den måde pointsystemet fungerer på eksperten er der som jeg ser det 3 muligheder;

kom op med et bedre forslag der ikke ødelægger det for dem der godt kan lide den form for aflønning

find et andet sted at være

accepter det...
24. marts 2010 - 13:04 #3
PS: Denne tråd spiller i en vis grad sammen med http://www.eksperten.dk/spm/905310)
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 13:11 #4
kasper246
Dette her er morsomt :"jeg bare glad hvis jeg kan hjælpe nogen så derfor synes jeg point skal Fjernes...:) "
Du har jo aldrig hjulpet noget. De spørgsmål som står under spørgsmål besvarede af kasper246, er besvarelser af dine egne
spørgsmål, for at hive point hjem. Virkelig flot! LOL!
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 13:42 #5
okay linket til tråden viser forskellige måder at overtræde reglerne , den ene laver en fejl burde have været klaret per e-mail eller anmeldt bruger , den anden opretter en tråd om en person der har overtrådt reglerne det er ikke tilladt her på forummet  cite af reglerne
Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

jo ponint synes jeg er ok dog besværligere at give point har selv sidet i skrevet de skulle give ponit vente flere dage at de skulle give svar og sætte sin kommentar som svar , jeg synes man skulle det enkelte alle kan man give point undtage sig selv og slipper for at rykke i folk de skal skrive tilbage
24. marts 2010 - 13:42 #6
Det er nødvendigvis heller ikke 'problemet' med de såkaldt point; men MÅDE på et given tråd 'slukkes/slukkes'...
Jeg oplever tilfælde hvor der ikke kommer nogen som helst feedback i laaaaang tid; så en 'skønne dag' lægger den oprindelige trådstarter et [svar] med [...] og lukker. Uden nogen som helst besked om det nu er klaret eller hyr ?
Det er lige så meget det kan blive lidt ### over...

(Ingen nævnt - ingen glemt...)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 14:02 #7
ja synes også mikaelch. men passer ikke som off-line siger jeg ikke hjulpe nogen her. og får den andet ville det ikke dø... kun en undskyldning for at vise at man er noget. hvis i ville vise i var noget så kunne man lave stjerne ordning så det var gemmesnit af hvad folk havde stemt på bruger i stil med trustpilot:)
du skriver folk er tarvelige hvem var det lige oprettet det indlæg i går som også er i mod reglerne.???
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:30 #8
Det er jo absurd teater at en person som er blevet berygtet for ikke at give de udlovede point foreslaar at point system afskaffes efter at han er blevet kritiseret for det.

Det svarer jo lidt til at indbrudstyve mener at den private ejendomsret skal afskaffes.

Praktisk, men ....
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:33 #9
Og argumentet med at man jo ikke kan bruge point til noget lyder meget hult taget i betragtning af hvor flittig opretter er til ikke at aflevere dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:35 #10
kasper>

Med hensyn til at du har hjulpet nogen her, saa er der jo ingen grund til at diskuere nej ja nej ja.

Du poster bare links til traadene, saa er den diskussion lukket.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 14:47 #11
ja kan jeg også godt:) men regner ikke med folk se de folk jeg har hjulpe.. men kan godt bevise det og at jeg lige med point
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 14:48 #12
*ligeglad med point
Avatar billede justrace Novice
24. marts 2010 - 16:12 #13
Sikken gang tomt ævl. Hvis man er imod pointsystemet så lad være at bruge eksperten.

Pointsystemet har altid været der, og det bliver det nok ved med.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:17 #14
Som Keysersoze allrede har naevnt er E-E og SO bygget op over samme princip.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 18:49 #15
har set et par tråde de glemmer at være positive dem der giver feedback

De glemmer at give feedback om reglerne

De skriver et bande ord lukker du hvad fanden er mening !

Det gør man bare ikke vis man fuldt ærligt vil hjælpe folk , hjælper man dem , der laver en fejl , som sagt har jeg læst reglerne nu selv vis en opføre sig dårligt svare man tilbage i god tone , vis man ikke gør dette , giver i jo bare ret i at han har i sin gode ret til lukke for begge overtræder reglerne på forummet , så hvem har ret det har ingen , dette fører ingen steder , jeg forstår begge synspunkter og forstår begge overtræder reglerne en smule , hvem der overtræder reglerne mest , er ikke afgørende , med køre en god tone overfor hinanden og hjælp i hinanden.

