Avatar billede sokors Nybegynder
19. april 2010 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB-enhed bliv ikke genkendt

min mus og digitizer virker ikke længere, og jeg får hele tiden en pop-up meddelelse der siger:

"USB-enheden blev ikke genkendt"
En af usb-enhederne der er tilsluttet denne computer virker ikke korrekt og genkendes ikke af Windows. Klik på denne meddelse for at få hjælp til at løse problemet".

I det nye vindue står der:
"Enhedens placering er angivet neden for med fed."
Men der står ingen ting!

Jeg har forgæves søgt efter en løsning her på Eksperten. Jeg har bl.a. forsøgt at finde en opdateret en Activesync, men den kunne jeg ikke installere

Styredystemmet er Windows Vista 64-bit
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2010 - 12:51 #1
Prøv at fjerne alle enhederne i USB stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.
SLUK maskinen og fjern 220V / evt. også batteriet hvis det er bærebar, fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede sokors Nybegynder
19. april 2010 - 15:20 #2
Tusind tak det virkede ;)
Avatar billede sokors Nybegynder
19. april 2010 - 15:23 #3
kan du skriv et svar engang til så jeg kan give dig point.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2010 - 15:52 #4
Svar kommer her og godt det virkede :-)
Avatar billede Potteplante Nybegynder
06. oktober 2015 - 11:06 #5
har lige prøvet det, men det virker ikke for mig... den viser en gul udråbstegn ved den
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2015 - 19:49 #6
Potteplante: Normalt skal man oprette sit eget spørgsmål, og ikke bruge et afsluttet.

Men:
Nogle USB-enheder kræver, at der installeres software, før/inden USB-enheden fungerer.  Kan det være sådan i dit tilfælde, det gælder f.eks ved HP printere osv.