25. april 2010 - 20:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Automatisk E-mail til opretter når en 'tråd' bliver oprettet ?

Forslag til forbedring (?) af E. ...

Automatisk E-mail til opretter når en 'tråd' bliver oprettet.
Efter samme princip som ved oprettelse af en annonce i DBA og mange andre steder...

Tak for din oprettelse på www.eksperten.dk af spørgsmålet/tråden [LINK]

"#Overskrift#"

i kategorien

"######"

Husk at følge op på evt. kommentar/svar der skulle komme...

Se også http://www.eksperten.dk/faq

Så er der (måske) større chance for at der bliver fulgt op på tråden fra opretter...
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 20:50 #1
Jeg syntes det er nok at man får en mail ved kommentarer og svar.

Hvad med at sende en påmindelses mail ud til brugeren af et oprettet spørgsmål, som stadig er åbent efter f.eks. 7 dage?
Avatar billede kimtheman Novice
25. april 2010 - 21:00 #2
Ja er nok også mere tilhænger af, at man får en opfølgningsmail.

Og så en sur smiley som status, hvis man ikke har styr på, at få afsluttet alle ens spørgsmål. Og ligeledes en glad hoppende smiley status, hvis man har afsluttet alle sine spørgsmål osv.

Så ville man kunne se, når en bruger opretter en spørgsmål,om de havde en "Bad standing" status, og så var det jo ikke sikkert man synes, at man ville bruge sin tid på at hjælpe.
Avatar billede nicidem Nybegynder
27. april 2010 - 16:01 #3
Det kan dog være problematisk mht. spørgsmål, som ikke bliver besvaret eller findes løsninger til. Så bliver brugeren bare påmindet om at han stadig har et problem, som ingen kan hjælpe med.
27. april 2010 - 18:27 #4
Dette forslag er ikke med henblik på 'erindrings'-mail, men bare for at bekræfte at tråden er OPRETTET. Se det oprindelige indlæg...

Så er der (måske) større chance for at der bliver fulgt op på tråden fra opretter...

En form for 'erindrings'-mail er en helt anden sag...
08. maj 2010 - 21:52 #5
Lad mig/os høre/læse om dette trix vil være på "ToDo" / "NiceToHave" / "NeedToHave" listen ???
16. juli 2010 - 16:16 #6
(Og så hørte/læste man ikke mere ?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2010 - 20:04 #7
Umiddelbart en god ide, men vi skriver 2010.
Folk tjekker mail dagligt, ligesom de også tjekker at deres mobiltelefon har strøm nok.

De spørgere der aldrig vender tilbage til deres spørgsmål er brugere der bruger en mail adresse der sjældendt tjekkes...
03. august 2010 - 20:44 #8
Men ifølge mit forslag får brugeren endnu mere understreget at den er modtaget (men ikke nødvendigvis forstået *S*)...
Også det at brugeren så lettere kan se evt. kategori "fejl" ...

Du har oprettet en tråd/spørgsmål om
[Tastatur problem]
i kategorien
[Skærme]
???

Dooooh ...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. august 2010 - 10:04 #9
God ide. Vi speccer det i disse dage og ser hvornår vi kan implementere.
11. august 2010 - 10:06 #10
Nøøøøj - <lars_pcworld.dk> er på banen *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2010 - 10:24 #11
lars_pcworld.dk

Kan jeg lokke dig til at kigger her?
http://www.eksperten.dk/spm/915329
+
http://www.eksperten.dk/spm/915835
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. august 2010 - 11:10 #12
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. august 2010 - 12:55 #13
Bare til orientering har vi nu sendt mere end 31.000 mails ud til folk med ældre spørgsmål (ud af i alt 55.000).

Der er samtidig blevet lukket 234 spørgsmål siden vi begyndte at sende ud...

Vi sender til alle spørgsmålsejere som har åbne spørgsmål der er mere end 14 dage gamle. Der er ingen aldersbegrænsning på spørgsmål i første udsendelse, men derefter sender vi efter 14 dage, og hvert 14. dag derefter, til alle ejere af spørgsmål - dog maks. 6 mdr. tilbage.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. august 2010 - 13:22 #14
Så er brugerprofilen blevet opdateret så du kan se dine åbne spørgsmål.

Alt du skal gøre er at gå ind på din profil og klikke på "Åbne spørgsmål".

Se eksempel her: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/lars_pcworld.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2010 - 20:34 #15
Det var en dejlig ting :)
Gør det også mere overskueligt.
12. september 2010 - 12:26 #16
Enkelte gange henviser jeg også til den/de 'rykker' E-mail som brugeren sansynligvis har modtaget ->
http://www.eksperten.dk/spm/918589#reply_7650084
20. marts 2011 - 20:22 #17
(Se også tillæg ved -> www.eksperten.dk/spm/934676 )