Avatar billede bertel21 Nybegynder
19. april 2010 - 10:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

trådløs antenne signal

Hejsa.

Jeg har søgt på google, uden held, fordi jeg skal bruge en boks jeg kan sætte i min antenne boks, så jeg ikke skal trække ledninger rundt i hele lejligheden for at se kanaler på mit tv da det desværre ikke skal hænge ved siden af mit antenne signal udgang.

nogen som har nogen erfaringer med dette og som kan linke mig til nogle produkter?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2010 - 11:32 #1
jeg ved ikke, om du kan sende det totale antennesignal trådløst rundt - men hvis du har en tv-modtager (fx en hd-optager) så skal den stå ved antenne-stikket. Og det aktuelle signal kan du let køre trådløst rundt, og skifte program på hd-optageren.
Fona havde et sæt for nogle år tilbage - men det var til den gamle standard - der må findes nyere, der kan fuld hd-video.

http://www.amazon.com/Brite-View-BV-2500-Wireless-Transmitter-Receiver/dp/B0026FCGLI
kan åbenbart noget i den stil - men jeg kender ikke produktet.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2010 - 11:42 #2
Her er måske noget du kan bruge.
http://www.emb.dk/articlelist.445
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
19. april 2010 - 14:12 #3
En sådan boks findes desværre ikke - ikke hvis det drejer sig om det rå, umodificerede antennesignal du trækker ud af stikket i væggen.
Det kræver nemlig, at der er indbygget en TV-tuner i den trådløse enhed, og en sådan er det mig bekendt ikke tilladt at eje eller forhandle i DK, grundet post & telegrafvæsenets direktiver (plus evt. licens betingelser)

De enheder der er nævnt ovenfor er VIdeo-Transmittere, dvs. at de kræver, at der sidder en anden enhed foran, som har indbyget TV-tuner og derved kan omdanne signalet fra et radio-signal, til et datasignal.
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2010 - 15:14 #5
Ovenstående har indbygget tv-tuner. Men modtageren tilbyder "kun" et video og lyd-signal og ikke et rå antenne signal.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2010 - 17:12 #6
dem, htx98i17 og poko1 finder frem er næsten helt sikkert kun til det gamle analoge signal. Ellers ville deres tv-tuner omtale dvb-t/dvb-c og mpeg2/4. Så det er noget gammelt udgået skrammel, der bare skal skydes af.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
21. april 2010 - 20:29 #7
Jeg har fundet frem til den her, det viser sig nemlig at de TV kanaler jeg har bestilt via dansk bredbånd bliver overført gennem scart, så jeg tænkte de her burde kunne gøre tricket?

nogen som har erfaringer med dette?

http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloest-scart-saet-2.4ghz-%28inkl.-ir-extender%29.asp?gclid=CJ2205e0mKECFQmA3godgg60QA
Avatar billede htx98i17 Professor
21. april 2010 - 20:35 #8
sådan nogle købte jeg i føtex for 1 års tid siden (for øvrigt til meget billigere penge) og dem leverede jeg tilbage pga dårlig billedekvalitet.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2010 - 20:52 #9
den knallert kan også kun alm analog signal.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:55 #10
lukket