Synes nogle af trådene set er lukket lige lovlige hurtigt , med feedback er også mangelfuld , et linket til reglerne og sige hvorfor og svar tilbage i en god tone kunne være en hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 20:43 #16
#15, jeg har undladt at skyde i den anden tråd, da jeg blot ser den som et nyttesløst tidsspilde og som en flamewar, men dette her bliver jeg lige nød til at give en kommentar med om:
Lad venligst krigen blive i den originale tråd. Denne her tråd handler om pointsystemet og ikke om hjælp, regler og bandeord.

(Og beskyld mig nu ikke for "ikke at holde min kommentar i en sober tone", for der er vist ikke et eneste bandeord at finde i den.)

#0, hvis pointsystemet blev afskaffet ville det få mange mennesker til ikke længere at følge med i de tråde de oprettede eller deltagede i. Der ville jo ikke være noget incitament til at afslutte dem når problemet blev løst.
Desuden syntes mange det er rart at have en skala for folks hjælpsomhed. Jeg har også selv fået er job pga. Eksperten.dk, selvom pointtallet måske kun indirekte var skyld i det.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 20:57 #17
her er en tråd der bruges bandeord i hvor de i hvert fald ikke hjælper Kasper http://www.eksperten.dk/spm/905279

de skulle have linket til reglerne og svaret i sober tone som reglerne er i forummet skal svare tilbage positivt lige vel hvad og regner mig du hentyder til mig med jeg har ikke skrevet det er dig , med har skrevet man skal skrive sorber venlig tone , vis man vil rette på nogle
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 21:03 #18
Det har absolut ikke været tidsspild den anden tråd , for jeg regner med fremover , de både linker til reglerne  skriver positivt , lige vel hvad , vejleder , hvordan man afslutter en debat .

Jeg synes ikke point systemet skal afskaffes , med det skulle afskaffes at tråd starter kan give selv point og afslutte selv
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 21:04 #19
Min kalender siger 2010 ikke 1910.

Det tider hvor det er totalt graenseoverskridende at skrive "Hvad fanden er meningen ..." er vist laenge overstaaet.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 21:38 #20
Det er bare ikke konstruktive kritik at skrive , på denne måde du skal skrive hvad , har man gjort forkert , du skal linke , til reglerne , skrive hvad han havde gjorde galt , derved havde Kasper troet noget mere på jer , den der skriver bare  sådan tror man normalt bare er sur og tvær og dem gider ingen høre på , give feedback med indhold i
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 21:45 #21
Du regner med at folk fremover foelger dine raad????

Gider du poste to tal - antal som i den traad har erklaeret sig enige med dig og antal som i den traad har erklaret sig uenige med dig?
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 22:05 #22
jeg ved ikke hvad du snakker jeg snakker om hvordan hjælper man folk , vis de man skriver noget ekstrem kort, hvad fanden mv. fatter ingen noget  , forstår folk ikke en , det var lige netop en af grunde der skete vedr. Kasper og der er links til de tråde , hvor korte svar i gav Kasper , hvor der ikke skrives links  til reglerne mv.

Kasper kan altså ikke vide om i bare var sure , da han afsluttede debatten på denne måde , kan være han ikke havde læst reglerne godt nok , med links til dem og et udsnit havde hjulpet meget
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2010 - 23:29 #23
Nej han har ikke læst reglerne, for så havde han set der står dette i faq:

Hvis du ikke får et direkte svar på dit spørgsmål, fordi det måske ikke kan besvares korrekt, så bør du alligevel uddele points til de folk har gjort en indsats for at hjælpe dig. Du kan eventuelt spørge om de vil have lidt for deres hjælpsomhed.
Avatar billede supervejle Nybegynder
01. april 2010 - 08:49 #24
Eksperten.dk er et win-win hjælpe site. Det primære er derfor at hjælpe og ikke score point.

På andre sites bruges pointene til en slags ranking. Hvis pointene er lig med flere rettigheder eller har en værdi i en online Eksperten.dk  butik, så er det genialt.

Mvh

Rudi
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 12:13 #25
Tja.. det var da en mulighed. Der er helt sikkert plads til en kommerciel version af Eksperten (i verden) - men sådan en ville være HELT VILDT dyr at få op i omdrejninger...
- og hvem har ansvaret for dårlig rådgivning osv osv...

Og lidt af charmen ER jo at man bare hjælper - fordi det er sjovt, og godt for sjælen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2010 - 19:16 #26
Hvis nu eksperten fjernede point, ville forummet her bare ligne alle de andre forums, og det ville sgu være kedeligt!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2010 - 19:37 #27
E-E, SO, GG har alle en eller anden form for "beloenning" (at GG er til grin er anden sag).