Avatar billede perav Nybegynder
13. april 2010 - 20:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows mail sikkerhedskopi og så...

Jeg skal have install Windows 7 på min pc, jeg har Vista i forvejen.
Jeg har benyttet Windows Mail hidtil, men jeg ved jo at Windows 7 ikke leveres med noget mailprogram, derfor har jeg tænkt mig at install Thunderbird på Windows 7, men hvordan gør jeg det bedst mht. mine gl. mail.
Jeg kan tage sikkerhedskopi af mine mail i Windows mail, men kan jeg så indlæse dem i Thunderbird hmm?
Eller kan jeg install Thunderbird i min Windows Vista og så importerer fra Windows mail ?
Eller er der en tredie måde?
Avatar billede perav Nybegynder
13. april 2010 - 20:23 #1
Jeg er ikke interesseret i Windows Live mail :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2010 - 21:33 #2
du skal have thunderbird på den gamle maskine, så den kan hente data ind.
Disse vil så typisk ligge i en mappe som
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Thunderbird\profile\[et nummer]\
hele den mappe kopiere du til fx usb
på den nye med win7 installerer du thunderbird, og starter det - bare sig nej til alt.
derefter kopiere du den gamle profil\[et nummer] til den nye opsætning (som nok har fået et andet nummer - men det er ligegyldigt). Bare indholdet kommer med over.
Så starter du thunderbird igen på den nye, og dine data er på plads.

hvis du vil gøre det lidt lettere, så har thunderbird faktisk et backup-program som udvidelse - det kan lave den samme øvelse - men nu ved du, hvor data ligger.

Husk lige, at
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData
er en skjult mappe, så du skal slå visning af skjulte mapper til.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2010 - 21:41 #3
Skal lige give et tip mere - jeg er ret træt af, at m$ ikke er kompatibel med sig selv, så jeg har flyttet de mest brugte ting til 'portable'.
Dvs office/mail/browser/værktøjer er flyttet til usb-stik - så kan pc blive hjemme, og jeg har kun donglen med rundt.
http://www.lupopensuite.com/
Avatar billede perav Nybegynder
13. april 2010 - 21:55 #4
Skal der oprettes en konto i Thunderbird for at kunne hente data ind fra windows mail?
Avatar billede lowfire Nybegynder
13. april 2010 - 23:54 #5
Fra mozillazine.org

Se mere på
http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail

Windows Mail (aka Windows Live Mail)

    * Import to Thunderbird:

      Windows mail stores the messages as .EML files. They are normally stored within the C:\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail directory. If you can't find them look in the Tools -> Options -> Advanced -> Maintenance -> Store Folder to find where Windows Mail stored them. You can use the ImportExportTools extension to import .EML files. It lets you select multiple .EML files at the same time.

      Export the contacts using the Windows Contacts program as a .csv file. You can import it using Tools -> Import -> Address books -> Text Files
Avatar billede perav Nybegynder
14. april 2010 - 21:55 #6
Jeg vender lige tilbage fredag, da vi har problemer med mailkontoens password (vi har fået TDC til at nulstille den)
Avatar billede perav Nybegynder
17. april 2010 - 23:23 #7
Så har jeg fået ny kode til mailen, og den fungerer også fint i Windows Mail, men om jeg kan få det til at fungerer i Thunderbird, Nul og nixen, hjælp ønskes til Thunderbird
Avatar billede perav Nybegynder
17. april 2010 - 23:37 #8
Der er et eller andet rivende galt med Thunderbird, når jeg vælger at importerer fra andet mailprogram, spørger den fint nok om jeg vil importerer alt, jeg vælger Næste, herefter står der i næste billede "Importer Indstillinger, kontoindstillinger, adressebøger og andre data fra: og mere står der ikke, jeg skulle mene at der ville stå Windows mail, men intet står der.
Avatar billede perav Nybegynder
18. april 2010 - 14:08 #9
Ok efter mange mislykkedes forsøg lykkedes det mig at få importeret mailene fra indbakke. Jeg har så også prøvet om jeg kan få importeret adressefilerne men det gik ikke så godt, de får ikke noget tekst i adressearkivet i Thunderbird, mailadresserne er der med en masse ekstra ;>> tegn som jeg skal slette bagefter og det bliver noget af et arbejde da jeg har 89 mailadresser :-(
Avatar billede perav Nybegynder
18. april 2010 - 18:49 #10
Så fik jeg install Windows7 og jeg har også install Thunderbird, jeg har også kopieret Profilmappen med undermapper, men mine mail kommer ikke frem i Thunderbird, jeg kan ikke gennemskue hvor fejlen ligger.
Avatar billede perav Nybegynder
18. april 2010 - 20:02 #11
Jeg takker mange gange for hjælpen, send et svar og der er nogle point :-)
Avatar billede perav Nybegynder
29. juni 2010 - 07:12 #12
Jeg lukker, da der ikke er nogen som vil have point
Avatar billede perav Nybegynder
29. juni 2010 - 07:12 #13
Svar