Avatar billede hudsonium Mester
30. marts 2010 - 09:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Irriterende kliklyd fra musen

I kender sikkert den irriterende kliklyd der er standardopsætning i bl.a. WindowsXP, og som kommer hver gang man vil navigere i enten mapper eller explorer.
Og mange af jer har sikkert også slået lyden fra i Kontrolpanel/Lyde og lydenheder/Lyde - ved bare at vælge det tema der hedder 'Ingen lyde'. Det har jeg gjort men musekliklyden er der stadig - men ikke resten af windowslydene.
Jeg har også forsøgt at gå ind og fravælge navigationslyden på listen over forskellige lyde. Så forsvinder den, men kommer igen næste gang PCen starter. Også selvom jeg gemmer lydtemaet.
Under kontrolpanel-indstillingerne for min mus er der ikke noget om kliklyde.
Jeg har et frisk installeret styresystem og har først fået dette problem nu efter gen-installationen.
Point tildeles den, der kommer med løsningen..
Avatar billede conz Juniormester
30. marts 2010 - 09:33 #1
Prøv at kigge i Kontrolpanel > Mus og se om der ikke er en specifik indstilling der, er der nogen gange når der er installeret software til musen.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 09:49 #2
prøv under kontrolpanel-lyd-lyde-

du må prøve dig frem - kan ikke lige huske hvad det er for en.

men se her også

http://www.recipester.org/q:windows%20xp%20disable%20navigation%20sound

m.v.h
Avatar billede hudsonium Mester
30. marts 2010 - 09:49 #3
Hej Betalyte

Jeg gentager lige en sætning fra mit oprindelige spørgsmål:

"Under kontrolpanel-indstillingerne for min mus er der ikke noget om kliklyde."

- prøv igen!
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 09:56 #4
Avatar billede hudsonium Mester
30. marts 2010 - 10:09 #5
Hej Treatmenice

Det er pænt af dig, men som jeg skriver i mit oprindelige spørgsmål, så HAR jeg allerede prøvet det der. Jeg har også skrevet at det ikke løste problemet.

MVH
Avatar billede Vandreren Novice
30. marts 2010 - 13:28 #6
"Jeg har også forsøgt at gå ind og fravælge navigationslyden på listen over forskellige lyde. Så forsvinder den, men kommer igen næste gang PCen starter."

Oprydningsforslag:

Slet lydfilen til navigationslyden i C:\Windows\Media\ - slet dem alle, hvis du vil af med alle lyde. Tag først backup, hvis du forestiller dig at du en dag vil have den tilbage.

Hvis lydfilen (eller lydfilerne) ikke kan slettes, så start i Fejlsikret tilstand og log ind med administratorrettigheder. Slet så filen (eller filerne).
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 13:49 #7
prøv at nulstille explorer

start explorer op
i øverste højre hjørne
funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil
luk explorer og start den op og lav de indstillinger du vil bruge

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2010 - 20:06 #8
Sæt windows lyde til ingen.
Forsvinder de, sætter du lyde på der hvor du syntes, og dit problem er løst.
Avatar billede hudsonium Mester
12. juni 2010 - 22:36 #9
Hej alle

Tak for jeres forslag, løsningen blev at slette den specifikke lydfil helt fra mappen. Det var det eneste der virkede permanent.

Som Vandreren også foreslår - jeg fandt dog selv ud af det i mellemtiden, men jeg vil gerne alligevel tildele Vandreren point. Du skal blot lave et svar i stedet for en kommentar.

Mvh
Anders
Avatar billede Vandreren Novice
13. juni 2010 - 01:18 #10
Jeg vil også mene, at det er en fordel at slette (lyd)filer, man aldrig bruger og aldrig vil få brug for. Hvis man gør det med tilpas mange filer, kan man frigøre en ikke uanselig mængde diskplads. :)