Avatar billede Dreads Nybegynder
25. april 2010 - 18:40 Der er 1 løsning

Hvad er forskellen mellem bruttoløn og a-indkomst??

Hej herinde...

Vi har et hurtigt spørgsmål... Vi sidder med noget erhvervsøkonomi og skal finde ud af hvad forskellem på bruttoløn og a-indkomst er??

Er der nogen der kan hjælpe med dette??
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 18:50 #1
Bruttoløn: lønnen før skat.

"A-indkomsten er som udgangspunkt bruttolønnen til den ansatte fratrukket lønmodtagerens andel af bidrag til ATP og bidrag til andre arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger og fratrukket AM-bidraget og SP-bidraget."

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=124720&vId=200925&i=26#i124720